کد خبر: ۱۱۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۰۴ تير ۱۳۹۶

در کنفرانس صهیونیستی هرتزلیا چه گذشت؟

گلعاد گفت که نباید موشک‌های ایران بر ضد دیرالزور سوریه را کم اهمیت دانست، این موشک ها به دنبال تبیین این واقعیت است که تهران به سیاست بزرگ شدن خود ادامه می‌دهد و اسرائیل هدف اصلی ایران است.
به گزارش شیرازه، تهدید ایران و حزب‌الله لبنان و ائتلاف‌های عربی- اسرائیلی مهم ترین محورهای سخنرانی‌های انجام شده در هفدهمین کنفرانس امنیتی هرتزلیا بود. یکی از مهم‌ترین محورهایی که در جریان این نشست مورد اشاره قرار گرفت، این بود که رژیم صهیونیستی به تنهایی و بدون کمک گرفتن از ائتلاف عربی به رهبری آمریکا در برابر تهدیداتی که محور مقاومت فرآروی این رژیم قرار داده، ناتوان است.

هفدهمین نشست امنیتی هرتزلیا امسال با حضور ۱۸۰ شخصیت سیاسی نظامی و امنیتی و شخصیت‌های آکادمیک و رسانه‌ای از داخل و خارج از سرزمین‌های اشغالی برگزار شد. این نشست از روز ۲۰ ماه جاری میلادی آغاز و سه روز ادامه پیدا کرد.

در کنفرانس صهیونیستی هرتزلیا چه گذشت؟

گادی آیزنکوت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در اولین روز از برگزاری کنفرانس هرتزلیا به موضوع همکاری میان رژیم صهیونیستی و دولت‌های عربی پرداخت و تأکید کرد این همکاری در آشکار و پنهان در حال عمیق تر شدن است. آیزنکوت با تأکید بر اینکه شلیک موشک‌های بالستیک ایران به شرق سوریه سیگنال‌های خطرناکی دارد ، خواستار توقف توسعه صنایع نظامی ایران شد و مدعی شد که این موضوع باید هدف و نیت تمام کشورهای منطقه باشد.

عاموس گلعاد ژنرال نیروهای ذخیره اسرائیلی یکی از سخنرانان این نشست بود که در سخنرانی خود تأکید کرد جمهوری اسلامی ایران وقت و اراده لازم را دارد و خود را برای امکان از بین بردن اسرائیل آماده می‌کند. گلعاد تأکید کرد که ائتلافی که ایرانی‌ها تشکیل دادند به آنها قدرت می‌دهد و توافق هسته‌ای نیز به تهران وقت و آمادگی بیشتری می دهد. آنها به دنبال تشکیل جبهه‌ای جدید در جولان هستند و نیروهای حزب الله را در آنجا تقویت می کنند.

گلعاد که ریاست آکادمی مسائل سیاسی و استراتژیک و مجموعه نشست‌های هرتزلیا را برعهده دارد ، تأکید کرد که این توافق (برجام) به اسرائیل نیز زمان کافی برای آمادگی را می دهد و ما نیز خود را آماده می‌کنیم. وی با طرح این سؤال که آیا اسرائیل حمله‌ای علیه ایران را آغاز خواهد کرد یا نه ، توجه به این نکته را ضروری دانست که تمامی گزینه‌ها بر روی میز قرار دارد و برای اسرائیل بهتر است که این موضوع را همچنان مبهم نگه دارد. وی ادامه داد: بازدارندگی کافی نیست ما نیازمند اطلاعات ممتاز در اسرائیل از منبع موساد و اطلاعات نظامی (امان) هستیم، اما این‌ها نیز کافی نیست، چرا که ایرانی‌ها بسیار باهوش هستند و در عرصه سایبری نیز ابتکار عمل را در دست دارند.

در کنفرانس صهیونیستی هرتزلیا چه گذشت؟

این افسر ذخیره رژیم صهیونیستی که تا سال گذشته ریاست هیئت سیاسی و امنیتی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را نیز برعهده داشت، تأکید کرد که ایران تا زمانی که [امام] خامنه ای در مسند قدرت قرار دارد، تهدید اساسی [برای اسرائیل ] به شمار می‌رود. وی با اشاره به طرح برخی ادعاها مبنی بر آن چیزی که تغییر و آزادی در این کشور و در نهایت فروپاشی جمهوری اسلامی خوانده می شد، تأکید کرد: ایران انگیزه ای برای مخفی کردن ندارد و من اعتقاد دارم که ایران باقی خواهد ماند.
وی استراتژی اسرائیل برای مقابله با آنچه تهدید ایران خوانده است را ائتلاف‌ با رژیم‌های عربی توصیف و تأکید می‌کند که رژیم صهیونیستی در تمامی منطقه عربی مناسباتی در سطوح مختلف بر اساس اولویت مقابله با ایران و اخوان‌المسلمین و داعش دارد. او تاکید می کند که تهدید ایران اساسی‌ترین تهدید رژیم صهیونیستی است. چرا که ایران و حزب الله و بشار اسد و روسیه در حال ایجاد یک ائتلاف هستند.

گلعاد با اشاره به وجود برخی مسائل مبنی بر مناسبات خوب بین اسرائیل و روسیه گفت: اشتباه نکنید روسیه هم‌پیمان این ائتلاف است و تصمیم استراتژیک خود مبنی بر حمایت از آن را گرفته است. گلعاد گفت که نباید موشک‌های ایران بر ضد دیرالزور سوریه را کم اهمیت دانست، این موشک ها به دنبال تبیین این واقعیت است که تهران به سیاست بزرگ شدن خود ادامه می‌دهد و اسرائیل هدف اصلی ایران است.

گلعاد همچنین سفر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه را تلاش برای احیای ائتلاف عربی سنی در برابر ایران دانست و تأکید کرد این ائتلاف پیامدهای مثبتی برای اسرائیل دارد.

در کنفرانس صهیونیستی هرتزلیا چه گذشت؟

هگای زورئیل مدیر وزارت امور اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز در سخنان خود به بررسی اوضاع استراتژیک سوریه در چارچوب تهدیدات ایران پرداخت و گفت: ما شاید در گذشته زمان کافی برای آمادگی در برابر تهدید ایران را داشتیم، اما الان این زمان را نداریم، چرا که ایرانی‌ها واقعیت‌های استراتژیک میدانی جدیدی را خلق می‌کنند. وی ابراز داشت: تفکر ما در این زمینه که ما در اسرائیل به تنهایی قادر به مقابله با این تهدید هستیم، اشتباه است. ما نیازمند حمایت و پشتیبانی دولت‌های بزرگ جهانی و منطقه‌ای هستیم.

این تحلیلگر مسائل راهبردی رژیم صهیونیستی افزود: وقتی از ایران صحبت می‌کنیم باید از سوریه نیز صحبت کنیم، هیچ مکان دیگری در دنیا نیست که مانند سوریه این تعداد از نیروهای سیاسی در یک عرصه واحد مشغول فعالیت باشند. وی تأکید کرد که مهم‌ترین موضوع در سوریه افزایش توان ایران و محور شیعه است. ما در مورد سوریه فقط حرف می زنیم، اما ایرانی ها عمل می کنند.

افرائیم سنیه که پیش از این معاونت وزیر امنیت رژیم صهیونیستی را بر عهده داشت نیز در این نشست تأکید کرد که مهم‌ترین موضوع امروز برای اسرائیل این است که چگونه در برابر تهدیدات روزافزون ایران قرار بگیرد. اسرائیل پاسخی برای ۱۵۰ هزار موشک مستقر در لبنان ندارد.

موشه یعلون وزیر سابق امنیت رژیم صهیونیستی نیز عربستان را با رژیم صهیونیستی در یک اردوگاه توصیف کرد و گفت که مناسبات رژیم صهیونیستی با اردن و مصر نیز براساس منافع مشترک تقویت شده است.

در کنفرانس صهیونیستی هرتزلیا چه گذشت؟

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در زمان اختصاصی خود مدعی شد که راه حل درگیری‌های فلسطین و اسرائیلی در چارچوب تفاهمی فراگیر در منطقه با تمامی دولت‌های "اعتدالگرا" ! از جمله کویت و عربستان صورت می گیرد. وی تاکید کرد که آخرین پیروزی رژیم صهیونیستی در جنگ شش‌ روزه  سال ۱۹۶۷ بوده، لذا در هر جنگ آینده اسرائیل باید پیروز شود.

ژنرال امیر ایشل فرمانده نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی نیز در سخنرانی خود تأکید کرد که اسرائیل در صورت بروز جنگ با حزب‌الله لبنان از تمام توان خود استفاده خواهد کرد.
منبع: مشرق
نظرات بینندگان