کد خبر: ۱۱۲۴۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶

«دره‌باد»، روستایی با آب کدر و گِل‌آلود/ مردم چشم‌انتظار ساخت دستگاه زلال‌ساز+ فیلم

روستای دره‌باد در شهرستان مرودشت با مشکل آب گل‌آلود روبرو است و راه حل این مشکل نصب دستگاه زلال‌ساز است.
«دره‌باد»، روستایی با آب کدر و گِل‌آلود/ مردم چشم‌انتظار ساخت دستگاه زلال‌سازبه گزارش شیرازه، در تاریخ 3 اردیبهشت‌‌ماه امسال گزارشی با عنوان «دره‌باد»؛ روستایی که مردمانش بابت آب‌گل‌آلود پول می‌دهند» در خبرگزاری تسنیم منتشر شد که به مشکلات آب این روستا پرداخته بود. روستای دره‌باد از روستاهای شهرستان مرودشت که آب مورد استفاده آنها اغلب کدر و گِل‌آلود است.

به گفته ابوذر کهن، دهیار  این روستا، دره‌باد 424 خانوار و 1750 نفر جمعیت دارد که برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی با مشکل روبه‌رو هستند و این مشکل  در آستانه ورود به سال چهارم است. در گزارش پیشین ابوذر غفاری رئیس اداره کنترل کیفی آبفار استان فارس علت این مشکل را خشکسالی، افت سطح آب‌های زیرزمینی در شهرستان مرودشت و برداشت بی‌رویه از چاه‌ها ذکر کرده بود.

دستگاه زلال‌ساز در حال طراحی و ساخت

به گفته وی حل این مشکل با نصب دستگاه زلال‌ساز امکان‌پذیر است که در تاریخ 3 اردیبهشت ماه خبر از اجرای مناقصه نصب دستگاه داده شده بود. پس از گذشت 3 ماه از آن گزارش غفاری می‌گوید: مناقصه 3 بار برگزار شد، در بار نخست برنده‌ای نداشت بار دوم قیمت داده شده مناسب نیود تا اینکه در مناقصه سوم پیمانکاری از مشهد انتخاب شد.

« دستگاه زلال‌ساز توسط پیمانکار در حال طراحی و ساخت است اما نمی‌توان زمان دقیقی برای نصب آن ذکر کرد» این را رئیس اداره کنترل کیفی آبفای روستایی استان فارس می‌گوید. براساس صحبت‌های غفاری تابلوی درایوی در روستا نصب شده که مشکل کدورت را برطرف کرده و در حال حاضر مشکل مردم حل شده است.

به گفته وی تابلو درایو پمپ داخل چاه را به آرامی روشن می‌کند و تنش در لایه‌های مختلف زمین ایجاد نمی‌شود  در نتیجه آبی که بالا می‌آید آب زلال است. هر چند غفاری این امر را راهکار میانبر و موقت می‌داند و راهکار اصلی را نصب دستگاه زلال‌ساز اعلام می‌کند.

کدورت آب هنوز وجود دارد

با وجود تاکیدی که رئیس اداره کنترل کیفی آبفای روستایی استان فارس بر رفع کدورت آب این روستا دارد اما ابوذر کهن دهیار روستا می‌گوید: این مشکل کم و بیش همچنان در روستا وجود دارد به گونه‌ای که مخازن آب پر از شن شده است.

وی از مکاتبات بسیار برای پیگیری حل مشکل سخن می‌گوید که تاکنون نتیجه‌بخش نبوده و سبب ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم روستای دره‌باد شده است.

غفاری می‌گوید: در حال حاضر مشکل کدورت حل شده اما بعید نیست که دوباره این امر رخ دهد چراکه فصل تابستان است و برداشت از چاه‌های آب زیاد است. به گفته وی در مواقع بحرانی به روستا آبرسانی سیار انجام می‌شود.

عبدالحسین منوچهری، رئیس آبفای روستایی مرودشت ضمن تاکید بر فقر کیفی و کمی منابع آب مرودشت می‌گوید: این موضوع کدورت موقت است و ممکن است در ساعتی از روز این چنین باشد. وی به مردم پیشنهاد می‌کند که برای استفاده از آب موجود مقداری صبر کنند تا گل آب ته‌نشین شود.

روستای دره‌باد با مشکل آب روبه‌رو است، موضوعی که هم مردم و هم مسئولان بر آن اتفاق نظر دارند اما با توجه به حساسیت موضوع کدورت آب و مشکلات بهداشتی که ممکن است برای مردم به وجود آید، نصب سریع‌تر دستگاه زلال‌ساز ضروری است.

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

لینک دانلود

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شيرازي
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
0
تو همي شيراز خودمون من هر روز بلااستثناء آب كدر ميبينم و داريم ميخوريم و تماما مشكلات كليوي و گوارشي پيدا كرديم شما ميگيد روستاي دره باد مرودشت.