کد خبر: ۱۰۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۲۶ دی ۱۳۹۵

هجوم سگ های ولگرد در هما شهر عروس شهرهای فارس

شهرستان سپیدان را به عنوان یکی از زیباترین ودیدنی ترین نقاط در جنوب کشور واستان فارس می شناسند ودر دل نگین زیبای زاگرس منطقه هماشهر مانند مرواریدی زیبا می درخشد اما متاسفانه درسایه بی توجهی مسئولان عروس شهرهای فارس به جولانگاه سگ های ولگردتبدیل شده است .

به گزارش  شیرازه از جاده شیراز به سمت اردکان مرکز شهرستان سپیدان حرکت کنیم در میانه راه ودر سمت چپ وراست جاده منطقه ای زیبا وبکر از طبیعت خدارامشاهده می کنیم که وجود باغات وچشمه سارهای فراوان ووجود باغهای میوه های بی شمارش شهره شهرهای فارس شده است ویلاهای متعدد مراتع زیبا همه حاکی از زیبایی سرشار وخدادای منطقه هماشهر عروس شهرهای فارس است، اما متاسفانه این عروس زیبا ومروارید زیبای سپیدان این روزها حال وروز خوشی ندارد وجولانگاه سگهای ولگرد وبیمارمبدل شده و برای روستائیان وگردشگران مشکل ساز شده است .

حال زیباترین وسرسبزترین نقطه شهرستان سپیدان با وضعیت اسف ناک هجوم سهای ولگرد در سطح شهر رو برو است مسئولان استانی و شهرستانی می بایست با نگاهی متفاوت پیرامون وضعیت عروس شهرهای فارس تصمیم گیری کنند تا طی مدت زمان باقی مانده تا انتخابات دوره پنجم شورای اسلامی شهر و روستا مدیریت شهرداری این شهر به ثبات برسد

مدتی است که هماشهر، جولانگاه سگ های ولگرد مانند بعضی دیگر از شهرهای کشور شده است و این سگ ها موجب سلب آسایش از مردم می شوند؛ این قصه تمام نشدنی وسریالهای دنباله دار سگ های ولگرد به معظلی بزرگ تبدیل شده است که داد مردم از حضور این حیوانات وحشی وولگرد درآمده است.

پدیده حضور سگ‌های ولگرد در هماشهر داستان دیرینه ای دارد و مدت درازی است که این حیوانات وحشی به شهر آمده اند و باعث ایجاد رعب وحشت در بعضی از محلات و حتی خیابان های اصلی شهر شده اند.

یکی از مشکلاتی که این روزها مردم خوب هماشهر با آن درگیر هستند، ازدیاد سگ‌های ولگردی است که این روزها با پاره کردن کیسه‌های زباله و همچنین فضولاتشان موجب کثیفی سطح شهر وروستا شده‌اند، حرکت گله ای سگ ها در نیمه های شب وصدای زوزه این حیوانات در آخر شب و اوایل صبح نیز موجب بر هم خوردن آرامش مردم شده و علاوه بر این مسائل، نباید از وجود انواع و اقسام بیماری‌هایی که از این حیوان برای انسان به‌وجود می‌آید،غافل بود.

حضور آزادانه سگهای ولگرد در  کوچه وخیابانها امر پذیرفتنی نیست، و انجام اقدامات اساسی در جهت کنترل اصولی این حیوانات، از وظایف نهادهای مربوطه در سطح شهر امری ضروری است.سگهای ولگرد علاوه بر اینکه از لحاظ بهداشتی برای مردم زیان آور هستند باعث برهم زدن آرامش و امنیت جانی شهروندان مخصوصا کودکان هستند.

یکی از شهروندان با دلی پر از گلایه گفت: با وجود سگ های ولگرد در اکثر ساعت شبانه روز هیچ آرامش برای ما در این محل زندگمیان وجود ندارد و این امر موجب وحشت فرزندان ما نیز شده است بخصوص در روستاها شخصا گله های سگ را دیده ام که چهره خوبی را ندارند.

سئوال اینجاست که با توجه به تعداد زیاد حیوانات مزاحم در سطح شهر و رفت و آمد آنها، اگر این حیوانات موجب بروز حادثه‌ای در سطح شهر که محل تردد هزاران دانش آموز است، بشوند چه کسی جوابگو خواهد بود؟

امیدواریم در آینده ای نه چندان دور و مسئولان مربوطه با اهتمام هرچه بیشتر در راستای رفع این مشکل اقدامات اساسی را انجام دهند تا شاهد شهری پاک و زیبا و آرام باشیم.باتوجه به اینکه شغل اکثر مردم هماشهر کشاورزی ودامداری است وصبح زود وشب ها براآبیاری باغات وزمین ها مشغول می شوند وترس از حمله این حیوانات وحشی برای مردم خوب روستا دردسار شده است .با جلسات متعدد یکه گرفته شد قرار برعقیم سازی این حیوانات گرفته شد که تاکنون اقداماتی از مسئولین امر صورت نگرفته است .

منبع: مارگون

نظرات بینندگان