کد خبر: ۱۰۷۰۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۹ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
ائمه جمعه شهرستان های فارس مطرح کردند:

نمایندگان مجلس از کسانی که حقوق 800 هزار تومانی دارند خجالت بکشند/ مسوولان در رفع نیاز های محرومان و مستضعفان کوتاهی نکنند

امام جمعه فسا گفت: مجلس حقوق 24 میلیونی را در سال 96 قانونی کرد، چقدر فاصله؟ از افرادی که با حقوق 800تومانی دارند زندگیشان را سپری میکنند خجالت بکشید! این عدالت است؟

به گزارش شیرازه، ائمه جمعه شهرستان های فارس در آستانه سال جدید و هفته نیکوکاری، مردم را به کمک نیازمندان دعوت کرده و از آنها خواستند تا با انفاق مال خود، دل مستمندان را شاد کنند.

امام جمعه استهبان: مردم استهبان پول آبیاری کمکی انجیر را به مستمندان و نیازمندان اختصاص دهند

حجت الاسلام خاوری امام جمعه استهبان در خطبه دوم نماز این هفته گفت:با توجه به بارندگی های اخیر در استهبان و سیراب شدن درختان انجیر ،مردم هزینه ای که می خواستند برای آبیاری انجیر انجام دهند صرف مستمندان و نیازمندان کنند

وی افزود:شهرستان استهبان دارای 22 هزار هکتار باغ انجیر است که هر باغداری قسمتی از هزینه را صرف عروسی ،دستگیری و کمک به مایحتاج اقوام نیازمند و یا دوستان نمایند خداوند برکتش را بیشتر می کند.

امام جمعه استهبان در ادامه به موضوع انتخابات پرداخت و گفت: کسانی که وارد میدان انتخابات می‌شوند، یک فرهنگ را باید باور کنند آن هم فرهنگ «تسلیم بودن در برابر رأی مردم» است؛ فتنه سال 88 خروجی این تسلیم‌ناپذیری در برابر رأی مردم بود.

حجت الاسلام خاوری یادآور شد: دروغ، فریب و اهانت به دیگر کاندیداهای انتخابات در شأن فضای نظام اسلامی نیست، در شأن آمریکا و کشورهای غربی که کمترین ارزشی برای اخلاق قائل نیستند، هست؛ فضای انتخاباتی نباید فضای تفرقه باشد، کاندیداها و هواداران‌شان نان‌شان را در «تفرقه» نبینند، به خصوص اینکه نباید بیایند از برخی ملیت‌ها حمایت یا آنان را تحریک کنند و بخواهند با ایجاد تفرقه رأی بیاورند، این رأی ارزشی ندارد.

وی بیان کرد: رسانه‌های بیگانه از حالا خیز گرفتند و چند شبکه به وجود آوردند تا همان بازی‌هایی که فتنه 88 آفریند، همان بازی‌ها را دنبال کنند، کاربران فضای مجازی تنفرشان را آنان ابراز کنند و هر جا دیدند آنان می‌خواهند با ارزش‌های اسلامی ما مقابله کنند، با حالت تهاجمی برخورد کنند.

خطیب جمعه استهبان در پایان گفت: در حال نزدیک شدن به ایام عید نوروز هستیم، مردم عزیز در این ایام روانه بازار و خرید می‌شوند، از شما مردم وفادار به انقلاب می‌خواهیم روی تولید داخل متمرکز شوید، تا کالای تولید داخلی وجود دارد، سراغ کالای خارجی نروید، اقتصاد مقاومتی بدون توجه به کالای تولید داخلی محقق نمی‌شود، سهم خودتان را در اقتصاد مقاومتی ادا کنید، «نه» به کالای تولید خارج و «آری» به کالای تولید داخل بگویید

امام جمعه خرامه: فقرا درهای رحمت شهر ما هستند/ همه ما باید برای حل مشکلات تربیتی همکاری کنیم

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) اظهار داشت: امسال عزاداری های باشکوهی با حضور مردم شهر و روستا برگزار شد، مراسماتی که مثل عاشورا با شور و حرارت بود و عرض ارادت مردم در آن دیده می شد.

وی افزود: چه خوب است که نذورات مردمی به سمت فاطمیه برود و نذرهایی که زمان ندارد را در ایام فاطمیه انجام دهند، اگر در ایام ماه محرم، تعداد زیاد نذورات باعث می شود که اسرافی به وجود آید چه خوب است که در ایام فاطمیه به جا آورده شود.

حجت الاسلام صباحی ضمن تشکر از جوانان شهر حضرت زهرا (س) که شور خاصی در شهر به پا کردند گفت: یک توصیه دارم و آن هم این است که سعی کنید عزاداری سنتی را بیشتر رواج دهیم نه اینکه سلیقه ای رفتار کنیم، سعی نکنیم که از شهرهای بزرگ تقلید کنیم، عزاداری سنتی بیشتر به دل مردم می نشیند.

خطیب جمعه خرامه با اشاره به نزدیکی عید نوروز و هفته نیکوکاری بیان داشت: فقرا درهای رحمت شهر ما هستند، ما می توانیم حتی با خرید یک جعبه کوچک شیرینی یک خانواده را خوشحال کنیم، کاری کنیم که عید، همه ما خوشحال باشیم، قطعا انفاق چیزی از مال ما کم نخواهد کرد.

وی ضمن گرامیداشت هفته تربیت اسلامی به دغدغه های مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: چه خوب است که معلم در کنار دانش آموز به مسجد بروند و خانواده ها هم در مدارس حضور یابند، ما خودمان هم باید تلاش کنیم تا فرزند صالحی تربیت کنیم.

حجت الاسلام صباحی ادامه داد: ما آمار خوبی در سطح کلان کشور نداریم، بالاترین مصرف گاز، برق، تصادفات، طلاق، استفاده از لوازم آرایشی و عمل بینی افتخار جامعه نیست، ما باید دست به دست هم دهیم و برای حل مشکلات تربیتی همکاری کنیم.

خطیب جمعه خرامه در پایان گفت: امیدوارم روزی فرا برسد که جلسه اولیا و مربیان مثل مجلس شورای اسلامی، کمیسیون های مختلفی مثل فنی و حرفه ای و فضای سبز و غیره تشکیل دهد و هر کسی به سهم خود در این گلخانه مدرسه، نظام آموزشی را به سمت رشد و پیشرفت ببریم.

امام جمعه فسا: نمایندگان مجلس از بیچاره ای هایی که با حقوق 800تومانی دارند زندگیشان را سپری میکنند خجالت بکشند!/ مسئولان کشور باید گزارش بدهند که برای تحقق آن چه کرده اند

آیت الله دکتر طهماسبی امام جمعه فسا در خطبه دوم با اشاره به نزدیکی عید و آغاز خریدهای نوروزی مردم گفت: ما شیعه ی فاطمه ی زهرایی هستیم که لباس نو خود را در شب عروسی اش به مستمند بخشید و با لباس کهنه به خانه بخت رفت.

امام جمعه فسا تصریح کرد: دست مستمندان را بگیرید تا آنها هم در آستانه سال نو لبخند بر لبانشان نقش ببندد.

وی افزود: از زحمات کمیته امداد که کارهای بزرگی انجام دادند تشکر میکنم.

آیت الله طهماسبی با اشاره به 15 اسفند روز درختکاری تصریح کرد: درخت از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه ای از آفرینش خداوند است. درخت نماد آبادانی و شاخص سبزی و خرمی است. درخت مظهر حیات و زندگی و موجب تلطیفی هواست.

وی افزود: اسلام درختکاری و مراقبت از آن را عبادت و قطع درختان را گناه شمرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به پیام سال مقام معظم رهبری افزود: در آستانه پایان سال اقتصاد مقادمتی اقدام و عمل هستیم، مسئولان کشور باید گزارش بدهند که برای تحقق آن چه کرده اند.

یکسال گذشت اما هیچ حرکتی دال بر تحقق اقتصاد مقاومتی دیده نشد غیر از اینکه مسئولین بر زبان آوردند ما چیزی را شاهد نبودیم.

دکتر طهماسبی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به تولید داخل اهمیت داده شود. اهمیت به تولید داخل کجاست؟

امام جمعه فسا تصریح کرد: تولیدکنندگان با سیر واردات کالاهای چینی یکی پس از دیگری ورشکست می شوند. حتی کشاورزان ما که با زحمت محصولاتشان را تولید میکنند با واردات بی رویه، تولیداتشان روی دستشان می ماند.

علی طهماسبی با اشاره به کیفیت پایین خودروهای تولید داخل قیمت بالای آن اظهار داشت: مسئولان ما باید گزارش بدهند این دو غول بی شاخ و دم خودرو سازی کشور ایرانخودرو و سایپا چه کرده اند به جز اینکه الان قطعات چینی را وارد میکنند و در خودر هایی که در داخل درست میکنند مثل سمند و پژو، قطعات چینی بر آن سوار میکنند درحالی که قطعه سازان ما یکی پس از دیگری دارند ورشکست می شوند.

امام جمعه فسا افزود: از نظر کیفیت،کالاهای چینی اصلاً با کالاهای داخل قابل قیاس نیست، کالاهای تولید داخل به مراتب کیفیتشان از تولیدات چینی بهتر است.

آیت الله دکتر طهماسبی در ادامه اظهار داشت: من معتقدم باید لااقل یکی از این شرکت های خودروسازی را به قرارگاه سازندگی سپاه عزیز بدهند. این قرارگاه سازندگی کارهای بزرگی را انجام داده و دارد می دهند برای همین است که دشمن عصبانی است. امتحانش ضرر ندارد، یکی از خودرو سازان را به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه بدهند تا نتیجه آن را ببینند.

امام جمعه فسا در ادامه تصریح کرد: در بحث حقوق های نجومی این همه سر و صدا شد چه کردند؟ اخیراً مجلس هم با مصوبه خودش حقوق های نجومی را دارد قانونی میکند، چشممان روشن!

وی افزود: مجلس آمد با مصوبه اخیر خودش حقوق 24 میلیونی را در سال 96 قانونی کرد، چقدر فاصله؟ از بیچاره ای هایی که با حقوق 800تومانی دارند زندگیشان را سپری میکنند خجالت بکشید! این عدالت است؟

آیت الله طهماسبی تصریح کرد: شورای نگهبان نباید این مصوبه مجلس را تائید کند این با اهداف و ارزشهای انقلاب سازگاری ندارد

امام جمعه کازرون: مسئولان در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، بیایند گزارش دهند که چه کرده اند

حجت الاسلام محمد خرسند در خطبه های نماز جمعه امروز اظهار داشت : در هفته پیش رو از ۱۴‌ اسفندماه هفته احسان و نیکوکاری استکه لازم است مردم شهرستان کازرون مثل همیشه به فقرا و نیازمندان توجه داشته باشند .

وی گفت : در شهرستان کازرون تعداد ۷۴۷۳ خانوار تحت پوشش و حمایت کمیته امداد است که جمعیتی بالغ بر 21 هزارنفر را شامل میشود .

خرسند ادامه داد : خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد مبلغی حدود 5 میلیارد تومان کمک دریافت می‌کنندکه از این مبلغ حدود یک میلیارد آن از طریق صدقات و مابقی از اعتبارات دولتی تامین می شود .

امام جمعه کازرون بیان کرد : برای ریشه کن کردن فقر، باید جلو اسراف را گرفته شود و هزینه های گزاف تاج گل در مراسم ترحیم و غیره به مستمندان داده شود تا هم آثار و برکاتی برای متوفی داشته باشد و هم دردی از جامعه کم شود و باید توجه داشته باشیم که خانواده هایی هستند در همین شهرستان که توانایی اجاره یک سرپناه را ندارند.

وی ادامه داد: در شهرستان ما خانواده هایی در برخی مناطق وجود دارند که به معنای حقیقی کلمه زیر خط فقر هستند که مردم باید با صدقه و انفاق این مسایل را حل کنند انشاله .

خرسند گفت : مسئولان محترم در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، بیایند گزارش دهند که چه اقدام و عملی انجام داده اند.

خطیب جمعه کازرون گفت:اگرچه ما هم از خدمات دولت تشکر میکنیم اما وقتی آمار می دهند که رکود و تورم از بین رفته ، درحالی که انچه در جامعه می بینیم، متفاوت است ، سوالاتی در ذهن مردم به وجود می آید که این امار چگونه تهیه شده است .

وی افزود: اینکه مسئولان می گویند که ما خدا را شاکریم که به وعده هایی که دادیم، عمل کردیم و مشکل مردم کمتر شده و شرمنده مردم نیستیم ، این عینیتش کجاست؟ یعنی هیچ جوانی بیکاری نیست!؟ در حالی که باید درب خانه فقرا و ضعفا برویم تا بدانیم باید شرمنده مردم باشیم.

حجت الاسلام خرسند در پایان بیان کرد : بیکاری مهمترین مشکل مردم است و مسولان باید آن را حل کنند و طوری برنامه ریزی بشود که تورم و رکود نیز ریشه کن شود و این فشار ادارات بر مردم از جمله مالیات کمر شکن برای واحد های کوچک اقتصادی عادلانه تر ولی در عوض بنگاههای اقتصادی کلان که به راحتی از مالیات فرار میکنند مالیاتشان برحسب قانون دریافت شود .

امام جمعه صفاشهر: مردم در تامین نیازهای اولیه خود مشکل دارند

حجت الاسلام مهدی نقوی امام جمعه صفاشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به مشکلات معیشتی اقشار مختلف مردم گفت: نباید در جامعه ما افرادی زندگی کنند که در تامین ابتدایی ترین احتیاجات زندگی خود درمانده باشند، همان‌طور که والدین در تامین نیازهای فرزندان خود تمام تلاش خود را می‌کنند مسؤولان نیز برای مردم باید چنین رفتاری داشته باشند.

وی افزود: در حالی که بسیاری از مردم برای تامین نیازهای اولیه خود با مشکل مواجه هستند متاسفانه برخی مسؤولان در سخنان خود می‌گویند ما شرمنده مردم نیستیم.

حجت الاسلام نقوی اظهار کرد: هیچ کسی با شادی مردم مخالف نیست، حرف ما این است که باید بین سرپوش گذاشتن بر مشکلات مردم و حل آن‌ها تفاوت قائل شویم.

وی افزود: آیا کنسرتی که هزینه بلیط آن چند صدهزار تومان است و افراد خاص توان شرکت در آن دارند باعث شادی می‌شود یا ایجاد اشتغال برای جوانانی که برای تحصیل هزینه کرده‌اند و بی‌کار هستند، مسؤولان باید به فکر همه مردم باشند نه اینکه فقط به دنبال منافع عده‌ای سودجو و منفعت طلب باشند.

امام جمعه صفاشهر ادامه داد: مقام معظم رهبری گفتند مسؤولان در پایان سال به مردم بگویند چه اقداماتی انجام دادند، نه اینکه چه کارهایی قرار است انجام شود.

وی افزود: هر سال وعده رونق اقتصادی و عبور از رکود در سال بعد داده می‌شود، ولی مردم باید این رونق را ببینند، با آمار غیر واقعی و روی کاغذ مردم راضی نمی‌شوند و مشکل آن‌ها حل نمی‌شود.

امام جمعه نی ریز: مسوولان در رفع نیاز های محرومان و مستضعفان کوتاهی نکنند

آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه نی ریز در خطبه های نماز جمعه این شهر در مصلی بزرگ نماز جمعه گفت: خداوند متعال در قرآن کریم بارها بر عدم پیروی از استکبار و طاغوت تاکید کرده است.

وی در خصوص تکبر و نشانه های آن گفت: شخصی که حقارتی در او وجود دارد، تکبر و غرور را سرلوحه رفتار خود قرار می دهد و فخر فروشی میکند و دچار خود برتر بینی می شودکه دنباله رو این رفتار سرپیچی از فرمان خدا می باشد.

امام جمعه نی ریز در مورد سرنوشت افراد مستکبر گفت: این افراد سرنوشت بد و ناپسندی خواهند داشت و روزی که روح آنها از بدنشان جدا می شود، بدنشان زباله ای بیش نخواهد بود.

وی ادامه داد: با بندگی در پیشگاه خداوند سعی کنیم این صفت زشت را از خود دور کنیم.

آیت الله سید محمد فقیه به نقل از امیرالمومنین (ع) در خصوص تکبر بیان کرد: وی بیان میکند که اگر تکبر خوب و پسندیده بود، خداوند این صفت را برای پیامبران بر میگزید.

وی در مورد فروتنی و کرامت علی (ع) گفت: رفتار علی(ع) با فرزندان در طول زندگی و همچنین فروتنی با فقرا و مستضعفین نمونه بارز فروتنی و خدمت مهربانانه می باشد ولی در میدان جنگ با مستکبران و کفار نیز میتواند الگوی مسوولان امروزی ما باشد.

خطیب نماز جمعه نی ریز نسبت به روز احسان و نیکوکاری وسالروز تاسیس کمیته امداد اظهار داشت: این اداره باید پویا باشد، مردم نیز همراهی کنند.

وی افزود: مسوولان همه و همه باید به محرومان و مستضعفان و مردم جامعه سرکشی کنند و دل بسوزانند و در جهت رفع نیازهای آنان گام های موثری بردارند.

امام جمعه نی ریز در خصوص رفتار مسوولان نیز عنوان داشت: نمی شود در کاخ نشست و به فکر محرومان بود.

وی با خطاب قرار دادن سخن امام خامنه ای (مدظله العالی) رهبر انقلاب تصریح کرد: مردم باید از تولیدات داخلی حمایت کنند، با مصرف کالای داخلی از تولید کننده داخلی حمایت شود، و از مصرف کالای خارجی خودداری کنید.

آیت الله سید محمد فقیه در خصوص هفته منابع طبیعی و روز درختکاری بیان کرد: مردم همه به این مسئله و حفظ محیط زیست و درختان کوشا باشند، که این موضوع در شرایط آب و هوایی و بارش باران تاثیر بسزایی دارد.

وی در پایان خطاب به مسوولان و رسیدگی به امورات مردم گفت: مسوولان در رسیدگی به امورات جامعه و مردم دقت نظر داشته باشند و با حضور در صف اول نماز جمعه در کنار آنها و صدای آنها را بشنوند، عده ای به ما مراجعه و از رفتار تند آنها گزارش می دهند، مسوولان اهمیت دهند و مراقب باشند و در رسیدگی به مشکلات و مسائل کوتاهی نکنند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
0
انجیر کیلویی 30تا80هزار تومان به قول همشهریان ما ....یاد ندارد