کد خبر: ۱۰۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵

تشکل های دانشجویی آباده با امام جمعه این شهر دیدار کردند

تشکل های دانشجویی آموزشکده امام خمینی(ره) شهرستان آباده با امام جمعه این شهر دیدار کردند.

به گزارش شیرازه  به نقل از آباده نما ؛ حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو در 16 آذرماه، ضمن تاکید بر ارتباط بیشتر حوزه ها و داندیدرا با امام جمعه آبادهشگاه های شهرستان و تحکیم وحدت این مراکز علمی و مهم، تصریح کرد: گسترش ارتباط حوزویان و دانشجویان موجبات جاری شدن معارف اسلامی در فضای علمی دانشگاه ها و کارآمد تر شدن حوزه های علمیه می شود.

امام جمعه آباده توجه دانشجویان به انتخاب اهداف والا در زندگی و تحصیلی خود را ضروری دانست و افزود: دانشجویان عزیز باید در زندگی خود هم اهداف مادی و هم اهداف معنوی را ترسیم کنند تا پیشرفت علمی با نگاه معنویت حاصل شود.

وی همچنین ارتقا سطح مطالعه در کنار فراگیری علوم دانشگاهی را برای پیمودن سریعتر مسیر پیشرفت فردی و اجتماعی غیر قابل انکار ذکر و خاطرنشان کرد: بنده مشاهده سریال معمای شاه را به همه شما توصیه می کنم تا ببینید در رژیم طاغوت چه کسانی بر ملت ایران حکومت می کردند، واقعیتی که پدران شما تلخی آن را چشیده اند.

حجت الاسلام والمسلمین دین اسلام را کامل ترین دین دانست و با اشاره به نگاه مکاتب غربی به انسان تصریح کرد: مکاتب غیر اسلامی عموما انسان را موجودی ابزاری و گرفتار رفع غرایز و شهوات ترسیم کرده اند، موضوعی که امروز تمدن غرب را به سمت اضمحلال کشانده است.

وی جوان مسلمان را جوانی به دور از روزمرگی و پوچ گرایی توصیف کرد و یادآور شد: جوان مومن و انقلابی نباید اسیر صرف حلقه خوردن و خوابیدن و کار شود زیرا از نظر اسلام، وجود انسان از آغاز تا پایان حرکت به سمت تعالی و قرب الی الله است و انسان موجوی مکلف خلق شده است.

پیش از سخنان امام جمعه آباده رئیس آموزشکده فنی امام خمینی(ره) آباده طی سخنانی با گرامی داشت روز دانشجو، هدف از حضور تشکل های دانشجویی این مرکز را تجدید میثاق دانشجویان با ارزش های انقلاب و شهدا عنوان کرد و گفت: شهدای دانشجوی روز 16 آذر سال 57 از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران بودند که این موضوع باعث مباهات ماست.

نظرات بینندگان