کد خبر: ۱۱۳۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
شهردار مهر در جمع خبرنگاران:

اراده‌ای در مدیریت استان فارس جهت پی گیری مشکلات آلایندگی‌های زیست‌محیطی دیده نمی‌شود

شهردار مهر گفت: امروز مسئولین پالایشگاه پارسیان که در قلب شهر مُهـر وجود دارد به دنبال آن هستند که در بوشهر مجموعه خدمات رفاهی تأسیس کنند و این مجموعه خدمات رفاهی مصوب کرده‌اند که در استان بوشهر احداث کنند.

به گزارش  شیرازه، سید علی‌اصغر علامه در نشست با خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران بایستی به انعکاس واقعیت‌ها بپردازند در غیر این صورت اعتماد مردم به آن رسانه کاسته می‌شود و آسیب‌های بزرگی در جامعه به وجود می‌آید


سید علی‌اصغر علامه شهردار مهر در ابتدای صحبت‌های خود بیان داشت: چند سالی است که خوشبختانه در شهرستان‌های مُهر و لامرد کار خبرنگاری بیشتر دیده می‌شود و در منطقه سایت‌های بسیار خوبی در حال فعالیت هستند و امیدواریم سایت‌هایی که در منطقه به هر دلیلی تعطیل‌شده‌اند دوباره فعال شوند و خبرنگاران نباید به کانال‌های خبری اکتفا کنند.


 وی افزود: در سال‌های گذشته بعضی از نشریات منطقه‌ای خبرهای کذب بسیاری را منتشر می‌کردند و ما از متولیان، خبرنگاران و رسانه‌ها می‌خواهیم که خبرهای کذب را منتشر نکنند و خبر همان‌گونه که است منتشر کنند و هرگاه که یک خبر کذب از یک رسانه منتشر می‌شود جایگاه آن رسانه تنزل پیدا می‌کند و شهروندان به آن رسانه‌ها خوش‌بین نیستند.




 شهردار مُهر خاطرنشان ساخت: ما در منطقه‌ای قرارگرفته‌ایم که به‌سرعت درحال‌توسعه هستیم که وظیفه و رسالت خبرنگاران به‌قدری سنگین‌تر می‌شود و باید فرهنگ‌سازی‌هایی در این خصوص انجام شود که یکی از این فرهنگ‌ها، فرهنگ نقد کردن و نقدپذیری است که باید به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی رسانه‌ها به آن بپردازند و گاهاً مشاهده می‌کنیم که افرادی در رسانه و کانال‌هایی که در اختیاردارند افراد را تخریب می‌کنند.


این مسئول اظهار داشت: مشکلات بسیار زیادی در منطقه وجود دارد که رسانه‌ها باید به‌صورت حرفه‌ای آن‌ها را نقد و موردبررسی قرار دهند و رسانه‌ها اگر نقدهای کارشناسی و حرفه‌ای انجام دهند کمک به توسعه شهر و شهرستان و حتی به کاهش فساد در جامعه کمک می‌کنند.


 اشتغال‌زایی


سید علی‌اصغر علامه شهردار مُهر در ادامه نشست خبری خود به موضوع اشتغال‌زایی در منطقه اشاره کرد و بیان داشت: امروز در منطقه با یک ترافیک بی‌کاری مراجعه شده‌ایم درصورتی‌که ما در کنار منطقه ویژه اقتصادی عسلویه قرارگرفته‌ایم که قطب صنعتی کشور است و مواجه هستیم در عسلویه با "نه" به مردم منطقه مُهـر و لامرد و مسئولین منطقه باید مسئولین عسلویه را متقاعد کنند که مردم شهرستان‌های مُهـر و لامرد باید به‌عنوان بومی عسلویه شناخته شوند و باید مسئولین از همه توان و ابزاری که در دست دارند استفاده کنند و این حق که حق مردم این منطقه است که در عسلویه مشغول به کار شوند.


شهردار مهر تصریح کرد: ما در صنعتی که در این شهرستان وجود دارد بسیاری از مردم استان‌های بوشهر و هرمزگان همانند پالایشگاه گاز پارسیان، پالایشگاه بنزین و اتان ریکاوری در حال کار و فعالیت هستند و این منطقه را متعلق به خود می‌دانند درحالی‌که جوانان ما وقتی برای اشتغال به عسلویه مراجعه می‌کنند بابی مِهری مسئولین عسلویه قرار می‌گیرند.



علامه شهردار مُهر خاطرنشان ساخت و ضمن گلایه از مسئولین استان گفت: ما این نوع حرکت‌ها را ضعف استانداری فارس و مدیران ارشد در استان فارس می‌دانیم که ما استان فارسی‌ها و شهرستان‌های جنوبی فارس نتوانسته‌ایم در هیچ حوزه‌ای از این قطب صنعت کشور که در عسلویه قرارگرفته است استفاده کنیم.


آلایندگی‌های زیست‌محیطی


علامه شهردار مُهر بخش دیگری از صحبت‌های خود را اختصاص به آلایندگی‌های زیست‌محیطی قرارداد و بیان داشت: در خصوص آلایندگی مدیریت ارشد استان فارس و بخش‌های مربوطه نتوانسته‌اند از حق‌وحقوق مردم در استان فارس و شهرستان‌های مُهـر و لامرد دفاع کنند و پرداخت عوارض آلایندگی به‌نوعی جبران خسارت‌هایی است که به این شهرستان وارد می‌شود.


وی افزود: در این خصوص مستندات قانونی وجود دارد و ما این مستندات خود را به مسئولین استان ارائه داده‌ایم که متأسفانه اراده‌ای در مدیریت استان فارس جهت پی گیری دیده نمی‌شود و از مسئولین مربوطه گله‌مندیم و امیدواریم که در دولت دوازدهم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولین شهرستان و مدیریت استان این موارد را در دستور کار خود قرار دهند.


این مسئول ادامه داد: ما در شهرستان به دنبال پول نیستیم بلکه خدماتی که منطقه ویژه برای مردم شهرستان عسلویه ارائه می‌دهند همان خدمات به شهرستان‌های جنوبی فارس نیز ارائه دهند و ما به دنبال جبران خسارت هستیم.


این مسئول ضمن ابراز گلایه‌مندی گفت: در این خصوص مسئولین استانی از مسئولین شهرستان حمایت نمی‌کنند که جای نگرانی است و تا امروز استان فارس و شهرستان‌های هم‌جوار با عسلویه هیچ استفاده‌ای از قطب صنعت کشور که در عسلویه واقع‌شده است نبرده‌اند و مسئولین استان فارس نصبت به شهرستان‌های جنوبی استان هیچ تعصبی ندارند.



سید علی‌اصغر علامه یادآور شد: حس مسئولین استان فارس حس حسادت به مسئولین شهرستان‌های جنوبی استان فارس است و مسئولین در استان هیچ کمکی به شهرستان‌های جنوبی انجام نمی‌دهند و هر چیزی که تا امروز به دست آورده‌ایم با تلاش و کوشش مردم و مسئولین شهرستان بوده است.


اگر مسئولین استان فارس پتانسیل‌ها و فرصت‌هایی که در شهرستان‌های جنوبی فارس وجود دارد و اگر مسئولین زیرساخت‌ها را آماده کنند جوانان دیگر شهرستان‌های استان فارس هم می‌توانند در این منطقه مشغول بکار و فعالیت شوند و یک فرصت بسیار مناسب برای استان فارس است.


وی افزود: مسئولین استان فارس بابی خیالی خود این فرصت را از مردم استان و شهرستان‌های جنوبی فارس گرفته‌اند و مسئولین استان فارس تاکنون هیچ تقاضایی از مسئولین عسلویه و بوشهر برای اشتغال نداشته‌اند، این در حالی است که ما در همین شهرستان‌های جنوبی فارس در هر دوران ریاست جمهوری وزرای کلیدی داشته‌ایم که از پایتخت ایران (تهران) پی گیرهایی داشته‌اند اما متأسفانه وقتی به استان فارس می‌رسد مسئولین خود را کنار می‌کشند و پی گیری نمی‌کنند.


علامه که دل‌پری از مسئولین استان داشت خاطرنشان ساخت: در استان فارس کارهای مربوط به شهرستان‌های جنوبی فارس پی گیری نمی‌شود و گاز میادین جنوبی در حال به اتمام رسیدن است اما مسئولین استانی هنوز در خواب هستند و از این پتانسیل‌ها هیچ استفاده‌ای نمی‌کنند.


وی ادامه داد: جالب این است که اگر ما مستقیم از تهران مواردی را پی گیری می‌کنیم مسئولین استانی ناراحت می‌شوند و گاهان برعکس عمل می‌کنند.


سید علی‌اصغر علامه گفت: ما با این اقتصادی که در شهرستان وجود دارد و هم‌جواری شهرستان مهر و لامرد با قطب صنعت کشور دیگر نباید بیکار در این شهرستان داشته باشیم، نباید مشکل بیمارستان و پزشک داشته باشیم.


 پالایشگاه پارسیان


علامه شهردار مُهر که از دست مسئولین استان دل‌پری داشت گریزی هم به پالایشگاه پارسیان که در مرکز شهرستان مهر واقع‌شده است زد و گفت: پالایشگاه پارسیان که در مرکز شهرستان مهر قرار دارد تاکنون هیچ خدماتی برای این شهرستان ارائه نداده‌اند و تاکنون هیچ تجهیزات و دستگاهی به بیمارستان‌های شهرستان‌های مهر و لامرد نداده‌اند.


وی افزود: این در حالی است که بسیاری از تصادفات جزی شهروندان به دلیل کمبود تجهیزات، بیمارستان و پزشک جان خود را از دست می‌دهند و اگر یک نگاهی به بیمارستان‌های مستقر در مهر و لامرد بیندازیم می‌بینیم که درصد بالایی از تصادفات و بیماری‌ها از اثرات صنعتی شدن این منطقه است که در این شهرستان و شهرستان‌های هم‌جوار ما وجود دارد.



شهردار مُهر خاطرنشان ساخت: دیدگاه ما این است که مسئولین پالایشگاه پارسیان از مردم و مسئولین شهرستان‌های مُهر و لامرد سو استفاده کرده‌اند و در وزارت نفت سازمانی وجود دارد که کار این سازمان فقط کمک به مناطق نفت و گاز خیز است، مسئولین پالایشگاه باید جواب بدهند که تاکنون چه خدماتی جهت رفاه مردم در شهرستان‌های مُهر و لامرد انجام داده‌اند.


سید علی‌اصغر علامه تصریح کرد: امروز متأسفانه مسئولین پالایشگاه پارسیان تنها به چهاردیواری که خود در آن قرارگرفته‌اند فکر می‌کنند و هیچ‌گونه حسی نصبت به مردم شهرستان ندارند و ما از مسئولین پالایشگاه پارسیان شهرستان مُهـر می‌خواهیم ک خدماتی که به مردم این منطقه کرده‌اند اعلام کنند و هر بار که این را می‌پرسیم بیان می‌کنند که ارزش‌افزوده می‌دهیم و این در حالی است ارزش‌افزوده که ما اگر یک ماست و پنیر هم که خریداری می‌کنیم ارزش‌افزوده آن را پرداخت می‌کنیم.


شهردار مُهر با بغض این راهم گفت و بیان داشت: امروز مسئولین پالایشگاه پارسیان که در قلب شهر مُهـر وجود دارد به دنبال آن هستند که در بوشهر مجموعه خدمات رفاهی تأسیس کنند و این مجموعه خدمات رفاهی مصوب کرده‌اند که در استان بوشهر احداث کنند و اگر این‌چنین کاری بخواهند مسئولین و مدیران پالایشگاه انجام بدهند باید جواب گوی مردم این شهرستان باشند.


علامه گفت: اگر مسئولین پالایشگاه این کار را انجام بدهند باید حواب بدهند چراکه در قلب شهر مهر هستند و هیچ خدماتی به مردم این منطقه نداشته‌اند و حال می‌خواهند چنین مجتمع‌هایی در استان بوشهر احداث کنند.


وی در جواب خبرنگار ما گفت: هزینه احداث این مجموعه خدمات رفاهی بیش از ده میلیارد تومان است، و اگر روزی این اتفاق صورت پذیرد تبعات آن باید مسئولین و مدیران پالایشگاه پارسیان پاسخ دهند.

 

فرهنگ تولید


شهردار مُهر بخش دیگری از صحبت‌های خود اختصاص به تولید داد و گفت: در شهرستان و منطقه ما متأسفانه قاچاق کالا بسیار زیاد شده است و جوانان ما به‌جای اینکه خود اشتغال‌زایی کنند و کالاهایی را تولید کنند که موردنیاز مردم و جامعه است به سمت واردکردن اجناس خارجی می‌روند که هم به خود و هم به اقتصاد کشور ضربه می‌زنند.


وی افزود: قاچاق کالا ما را از آینده و اقتصاد جامعه دور می‌کند که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و باید سعی و تلاش کنیم مردم تولیدات داخلی خریداری کنند و ما اگر اجناس خارجی خریداری می‌کنیم با این کار تولید اشتغال در دیگر کشورها می‌کنیم و افراد زیادی در کشور خود بی‌کار می‌کنیم.


شهردار مُهر تصریح کرد: جوانان ما باید به سمت اشتغال‌زایی حرکت کنند و از فرهنگ مصرف و مصرف‌گرایی به سمت تولید و اشتغال در جامعه حرکت کنیم و سعی کنیم تمامی موارد مصرفی جامعه تولید کنیم.


شهردار


علامه این را هم گفت: یک شهردار باید در شهر، گسترش فضای سبز و ایجاد پارک در برنامه خود داشته باشد، ساخت مجتمع‌های تجاری و مسکونی و کاهش ترافیک و ایجاد معابر با استاندارد بالا است و بهترین قضاوت در خصوص شهردار یک شهر را خود مردم می‌کنند در خصوص عملکرد شهرداری و در این مدت 50 پروژه و بااعتباری بالغ‌بر 16 میلیارد تومان کار انجام‌شده است.



در ادامه این نشست خبری علامه شهردار مُهـر در جواب خبرنگار ما که از وی پرسید فکر نمی‌کنید که با رفتن سید علی‌اصغر علامه (شهردار) از شهرداری مُهر ساخت‌وساز و کارهای عمرانی و زیباسازی شهر و معابر متوقف می‌شود، گفت: ما به‌عنوان یک مسئول باید به‌گونه‌ای در پست و سمت‌هایی که قرارگرفته‌ایم کارکنیم که حتی بعد از رفتن هم‌کاره‌ای عمرانی در سطح شهر انجام شود و باید گردش مدیریت انجام شود که من به این کار اعتقاددارم.


وی افزود: من در این مدت دو سال که مسئولیت شهردار این شهر را بر عهده داشته‌ام دو بار استعفای خود را تقدیم شورای شهر مُهر کرده‌ام و من اعتقاد به کار و جایگاه شورای شهردارم و من مدت 6 سال در جایگاه شورای شهر به مردم مهر خدمت کرده‌ام.


علامه در بخش پایانی صحبت‌های خود گریزی هم به پروژه اتان ریکاوری شهرستان مُهر زد و گفت: انتقال 40 درصد از ظرفیت اتان ریکاوری شهرستان مُهر به عسلویه ضربه بزرگی به صنعت و رونق منطقه است و مسئولین استانی و کشوری به‌جای انتقال این پروژه به عسلویه باید نسبت به اجرایی شدن انتقال آب دریا به شهرستان‌های مُهر و لامرد اقدام می‌کردند و در آن زمان می‌توانستیم از همه توان و ظرفیت‌های پروژه اتان ریکاوری استفاده کنیم.



منبع:  عصر مُهـر


نظرات بینندگان