کد خبر: ۱۱۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
در همایش هیئات مذهبی ومداحان اهلبیت(ع) نی ریز مطرح شد؛

امروزدشمن به اسم آزادی در صدد بی هویت کردن جوانان می باشد / از رفتارهای نامتعارف در هیئات مذهبی جلوگیری شود

امام جمعه شهرستان نی ریز در همایش هیئات مذهبی ومداحان اهلبیت(ع) گفت: اساس اسلام نماز وامر به معروف ونهی ازمنکر است، اسلام مکتب انسان سازی وتهذیب نفس است.

به گزارش شیرازه،  با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی، فرماندهی انتظامی وشورای هیئات مذهبی نی ریز همایش هیئات مذهبی ومداحان اهلبیت(ع) در مصلای نماز جمعه این شهرستان برگزارشد.

حجت الاسلام والمسلمین فخرالدین میرزایی رئیس اداره تبلیغات اسلامی نی ریزدر این همایش گفت: شما خادمین هیئات مذهبی به عنوان پرچم دار نهضت عاشورا باید قدر خود را بدانیدوافتخار کنید که در راه ابا عبدالله الحسین(ع) وائمه دین خدمت می کنید.



 وی با تأکید براین که مسوولان هیئات مذهبی باید از دخالت افراد غیر مسئول در امور هیئت جلوگیری کنند تصریح کرد: مسئولین هیئات  مذهبی باید در برگزاری مراسم از هرگونه تفرقه وفرقه گرایی پرهیز و به سوی اتحاد و یکسان سازی برنامه ها حرکت کنند و ضمن برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی در مساجد،تکایا و حسینیه ها ، در تجمعات عمومی که از طرف شورای هیئات مذهبی اعلام می شود شرکت کنند.


میرزایی افزود: یکی ازاهداف قیام اباعبدالله الحسین(ع) رفاه حال امت بود بنابراین شما مسوولان هیئات مذهبی نیز باید به گونه ای فعالیت وتلاش کنیدکه نتیجه آن مطلوب وموردرضایت اهلبیت(ع) باشد.

وی ادامه داد: مسوولان هیئات مذهبی باید اخلاص در عمل را سرلوحه کارخود قراردهند و نسبت به مسائل وقفی دقت کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نی ریز خاطر نشان شد: درخصوص دخل وتصرف در موقوفات هیئات مذهبی ونذورات مردمی حسینیه ومساجد، مسوولان وهیئت امناء باید بسیار با دقت و احتیاط عمل کنند وبا علما وروحانیون ودفتر مراجع یا اداره تبلیغات اسلامی مشورت کرده تا یک وقت مرتکب گناه نشوند.


سرهنگ عزیز برزگر فرماندهی انتظامی شهرستان نی ریز در ادامه این همایش با تشکر از مسوولان هیئات مذهبی از آنها خواست با برخی حرکات غیرمتعارف در شیوه عزاداری بهانه به دست دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و مذهب تشیع ندهند.



سرهنگ برزگرافزود: تهدیداتی که امروز در کشورهای منطقه وجود دارد می طلبد که ما هم در این راستا هوشیار باشیم و لذا تقاضا داریم مسئولین هیئات مذهبی و مردم از ورود هر گونه افراد مشکوک  و ناشناس وبا شکل و شمایل خاص به هیئت جلوگیری ومأمورهیئت را درجریان قراردهند وبا همکاری و تعامل با نیروی های انتظامی در راستای اجرای هرچه بهتر نظم و امنیت مجالس همکاری لازم را داشته باشند.


سپس علی راهوار معاون فرماندار نی ریز، سید علاء الدین فقیه نایب رئیس شورای هیئات مذهبی،لایقمندرئیس شورای شهر و محمودی کارشناس شبکه بهداشت ودرمان تذکراتی را درخصوص اجرای هرچه بهتر مراسمات هیئات مذهبی بیان کردند.


آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه شهرستان نی ریز در ادامه این همایش گفت: مسئله قیام سید الشهداءومسئله عاشورا موضوعی است که دین خداوآئین حق به وسیله فداکاری حضرتش رونق گرفت.

وی افزود: پیامبر(ص) می فرماید؛ حسین(ع) ازمن است ومن ازحسین(ع) یعنی دین من،آئین من وهمه چیزمن ازناحیه من به دیگران رسیده وخون حسین(ع) نگهدارآئین اسلام است.

امام جمعه شهرستان نی ریز ادامه داد: حدوث وپیدایش آن به برکت پیامبر(ص) وبقاء آن به برکت خون حسین(ع) است، ما اگر بخواهیم به اهداف سید الشهداء(ع) برسیم باید فرمایشات این بزرگواروکلمات آقا وخطبه هایی که دربرخورد با سپاه یزید داشته را سرلوحه کارخود قراردهیم.


وی افزود: امروزدرسایه انقلاب اسلامی وضعیت دگرگون شده ملت ودولت همه باهم وهماهنگ برای پیشبرد اهداف سیدالشهدا(ع) تلاش کنند وشما مسوولان هیئات مذهبی باید تلاش کنید تا جوانان در راه واهداف امام حسین(ع) قدم بردارند چرا که دشمنان می خواهند جوانان را ازدین ومعارف اهلبیت(ع) جدا کنند.


آیت الله فقیه بیان داشت:38 سال ازانقلاب اسلامی گذشته امام بزرگواربا طاغوت مبارزه کردنظام شاهنشاهی را سرنگون و امروز روزی است که شما عزیزان ومسئولین هیئات مذهبی ومداحان به برکت سید الشهداء کاری کنید که زحمات پیامبراسلام(س) وعلمای گذشته وخون شهدا هدرنرود.


وی تصریح کرد: امروزدشمن به اسم آزادی در صدد بی هویت کردن جوانان است لذا باید با ترویج امر به معروف ونهی ازمنکردرراه تقویت اعتقادات جوانان تلاش کنیم وراه مبارزه با دشمنان دین را همچون امام حسین(ع) به جوانان آموزش دهیم،چرا که تربیت جوانان ومردم به برکت همین عزاداریها وجلسات دینی می باشد.


امام جمعه نی ریز افزود: اساس اسلام نماز وامر به معروف ونهی ازمنکر است، اسلام مکتب انسان سازی وتهذیب نفس است؛ باید بحث عرفان نظری و عملی را ازمکتب سید الشهدا(ع) آموخت که خود یک معلم به تمام معنا بود.


آیت الله فقیه در پایان با تأکید بر گرامیداشت هفته امر به معروف ونهی از منکرخاطرنشان کرد: هیئات مذهبی به دنبال تجمل گرایی نباشند وبه جای پرداختن به ظواهر هیئت با دعوت از سخنران فلسفه قیام  سید الشهداء (ع) را برای مردم تبیین کنند و واعظین ومداحان نیز در این خصوص تلاش کنند و فرمایشات ائمه (ع) را گوش دهند وپیام حضرت ابا عبد الله الحسین (ع)که فداکاری وآزادگی بود را به مردم برسانند.


منبع:  نبض نی ریز

برچسب ها: نی ریز ، هیئت ، دشمن
نظرات بینندگان