کد خبر: ۱۰۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶

اولویت اول این ائتلاف سیاست خواهد بود نه توسعه شهری

یکی از چهره های اصلاح طلب فارس گفته است:«حوزه عمل شورای شهر سیاسی است و تخصص مقدم بر سیاست نیست اما یکی از ویژگی های مهم اعضا شورای شهر پس از سیاسی بودن حتما تخصص است!»
به گزارش شیرازه، روز گذشته محمد حسن گلرخیان، سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان فارس در گفتگو با یکی از روزنامه های شیراز گفته است:«حوزه عمل شورای شهر سیاسی است و تخصص مقدم بر سیاست نیست اما یکی از ویژگی های مهم اعضا شورای شهر  پس از سیاسی بودن حتما تخصص است!»

اظهارات این چهره اصلاحات حاکی از اولویت بندی این جریان در بستن ترکیب ائتلاف لیست اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر شیراز است.

ائتلافی که باید بر روی مدلهای شهرسازی، مدیریت کلان شهری، توسعه زیرساخت های کلانشهرها و نهایتا مهندسی فرهنگی احاطه و تسلط داشته باشد دغدغه و اولویت اولش سیاست خواهد بود.

حال مسئله اینجاست که یک شورای شهر سیاسی چه بر سر زیرساخت های عمرانی، توسعه شهری و فرهنگ عمومی شهروندان خواهد آورد؟ در کلان‌شهری که اعضای شورای شهر آن صرفا سیاسی هستند مشکلات مردم چقدر درک می‌شود؟ لزوم توسعه متوازن شهر چقدر فهم می‌شود؟ عدالت اجتماعی و لزوم کاهش فاصله طبقاتی و بالای شهر و پایین شهر چقدر برای چنین شورایی مهم خواهد بود؟ اصلا دغدغه این سیاست‌ورزان محترم که شورا را اشغال خواهند کرد چقدر از جنس دغدغه های مردم خواهد بود؟
نظرات بینندگان