کد خبر: ۱۱۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۲۴ تير ۱۳۹۶

دختربچه‌های آمریکایی چگونه به مردان بزرگسال فروخته می‌شوند+ تصاویر

در دنیای مدرن در کشوری که داعیه دموکراسی و فرهنگ‌اش گوش فلک را دریده، ظلم و شناعت اخلاقی تا این حد زیاد است که دختربچه‌های آمریکایی مجبور به ازدواج با مردانی بسیار بزرگ‌تر از خود می‌شوند.
به گزارش شیرازه، آمریکا یکی از پیشروترین کشورها در ازدواج اجباری کودکان است. دختربچه‌ و نوجوانی که تازه می‌خواهد بهار پاک زندگی را ببیند و در دشت رویاهای ناب نوجوانی‌اش پا بگذارد، به اجبار و در کمال نارضایتی قدم به خانه مردی چندین برابر بزرگسال‌تر از خودش که بسان پدر یا پدربزرگ‌اش است می‌گذارد و در بهترین حالت ممکن اگر خوش‌شانس باشد، در ۱۸ سالگی طلاق می‌گیرد و تا سال‌ها با امیدهای نابود شده و روح پوسیده زندگی خواهد کرد. اگر هم شانس اینچنینی نداشته باشد، همان مردی که با او ازدواج کرده، او را تبدیل به کارگر جنسی می‌کند و سر از فاحشه‌خانه‌ها درمی‌آورد. شاید باورتان نشود که در دنیای مدرن در کشوری که داعیه دموکراسی و فرهنگ‌اش گوش فلک را دریده، ظلم و شناعت اخلاقی تا این حد زیاد باشد. دختران کم سن و سال آمریکایی به اجبار خانواده‌ها مجبور به ازدواج با مردانی بسیار بزرگ‌تر از خودشان می‌شوند و قانون عملا هیچ حمایتی از آنها ندارد و به رغم تلاش فعالان مدنی، مسئولان آمریکایی از همراهی با آنها اجتناب می‌کنند.

دهه‌ها بود که طبق قانون، سن مجاز دختران برای ازدواج در ایالت نیویورک، ۱۴ سال بود. امروز، با تغییر اندکی، این سن به ۱۷ سال رسیده است. آن هم فقط با رضایت دادگاه و والدین.

دختربچه‌های آمریکایی چگونه به مردان بزرگسال فروخته می‌شوند+ تصاویر

اما نیویورک از ایالات نادری است که موفق شده در ماه ژوئن ۲۰۱۷ گامی کوچک در این مسیر بردارد. تقریبا تمامی آمریکا، حق طبیعی انتخاب را برای زن نادیده گرفته است. طبق گزارش نیویورک تایمز، در غالب ایالت‌ها اصلا حداقل سن ازدواج وجود ندارد و در برخی ایالات دیگر حداقل سن ازدواج ۱۶ و ۱۷ است.

روزنامه نیویورک تایمز در این باره نوشت: فقط بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰، شاهد ۳۹۰۰ فقره ازدواج دختران و پسران کم سن و سال بودیم. این فاجعه است. نوجوانان ۱۴ و ۱۵ ساله ما را مجبور به ازدواج میکنند. هنوز خانواده منافع مالی خود را در نظر می‌گیرند و به خاطر بحث‌هایی چون صدور گرین کارت برای یک خارجی سن‌بالای ثروتمند، دختران کم سن و سال خود را مجبور به ازدواج با او می‌کنند.

آمارهای سال ۲۰۱۱ نیویورک نشان می‌دهد که دختران ۱۴ و ۱۵ ساله بسیاری با مردان ۲۵ تا ۳۹ ساله به اجبار ازدواج کرده‌اند و در این میان سهم مردان بالاتر از ۳۹ سال هم کم نبوده است.

دختربچه‌های آمریکایی چگونه به مردان بزرگسال فروخته می‌شوند+ تصاویر

در سال ۲۰۱۰، ۵۰ دختر و ۶ پسر ۱۶ ساله در نیویورک ازدواج کردند. «ایمی پالین» حقوقدان در گفتگو با روزنامه نیویورکی ابراز داشت: «مشکلات دیگری نیز برای این دختران نوجوان تازه عروس وجود دارد. آنها در ۱۴ سالگی ازدواج می‌کنند و تا ۱۸ سالگی همسری را که دوست ندارند تحمل می‌کنند و تازه در ۱۸ سالگی می‌توانند طلاق بگیرند. براستی این چه وضعی است دیگر؟ هم زندگی و امیدهای یک دختر نوجوان نابود می‌شود. هم دخترانگی خود را از دست می‌دهد. هم نام بد بر روی او می‌ماند. هم شناسنامه‌اش خراب می‌شود. و هم عوارض پس از طلاق آن هم در ۱۸ سالگی و آغاز راه زندگی به سختی گریبانگیرش می‌شود. خشونت اجتماعی، دیگر به چه شکل می‌تواند باشد؟».

دختربچه‌های آمریکایی چگونه به مردان بزرگسال فروخته می‌شوند+ تصاویر

در واقع می‌توان نیویورک را سمبل تخلف از حقوق بشر نسبت به دختران نوجوان در آمریکا دانست. بسیاری از فعالان مدنی آمریکا، ازدواج دختران زیر ۱۷ سال را لکه ننگی بر چهره نیویورک و دیگر ایالت‌های آمریکا می‌دانند. به اعتقاد کارشناسان، این اقدام کاملا متناقض با طبیعت دموکراسی و حقوق بشر، سبک زندگی آمریکایی را بیش از پیش دچار خدشه و آبروریزی جهانی کرده است. هم‌اکنون فعالان مدنی در کنار برخی قانونگذاران در تلاش‌اند تا لوایحی را جهت اصلاح قوانین ازدواج به مجالس ایالتی برسانند.

دختربچه‌های آمریکایی چگونه به مردان بزرگسال فروخته می‌شوند+ تصاویر
آرم کمپین مقابله با ازدواج دختربچه‌ها در آمریکا

در گزارش پایگاه «گلوبال سیتیزن» آمده که بین‌ سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰، بطور متوسط ۱۷۰ هزار دختر نوجوان زیر سن قانونی با مردان میانسال در سرتاسر آمریکا ازدواج کرده‌اند. آمار تکان دهنده دیگری از این پایگاه به ما می‌گوید که سه چهارم عروسان اجباری نوجوان در ایالت نیویورک، دخترانی هستند که بعد از ازدواج تبدیل به قربانیان قاچاق جنسی می‌شوند.

طبق گزارش مذکور، ازدواج کودکان و نوجوانان زیر ۱۶ سال، در صورت صدور رضایتنامه والدین و حکم قاضی -که بطور معمول رای مثبت دارد- در تقریبا تمامی ایالت‌های آمریکا مجاز است و تلخ‌تر آنکه، ۲۷ ایالت حداقل سن ازدواج برای دختران تعیین نکرده‌اند.

دختربچه‌های آمریکایی چگونه به مردان بزرگسال فروخته می‌شوند+ تصاویر
هشتگ «زندگی من در ۱۵ سالگی» جهت مقابله با ازدواج اجباری دختربچه‌های آمریکایی

روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود به شدت نسبت به پیامدهای ازدواج اجباری کودکان و نوجوانان آمریکایی اخطار داده و از دست رفتن فرصت‌های تحصیلی و اقتصادی، به خطر افتادن سلامتی روانی و جسمی، و گرایش شدید اینگونه افراد به خشونت را محتمل‌ترین تبعات این ظلمی که در حق دختربچه‌ها می‌شود دانسته است.

دختربچه‌های آمریکایی چگونه به مردان بزرگسال فروخته می‌شوند+ تصاویر

طبق اعلام صندوق کودکان سازمان ملل، ۹۰ درصد کشورهای جهان هم‌اکنون ازدواج دختران زیر ۱۸ سال را منع کرده‌اند اما نیمی از آنها، استثنائاتی را در بند قانون مربوط گنجانده‌اند. هم‌اکنون، ۷۰۰ میلیون زن در سرتاسر جهان وجود دارند که در سنین زیر۱۸ سال ازدواج کرده‌اند و ۲۵۰ میلیون نفر از آنها، قبل از ۱۵ سالگی به خانه شوهران سن‌بالای خود رفته‌اند. آمریکا به عنوان یکی از پیشروترین کشورهای جهان در امر ازدواج اجباری کودکان شناخته شده است.
منبع: مشرق
برچسب ها: آمریکا ، فروختن ، دختر
نظرات بینندگان