کد خبر: ۱۱۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶

درسی که شجاعی و حاج صفی باید از اشکان می گرفتند

صهیونیست ها این روزها تلاش می کنند با استفاده از ابزار ورزش مردم ایران را به عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس ترغیب نمایند، ابزاری که به نظر می آید با استفاده از رسانه های خاص به اصلی ترین تیر این روزهای اشغالگران قدس تبدیل شده است.

به گزارش شیرازه،  در حالی که سالیان زیادی از انقلاب می گذرد و هیچ اسرائیل هیچ گاه از طرف ایران به رسمیت شناخته نشده است، اما هنوز از پا ننشسته و به طرق مختلف تلاش می کند تا به اهداف خود برسد.


صهیونیست ها  این روزها تلاش می کنند با استفاده از ابزار ورزش مردم ایران را به عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس ترغیب نمایند، ابزاری که به نظر می آید با استفاده از رسانه های خاص به اصلی ترین تیر این روزهای اشغالگران قدس تبدیل شده است.

گرچه در عرصه ورزش بارها نیز از پهلوانان و ورزشکاران غیور ایرانی سیلی خورده اند اما باز در راستای هدف خود تلاش می کنند.

اخیرا شجاعی و حاج صفی دو فوتبالیست ایرانی برای تیم پانیونیوس یونان به زمین رفته و در مقابل تیم مکابی رژیم اشغالگر اسرائیل بازی کردند و همین امر واکنش های زیادی را در پی داشت.

در تاریخ ورزش ایران نمونه های زیادی را می توان یافت که ورزشکاران ایرانی در بازی های حساس المپیک و جهانی از بازی با ورزشکاران رژیم جعلی اسرائیل امتناع کرده و بر اعتقاد خود پافشاری کرده اند و یکی از این موارد موضع گیری اشکان دژاگه است.

اشکان دژاگه زمانی که در تیم زیر 21 ساله آلمان حضور داشت از سفر به اسرائیل خودداری کرد  و در آن زمان نیز اقدام دژاگه بازتاب های گسترده ای در رسانه های ایرانی و آلمانی داشت.
دژاگه آن زمان در گفت و گویی با نشریه شب (Stern) چاپ آلمان اعلام کرد: «در رگهای من بیشتر خون ایرانی جاری است تا آلمانی، باید این مسئله را پذیرفت. والدین من ایرانی هستند. ایران، اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.» او همچنین در پاسخ به پرسشی گفت: «دین من اسلام است، به خداوند ایمان دارم.»
 
وی پس از آگاهی از قرار گرفتن تیم ملی زیر 21 ساله‌های آلمان در برابر اسرائیل و پیش از عزیمت به اطلاع دیتر آملیتس مربی زیر 21 ساله‌های آلمان رسانده بود که به دلیل پیش بینی‌های موجود از وضعیت اسرائیل، این تیم را برای بازی در مقابل اسرائیل همراهی نکرد. او عنوان کرد: «مربی با اصل و نسب ایرانی من آشنا است و معذوریت‌های سیاسی من را برای عدم شرکت در بازی روز جمعه درک می‌کند».
منبع: مرودشت نا،
برچسب ها: فوتبال ، خیانت ، تابعیت
نظرات بینندگان