کد خبر: ۱۱۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶
معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس:

طرح آمایش سرزمینی فارس تا یک ماه آینده تکمیل می‌شود/ اجرای سه هزار پروژه در سال جاری

معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس گفت: در سال جاری 3 هزار پروژه با مشارکت بخش خصوصی در قالب پروژه‌های جدید، نیمه‌تمام یا به اتمام رسیده، اجرا می‌شود.

طرح آمایش سرزمینی فارس تا یک ماه آینده تکمیل می‌شود/ اجرای سه هزار پروژه در سال جاریبه گزارش شیرازه، علی سلحشوری در جمع خبرنگاران گفت: بودجه‌ریزی در سال جاری 932 میلیارد تومان بوده که در قالب مبالغ مختلف اعتباری به استان فارس ابلاغ‌ شده است که از این مبلغ 880 میلیارد تومان آن در شورای توسعه استان بین دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌‌ها توزیع‌ شده است.

وی بیان کرد: این اعتبار برای پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالا اختصاص یافته و 145 میلیارد تومان در قالب ارتقاء شاخص‌های توسعه اقتصادی استانی معطل تصویب در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه کشور است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس با اشاره به 550 موافقت‌نامه عمرانی و توزیع 31 موافقت‌نامه هزینه‌ای بین دستگاه‌‌های اجرایی استان تصریح کرد: به‌صورت میانگین تخصیص استانی 38 درصد اعتبار به استان در قالب اسناد خزانه یک و دوساله ابلاغ‌ شده است.

تنها سه درصد نقدینگی به بخش عمرانی پرداخت شده است

سلحشوری با بیان اینکه اعتبارات ملی 935 میلیارد تومان بوده است، مطرح کرد: از این مبلغ به استان فارس به‌طور میانگین 68 درصد ابلاغ‌ شده و نقدینگی که بابت بخش عمرانی استان در قالب اسناد یک و دو ساله پرداخت‌ شده، 3 درصد است.

وی افزود: طرح آمایش سرزمینی فارس از سال 92 بین استانداری و شرکت مهندسی مآب در قالب قراردادی شامل دو بخش تهیه وضع موجود و آینده‌نگاری، منعقد شده است.

این مقام مسؤول بابیان اینکه تهیه‌ اطلاعات بخش اول طرح آمایش 3 سال زمان برده است، خاطرنشان کرد: بخش آینده‌نگاری در حال اجرا است و کل طرح 93 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که طی یک ماه آینده تکمیل می‌گردد.

سلحشوری تصریح کرد: برنامه ششم توسعه در دو سطح سند توسعه استان فارس که در سال گذشته با همکاری دستگاه‌های اجرایی این بخش به اتمام رسیده و بخش دوم ظرف ماه آینده به استان ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اجرای 2500 پروژه با مشارکت بخش خصوصی در سال گذشته، گفت: در سال جاری 3 هزار پروژه با مشارکت بخش خصوصی در قالب پروژه‌های جدید، نیمه‌تمام یا به اتمام رسیده، اجرا می‌شود.

این مقام مسؤول بابیان اینکه 119 پروژه در کلیه دستگاه‌های استانی شناسایی‌ شده که 38 پروژه در سال جاری واگذار شده و 81 پروژه در حال واگذاری است، افزود: از این تعداد 10 پروژه‌ جدید، 32 پروژه نیمه‌تمام و 73 پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

نظرات بینندگان