کد خبر: ۱۱۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۶

تجدید میثاق دانشگاهیان سپیدان با شهدای دفاع مقدس

جمعی ازکارکنان واساتید دانشگاه به مناسبت سالروزآزاد سازی فتح خرمشهر با حضور برسرتربت مطهر شهدای دفاع مقدس با آرمانهای والای آنها وامام امت تجدید میثاق کردند.

به گزارش شیرازه، در این مراسم که به همت شورای فرهنگی دانشگاه وبا همکاری ادارات بنیاد شهید وامورایثارگران وآموزش وپرورش و ورزش وجوانان صورت گرفت شرکت کنندگان ضمن حضور در گلزار شهدای شهر اردکان با آرمانهای شهدا وامام امت ورهبرانقلاب تجدید میثاق کردند.

در ابتدای این مراسم رفیعی ریاست بنیاد شهید وامورایثارگران شهرستان ضمن تشکر از حضورگرم دانشگاهیان وفرهنگیان در این روز بزرگ افزود : امروزه لازمه حرکت به سوی قله های رفیع علم ودانش عمل نمودن به شیوه وراه شهدا و وصایایی که پراز هزاران معنی ومفهوم است وبرای آیندگان راه ومسیر وهدف را مشخص نموده است.

رفیعی گفت: شاید اگر امروز شهدا در کنار ما بودند برترین هدف خود را فراگیری علم ودانش وتحصیل وتهذیب می دانستند وبرای قدم گذاشتن در این راه نیز ثابت قدم می شدند وبرای رسیدن به اهداف خود از هیچ کوششی دریغ نمی کردند وامروز راه ومسیر شهدا  سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی است با تبعیت از فرماندهی معظم کل قوا این راه را ادامه می دهیم ودراین مسیر نباید تلخی وشکست ما را لحظه ای از انقلاب جدا کند.

در ادامه مهدی شیخ موحد رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد سپیدان خطاب به جمع حاضر بیان داشت: با نگاه به تصاویر شهدا می بینیم شهدا برای قوام وتداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی از باارزش ترین چیز خود که جانشان بود گذشتند وبه ما ثابت نمودند که می شود دراین راه برای خدا خدایی شد.

وی افزود: ما باید در ادامه دادن راه وسیره شهدا بتوانیم به بهترین نحو عمل نمائیم  که فردا شرمنده شهدا نشویم امروز میزهای ریاست وآسایش زندگی مان را مدیون تلاش وزحمات انهایی هستیم که خواب وخوراک وآسایش را بر خود حرام دانستند تا ما با خیال راحت در سایه امنیت زندگی کنیم واین بزرگترین نعمت در دنیا است که مرهون مجاهدت ها ودلاوری های شهدا وایثارگران است.

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد سپیدان گفت: متاسفانه برخی به جای نوشتن برخی حقایق جنگ و درست نوشتن خاطرات آنهارا جوری دیگر می نویسند ورزمندگان را جوری دیگر نشان میدادند، بودند در میان رزمندگان که از بهترین وبالترین مدارج علمی ودانشگاهی خود دست کشیدند تا امروز ایران اسلامی در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: بودند درمیان رزمندگان وشهدایی که کلاسهای دانشگاه ومدرسه را با توجه به بالاترین پتانسیل ها واستعداد ها ترک کردند تا دست ما جلو دشمنان دراز نشود اینکه مقام معظم رهبری می فرماید " امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست " یکی از کارهایی که می توان نام ویاد شهدا زنده نگه داشت این است در زمینه علم وفن آوری بتوانیم در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم ودر عرصه های دیگر ورزشی وفرهنگی وهنری در دنیا نام ایران وپرچم مقدس جمهوری اسلامی را به اهتزار در اوریم.

برای عمل نمودن به سیره شهدا یکی ازرموز موفقیت آمیز ولایتداری وولایتمداری است بودند در کربلا که ولایت را قبول داشتند اما ولایتمدار نبودند ونان را از سفره امام می خوردند وبر علیه او شمشیر می زدند امروزه در این برهه از زمان با ولایت بودن کاری بسیار مشکل است ودست از ولایت نکشیدن بسیار سنگین تر است .


منبع: مارگون

نظرات بینندگان