کد خبر: ۱۱۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۱۲ تير ۱۳۹۶
رییس دامپزشکی شهرستان شیراز:

معدوم سازی بیش از 3 هزار گوشت فاسد در شیراز/پلمپ 41 قصابی متخلف

رییس دامپزشکی شهرستان شیراز از پلمپ 41 واحد قصابی متخلف در شهر شیراز طی سه ماه نخست سال جاری خبر داد.
به گزارش شیرازه، دکتر عبدالرضا وفا رئیس دامپزشکی شهرستان شیراز صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در ادامه نظارت های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و دام، به خصوص بیماری تب کریمه کنگو تعداد 2730 مورد بازدید بهداشتی از مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده هاي خام دامی در شهرستان شیراز انجام شد.

 وی در این رابطه از ضبط و معدوم سازي 3126 کیلوگرم انواع گوشت غیرقابل مصرف و فاسد از واحدهاي عرضه سطح شهر خبر و در این خصوص گفت:41 واحد عرضه فرآورده هاي خام دامی با هماهنگی سایر مراجع مرتبط پلمپ و از ادامه کار این واحدها جلوگیری به عمل آمد و  32 پرونده متخلفین بهداشتی به دادسرا و تعزیرات حکومتی فارس ارسال شد.

دکتر عبدالرضا وفا در ادامه افزود: در سه ماه نخست سال جاری نظارت بهداشتی بر عملیات کشتار بهداشتی 72176 رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاههای دام صورت پذیرفته است.

 وفا از اخذ دستور قضایی و الزام کشتارگاه دام فارس و کشتارگاه دام زرقان نسبت  به نصب اتاق پیش سرد جهت کشتار دام سبک خبر داد.

وی همچنین اظهار داشت: در راستای اقدامات پیشگیرانه تب کریمه کنگو، کلاسهای آموزشی جهت قصابان و سلاخان در کشتارگاه دام فارس، کشتارگاه دام زرقان و میدان عرضه دام برگزار شده و در نماز جمعه و روستاهاي تابعه شهرستان نیز بروشورهاي آموزشی تب کریمه کنگو توزیع شده است.

دکتر وفا به شهروندان توصیه کرد: گوشت مصرفی خود را فقط از فروشگاه های مجاز تهیه کنند و قبل از خرید به مهر و لیبل دامپزشکی مندرج بر لاشه کشتاری توجه شود. همچنین لازم است گوشت مجاز تازه ذبح شده به مدت 24 ساعت در دمای صفر تا 4 درجه یخچال نگهداری و سپس مصرف شود.

رئیس دامپزشکی شیراز در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در زمینه عرضه فرآورده هاي خام دامي به شماره 32233072 اطلاع دهند.
نظرات بینندگان