کد خبر: ۱۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۰

رفتارهاي خشونت آميز نسبت به كودكان معلول در مدارس فنلاند

كميته حقوق كودك سازمان ملل متحد در نخستين گزارش خود درباره عملكرد دولت فنلاند در خصوص وضعيت كودكان در اين كشور، طي جلسات 1069 مورخ 22 سپتامبر 2005 و 1080 مورخ 30 سپتامبر 2005 ضمن بررسي موضوع، نگراني‌هاي خود را نسبت به وضعيت حقوق كودك در فنلاند به شرح زير ابراز كرده است.

كميته حقوق كودك سازمان ملل متحد نگراني خود را در مورد بعضي از ملاحظات و اقداماتي كه به ‌طور نامناسب و ناقص در خصوص سياست‌هاي هماهنگ مربوط به كودكان، سوء استفاده جنسي و كودكان متعلق به اقليت‌هاي قومي صورت مي‌گيرد، ابراز كرده است.

اين كميته نگراني خود را درباره رفتارهاي بيگانه هراسي و تبعيض‌آميز، تبعيض در زندگي روزانه نسبت به مهاجرين و ساير گروه‌هاي اقليت مخصوصاً روماني‌تبارها و افزايش آن در ميان افراد جوان اعلام كرده است.

اين كميته نگراني خود را در مورد اصول منافع عليه كودك كه به طور صحيح در نظر گرفته و در عمل به تمام حوزه‌هاي سياسي مربوط به كودكان اجرا نمي‌شود، ابراز كرده است.

كميته نگراني خود را در خصوص كودكاني كه از طريق اينترنت در معرض خشونت، نژادپرستي، هرزه‌نگاري قرار مي‌گيرند، ابراز كرده است.

كميته حقوق كودك سازمان ملل متحد نگراني خود را در مورد خشونت عليه كودكان و سوء استفاده جنسي در چارچوب خانواده كه يكي از جدي‌ترين موانع در اجراي كامل حقوق كودكان در فنلاند است، ابزار كرده است.

كميته نگراني خود را در مورد افزايش مصرف كنندگان الكلي در ميان كودكان و افزايش تعداد كودكان چاق و داراي وزن زياد ابراز كرده است
ضمن اينكه اين كميته نگراني خود را در خصوص نسبت بالاي خودكشي در ميان نوجوانان فنلاندي اعلام كرده است.

اين كميته نگراني خود را در مورد افزايش تعداد خانواده‌هاي داراي فرزند كه در فقر به سر مي‌برند و كمك و حمايت مالي آنها هميشه با رشد اقتصادي موزون حركت نمي‌كند، اعلام كرده است.

كميته حقوق كودك سازمان ملل متحد نگراني خود را در خصوص افت بالاي ترك تحصيل كودكان روماني تبار و مشكلاتشان در دستيابي به آموزش كه رشد و دستيابي بيشترشان به اشتغال‌زايي منفي را زير فشار قرار مي‌دهد، اعلام كرده ضمن اينكه كميته نگراني خود را در مورد كمبود معلم و وسايل تدريس پيش دبستاني به زبان روماني‌تبارها، ابراز كرده است.

اين كميته نگراني خود را در مورد كودكاني كه آموزش حقوق بشر شامل حقوق كودكان به واسطه اينكه لحاظ كردن موضوع مذكور كاملاً به تصميم آموزگار منوط است، اعلام كرده ضمن اينكه كميته نگراني خود را در خصوص رفتارهاي خشونت‌آميز و درگيري در مدارس كه هنوز نسبت به كودكان معلول يا داراي معلول وجود دارد، ابراز كرده است.

كميته حقوق كودك سازمان ملل متحد نگراني خود را در مورد عدم اطلاعات كافي در اين گزارش در مورد كودكان مهاجر و پناهنده در چارچوب اختيار قانوني در عمليات جنگي در كشور خودشان و كمبود كمك براي بهبود جسمي و روحي و انسجام اجتماعي و همچنين عدم اطلاعات كافي در مورد همكاري تكنيكي و پروژه‌هاي كمكي مالي با هدف ممانعت از حضور كودكان در نبردهاي جنگ و قرباني شدن آنها اعلام كرده است.

اين كميته نگراني خود را در مورد فقدان پيشرفت در آموزش منظم و مداوم در تمام زبان‌هاي مرتبط با مفاد پروتكل اختياري براي تمام گروه‌هاي شغلي به‌ويژه پرسنل نظامي، عدم آگاهي گسترده در ميان كودكان و والدين آنها از جمله در برنامه‌هاي درسي مدرسه ابراز كرده است.

انتهای پیام / 16

نظرات بینندگان