کد خبر: ۱۱۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سپیدان گفت:

عوامل موثردرمساجدبایدهنرمند باشند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان با اشاره به این موضوع که باید تمام عوامل موثردر مساجد هنرمند باشند اظهار داشت: هنر جذب بالاترین هنر است که باید در تمام اعضای هیات امناء مساجد، مسئولین بسیج و کانون های فرهنگی و هنری مساجد باشد.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام ارودا رئیس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان  در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص روز تکریم مساجدبا اشاره به اینکه بهترین مکان نزد خداوند مسجد است گفت: طبق روایات و احادیث بهترین فرد کسی است که از همه زودتر به مسجد برود و دیرتر از همه خارج شود.

وی با اشاره به اینکه مساجد همواره در طول تاریخ مساجد بیشترین نقش را در جامعه اسلامی داشته اند چه در صدر اسلام و چه در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس افزود: این مکان بهترین جا برای جذب جوانان در زمان حال و آینده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان  با ذکر این مطلب که ائمه جماعت و مسئولین کانون های فرهنگی و هنری و بسیج باید محور برنامه های مسجد باشند اظهار داشت: رونق مساجد به حضور مردم بخصوص جوانان است که این موضوع باید با برگزاری برنامه های در شأن مسجد و نیز جذاب انجام شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در کنار مساجد باید مکان هایی برای ورزش های متناسب با مسجد در نظر گرفته شود و همچنین با آموزش برخی حرفه ها و ساخت مکان هایی در کنار مسجد برای تکمیل کردن نقش مساجد می توان به رونق آن کمک کرد.

حجت الاسلام  ارودا در ادامه با تاکید بر این موضوع که همواره دغدغه مسئولین نظام و رهبر معظم انقلاب جوانان بوده اند خاطر نشان کرد: دشمن در سالهای اخیر همواره برای جوانان ما برنامه داشته است و اگر ما فکر کنیم که آنها از نقشه های شوم خود دست بردارند خیال باطل است زیرا آنها از این کار نتیجه گرفته اند.

وی افزود ما باید با این نقشه های دشمن مقابله کنیم و بهترین راه مقابله هم فعال کردن مسجد، بسیج و کانون های فرهنگی و هنری مساجد است و ما باید همواره برای جوانان وقت بگذاریم و حتی کوچکترین نکات نیز می تواند در جذب آنها تاثیر گذار باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با برشمردن برخی از کم هزینه ترین کارهایی که می تواند به رونق مکان های مذهبی و فرهنگی کمک کند گفت: یکی از بهترین و ساده ترین راه های تبلیغ دین و مساجد سلام کردن است که می تواند سخت ترین دل ها را نرم و تسخیر کند و این کار کم هزینه بیشترین سود را برای اسلام دارد.

وی با اشاره به این مساله که دشمن در نظر دارد کل جامعه را منحرف کند اظهار داشت: ما باید برای مردم بخصوص جوانان جلسات پرسش و پاسخ بگذاریم و آنها را تشویق کنیم؛ اگر ما یک جوان را تشویق کنیم در واقع یک جمع را تشویق کردیم و با عث ایجاد رقابت در یک کار خیر شده ایم که این رقابت چیز بسیار خوبی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان با ذکر این موضوع که هیات امنا و امام جماعت مساجد، بسیج و کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید مانند انگشتان یک دست کنار هم باشند افزود: گاهی اوقات ما باید نظر خود را بشکنیم و تا انسان خود را نشکند نمی تواند پیشرفت کند و این خود رای بودن گاهی شیطان است.

وی با توضیح این موضوع که باید برای جذب جوانان به حرف دلشان گوش کرد؛ ادامه داد: ما برای جذب جوانان و نوجوانان باید قدم به قدم به میدان بیاییم و برنامه داشته باشیم و این را هم بدانیم که دشمن در مقابل ما هیچ قدرتی ندارد.

این استاد دانشگاه همچنین با اشاره به این موضوع که باید تمام عوامل موثردر مساجد هنرمند باشند اظهار داشت: هنر جذب بالاترین هنر است که باید در تمام اعضای هیات امناء مساجد، مسئولین بسیج و کانون های فرهنگی و هنری مساجد باشد.

وی ادامه داد: اگر جوانی را ما باعث شدیم که از مسجد طرد شود در زمان حال بسیار خطرناک است و دشمن برایش برنامه های فراوانی دارد و می تواند این جوان جذب فضاهای مخرب شود و ما نباید نسبت به این موارد بی تفاوت باشیم و برای همین مورد تاکید است که مساجد با برنامه های شاداب و جدید پر بشوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان در پایان ضمن گلایه از کمبودها و کاستی هایی که در امر فرهنگ کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: فرهنگ و مسائل فرهنگی در کشور ما واقعا مظلوم اند و قسمت اعظم این مظلومیت به دلیل نبود امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در این زمینه است که باید دولت یک تغییر نگرش در این زمینه بدهد

به نقل از منبع: مارگون.

نظرات بینندگان