کد خبر: ۱۰۳۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۱۵ دی ۱۳۹۵
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس خبر داد:

4960 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی فارس پرداخت شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: بانک های عامل استان چهار هزار و 960 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 358 واحد تولیدی راکد، نیمه فعال و نیمه تمام استان پرداخت کرده اند.
به گزارش شیرازه، يداله رحماني معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: در قالب طرح رونق تولید، دولت مبلغ 160 هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلي سیستم بانکی برای حل مشکلات حدود هفت هزار و 500 تا 10 هزار واحد تولیدی در کشور اختصاص داد که در کارگروه تسهيل و رفع موانع تولید فارس نیز به طور مستمر و در چارچوب برنامه های اقتصاد مقاومتی پیگیر اجرای این طرح هستیم.

وی ادامه داد: استان فارس از ابتداي اجراي طرح تاکنون با درایت استاندار و همکاری خوب سیستم بانکی و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، سازمان جهاد کشاورزی استان و دفاتر هماهنگي امور اقتصادي و جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداری در اجرای این طرح پیشتاز بوده و این پیشتاری همچنان نیز ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: بر اساس گزارش های سیستم بانکی، حدود 12 هزار میلیارد ریال نیز از طریق سیستم بانکی به شکل پرداخت مستقیم برای حل مشکل این واحدهای کوچک و متوسط  توليدي استان پرداخت شده است.

رحمانی افزود: در صد و چهاردهمين جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شد كه فقط مبلغ دو هزار و 550 میلیارد ریال از مجموع 12 هزار میلیارد ریال پرداخت مستقیم بانک ها در سامانه بهین یاب ثبت شده است و مقرر شد بانک های عامل و اداره کل صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیرخانه کارگروه، پیگیری لازم برای ثبت مابقي تسهيلات پرداختي در سامانه مربوطه اقدام نمايند.

وی گفت :در جلسات قبلی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که به شکل هفتگی در مرکز استان و دیگر شهرستان ها تشکیل می شود مسائل و مشکلات 744 واحد تولیدی و صنعتی بررسی و برای حل مشکلات آنها یک هزار و 169 مصوبه تنظیم و به دستگاههاي اجرايي و اقتصادي و شركت هاي خدمات رسان ابلاغ شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس ادامه داد: بر اساس پیگیری های به عمل آمده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از مجموع 744 واحد مذکور تاکنون مسائل و مشکلات 373 واحد به طور کامل مرتفع شده و این واحدها هم اینک مشغول فعالیت هستند.

رحمانی اضافه کرد: مشکلات سایر واحدها نیز در دست پیگیری قرار دارد که امیدواریم به زودی تصمیمات اتخاذ شده در مورد اين واحدها نیز به طور کامل عملیاتی و اجرایی شود.
نظرات بینندگان