کد خبر: ۱۰۹۴۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶

ندادن حقوق پزشکان خانواده؛ برای مردم سروستان گران تمام شد

افزایش 5 برابری حق ویزیت پزشکان طرف قرارداد با طرح ملی پزشک خانواده در سروستان از 2500 تومان به 12500 تومان باعث اعتراض مردم این شهرستان شده است.

به گزارش شیرازه، طی چند روز گذشته و به طور ناگهانی حق ویزیت پزشکان عمومی سروستان که طی چند سال اخیر در قالب طرح ملی پزشک خانواده با دولت همکاری داشته اند پنج برابر شده و این مساله موجب اعتراض بیماران مراجعه کننده به این گروه از پزشکان در این شهرستان شده است.

براساس اخبار دریافتی علیرغم اینکه قرار بود براساس طرح تحول سلامت هیچ مبلغی از بیماران تحت پوشش طرح پزشک خانواده دریافت نشود اما از همان ابتدا پزشکان همکار در این طرح در سروستان با دریافت مبلغ 2هزار تومان فعالیت خود را آغاز کردند و این مبلغ در سال گذشته به 2500 تومان و از اوایل اردیبهشت  ماه و در یک اقدام هماهنگ به مبلغ 12500 تومان افزایش یافته است.

بر اساس شنیده ها این افزایش 5 برابری به دلیل عدم پرداخت حقوق پزشکان طرف قرارداد با طرح ملی پزشک خانواده بوده از سوی دولت بوده و تاکنون هیچ پاسخی از سوی مسئولین علوم پزشکی استان فارس و شبکه بهداشت  و درمان شهرستان سروستان به مردم داده نشده است.

با توجه به شرایط سخت اقتصادی و در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باید دید واکنش مسئولان کلان امور بهداشت و درمان کشور درخصوص وقوع این معضل چیست.

خاطر نشان می شود حداقل هزینه حق ویزیت پزشک عمومی در بیمارستان شهدای سروستان حدود 3000 تومانمی باشد و بیماران مجبورند به دلیل مشکلات مالی به این مرکز درمانی مراجعه نمایند.


منبع:  سروستان ما

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
0
بیمه تابرج3/95پرداختی داشته/فیزیوتراپی