کد خبر: ۱۰۶۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۵

هشدار غیر مستقیم فراکسیون امید به روحانی؛ دولت از رای مجلس برداشت اشتباه نکند

سخنگوی فراکسیون امید نوشت:به نظر می‌رسد دولت از ظرفیت‌ مجلس اعتدالی به طور کامل استفاده نکرده است.
به گزارش شیرازه، نماینده‌های مجلس شورای اسلامی روز گذشته بار دیگر به وزیر راه و شهرسازی اعتماد کردند تا آخوندی باوجود عملکرد نسبتا ناموفق همچنان در کابینه حسن روحانی حضور داشته باشد.

طی چند روز گذشته مخالفان استیضاح وزیر راه، استیضاح آخوندی را سیاسی و نه فنی می دانستند و جالب اینکه مهم ترین دلیل دفاعشان از وزیر راه نیز نزدیک بودن به ایام نوروز و افزایش تردد در جاده و پایان عُمر دولت یازدهم عنوان می کردند.

شاید یکی از اصلی ترین دلایل پایین بودن رای به استیضاح آخوندی هم موارد ذکر شده بالا بود وگرنه نماینده‌های بیشتری صدای اعتراض و انتقاد مردم را در پشت درب های بهارستان می شنیدند.

امروز نیز رئیس جمهور در جلسه هیات دولت از نماینده ها تشکر کرده و گفته است:امیدوارم حاصل این استیضاح هماهنگی بیشتر بین دو قوه و سرعت در اجرای سیاست های وزارت راه و شهرسازی باشد.
روحانی اعضای دولت را به تقویت ارتباط و تعامل گسترده تر با نمایندگان ملت توصیه کرده است.

پارسایی نماینده شیراز و سخنگوی فراکسیون امید نیز طی یادداشتی در مورد استیضاح دیروز نوشته است:«نتیجه رای‌گیری دیروز در صحن بهارستان باید مورد توجه دولت باشد. این مجلس از ابتدای شکل‌گیری فرصت مناسبی برای دولت یازدهم بود تا اهداف خود را با همکاری و هم‌افزایی با نمایندگان به پیش ببرد اما این موضوع تا اندازه‌ای که باید مورد توجه دولت قرار نگرفته است. انتظار از دولت این بود که بعد از آغاز به کار مجلس دهم تغییرات کابینه را که در مجلس نهم امکانپذیر نبود، در دستور کار قرار دهد که چنین اقدامی صورت نگرفت. پس از رای اعتماد مجلس به سه وزیر برای ترمیم کابینه، دولت در همکاری با مجلس و افزایش کارآمدی کابینه منفعل عمل کرد. به نظر می‌رسد دولت از ظرفیت‌ مجلس اعتدالی به طور کامل استفاده نکرده است. اکنون زمان آن نیست که بررسی شود رای نمایندگان به ادامه فعالیت آخوندی چه تاثیری بر رفتار آینده مخالفان می‌گذارد، بلکه باید به این موضوع توجه شود که دولت پیام مناسبی را از این اقدام مجلس دریافت کند»

اظهارات سخنگوی فراکسیون امید حاکی از آن است که دولت اعتدالی اگر می خواهد با مجلس همراه‌تر باشد باید به نظرات فراکسیون امید و اصلاحات توجه بیشتری نشان دهد و اعتماد دوباره مجلس به دولت ممکن است ادامه دار نباشد.

نظرات بینندگان