کد خبر: ۱۰۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵

14 زورخانه به زورخانه های فارس اضافه می شود

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای فارس از ساخت 14 زورخانه جدید در این استان خبرداد.
به گزارش شیرازه، مظفر مختاری رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای فارس از ساخت 14 زورخانه جدید در این استان خبرداد و گفت: تا 10 روز آینده نیز ساخت یک سالن زورخانه در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر  45 زورخانه در شهرستان‌های مختلف استان فارس وجود دارد که 30 زورخانه در شیراز و مابقی در شهرستان‌ها فعال هستند.
 
مختاری با بیان اینکه از تعدادهای سالن‌های زورخانه‌ای در دست ساخت چهار سالن در شهرستان‌های فارس است افزود: در حال حاضر ساخت 10 زورخانه جدید در شهر شیراز در حال انجام است.
 
وی ادامه داد: در هفت ماه گذشته حدود یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان از محل گلریزان‌های صورت گرفته در زورخانه‌های فارس برای زندانیان غیرعمد، افراد تحت پوشش کمیته امداد وهمچنین برای مدارس استثنائی شهر شیراز جمع‌آوری شده است.
 
مختاری از میزبانی فارس در رقابت‌های زورخانه‌ای کشور خبرداد و افزود: 11،12 و 13 اسفند امسال 600 ورزشکار باستانی‌کار از سراسر کشور به فارس سفر می‌کنند و در پی آن مسابقات زورخانه‌ای برگزار می‌شود.
 
وی بیان کرد: مدرسه زورخانه‌ای استان فارس در کشور اول هست و در این مدارس پیش‌سلامی به بزرگترها، احترام به سادات و احترام به حق دیگران در اولویت آموزش‌ها قرار گرفته است.
 
مختاری خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تبادل علمی با دانشگاه شیراز به‌دنبال این هستیم توسعه ورزش‌های زورخانه‌ای و مسائل مرتبط این رشته به‌عنوان یک مرکز پژوهشی در جنوب کشور مورد توجه قرار گیرد.
 
وی با اشاره به آغاز ساخت زورخانه در دانشگاه شیراز گفت: این زورخانه نیز با مشارکت دانشگاه و خیران ساخته می‌شود و امیدواریم تا پایان نیم سال نخست سال آینده افتتاح شود.
 
رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای فارس تصریح کرد: این هیئت در رنکینگ کشوری در جایگاه سوم قرار دارد و در حال حاضر نیز ارتقاء برنامه‌ها و همچنین استعدادیابی در این رشته در حال انجام است.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان