کد خبر: ۱۱۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
توصیه پلیس فرودگاه فارس به حجاج؛

گیاهان و داروهایی که نباید همراه حجاج باشد/ میزان ارز مجاز برای هر مسافر

در آستانه اعزام کاروان‌های حج پلیس فرودگاه فارس به حجاج توصیه‌هایی در زمینه میزان به همراه داشتن زعفران و ارز و همچنین ممنوعیت به همراه داشتن برخی داروها داشته است.

گیاهان و داروهایی که نباید همراه حجاج باشد/ میزان ارز مجاز برای هر مسافربه گزارش شیرازه، رئیس پلیس فرودگاه استان با تاکید بر اینکه تکریم حجاج برای پلیس فرودگاه حائز اهمیت است، گفت: قوانین کشور عربستان در بحث مواد مخدر خیلی خاص و سختگیرانه می‌باشد که کشف یک گرم مواد مخدر، قرص متادون، ترامادول و یا نورفین از حجاج شخص را برای مدت زیادی در زندان نگه می‌دارند.

سرهنگ اکبرخسروی بیان کرد: به منظور صیانت از زائران ایرانی که سمبل اخلاق نیکو در دنیا هستند، پلیس فرودگاه استان فارس با استفاده از دستگاه ایکس ری، دستگاه کاوشگر بدن، دستگاه موادیاب و بهره‌گیری از پرسنل مجرب، از خروج مواد مخدر به کشور عربستان به شدت و با دقت با بازرسی مودبانه جلوگیری به عمل می‌آورد.

وی افزود: برابر تصمیمات اتخاذ شده با سازمان حج و زیارت، کشف یک گرم مواد مخدر در گیت بازرسی پلیس باعث محرومیت فرد از سفر معنوی حج و توقیف گذرنامه وی می‌شود و به استناد ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر فرد مذکور به مدت یک الی پنج سال ممنوع الخروج می‌شود.

رئیس پلیس فرودگاه استان فارس با بیان اینکه امسال سه هزار و ۶۶۶ نفر زائر از استان‌های فارس و کهکیلویه و بویر احمد از فرودگاه شهید دستغیب شیراز به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، اظهار کرد: پذیرش بار زائرین حج ۴۸ ساعت قبل از شروع اولین پرواز صورت می‌گیرد و ضرورت دارد زائران به منظور انجام تشریفات بازرسی و سایر امورات ۴ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند.

خسروی تاکید کرد: ضرورت ندارد زائران داروهای اضافی و یا خوراکی زیاد همراه داشته باشند و ۵۷ قلم دارو از جمله دیازپام، لرازپام، متادون، ترامادول و... جزء داروهای صنعتی است که تحت کنترل کشور عربستان است که به همراه داشتن آن جرم محسوب می‌شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: لیست دارو‌های غیرمجاز تحویل مدیر کاروان‌ها شده است و زائران می‌توانند آن لیست را تهیه و از آوردن این نوع دارو‌ها علی الخصوص «شیرین بیان» که شباهت ظاهری آن برای کشور عربستان ناشناخته است، خودداری کنند و زائران می‌توانند داروهای مورد نیاز خود را از مراکز درمان در شهرهای مدینه و مکه که از قبل پیش بینی شده است، تهیه کنند.

سرهنگ خسروی خاطرنشان کرد: میزان ارز خارجی برای هر مسافر ده هزار یورو و پانصد هزار تومان پول رایج ایرانی است و حمل ۱۵۰ گرم زعفران برای زائران بلامانع است.

رئیس پلیس فرودگاه استان فارس در پایان از زائران خواست در حفظ و نگهداری مدارک هویتی خود ‌‌نهایت دقت را داشته باشند و از سپردن وسایل خود به افراد نا‌شناس پرهیز کنند.

به گزارش شیرازه، پلیس فرودگاه استان فارس با شماره تلفن‌های ۳۷۲۲۵۰۲۶ و ۳۷۲۰۹۱۵۷ آماده هرگونه پاسخگویی و دریافت گزارشات در طول ۲۴ ساعت از شبانه روز می‌باشد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان