کد خبر: ۱۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۰

سخت‌ترين كاردفاع بموقع از حق /بالاترين جهاد تشخيص حق در شرايط مختلف

سردار جعفري گفت: دفاع بموقع از حق سخت‌ترين كار است و هر كس توانايي تشخيص حق و دفاع از آن را در شرايط مختلف داشته باشد، سخت‌ترين كار و بالاترين جهاد را انجام داده است و اين گونه افراد قطعا از ايمان بالايي برخوردار هستند.

سردار جعفري كه ديروز در اولين روز نشست مسئولان بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي كشور در مجتمع فرهنگي - دانشجويي 13 آبان سخن مي گفت اظهار داشت: بسيج همواره جزو نيروهاي پيشرو انقلاب اسلامي بوده و دانشجويان بسيجي به دليل جوان بودن، نقشي مهم و اثرگذار در پيشبرد اهداف نظام جمهوري اسلامي ايران برعهده دارند.

 
وي با بيان اينكه بسيجي بودن وظايف و تكاليف خاصي را بر دوش افراد قرار مي‌دهد، افزود: تشخيص درست مسير، احساس تكليف و شجاعت عمل به آن، در شرايط سخت و موقعيت‌هاي خاص انقلاب از جمله مسائلي است كه معمولا با آن مواجهيم كه علاوه بر خودسازي به هنر مديريت و دقت افراد انقلابي نيازمند است.
 
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه اگر به طور مداوم خود را در حال جهاد در راه خدا بدانيم، خداوند متعال در شرايط مختلف مسير درست را به ما نشان مي‌دهد، خاطرنشان كرد: حفظ روحيه جهادي و انقلابي باعث مي‌شود وظيفه خود را به خوبي درك كرده و در شرايط مختلف، به نحو احسن به آن عمل كنيم.
 
جعفري در ادامه گفت: روحيه جهادي ملازم با بسيجي بودن است كه اگر همواره توسط بسيجيان حفظ شود به طور حتم به عزت و اقتدار فردي و سازماني منجر خواهد شد.
 
وي با اشاره به اينكه اميد داشتن به آينده در كنار نقد مشكلات و ارزيابي نقاط مثبت، همواره بايد مورد توجه دانشجويان بسيجي قرار گيرد، گفت: يك بسيجي واقعي در كنار نقد مشكلات و چالش‌ها، با اميد به آينده براي برطرف شدن آنها برنامه‌ريزي كرده و طرح ارائه مي‌دهد.
 
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در خصوص نقش دانشجويان در انقلاب اسلامي ايران خاطرنشان كرد: انقلاب ما به دليل اينكه در مسير حق حركت مي كند، به طور حتم با دشمني هاي فراواني در داخل و خارج كشور مواجه خواهد شد.
 
جعفري با بيان اينكه تشخيص راه حق و دفاع بموقع از آن، از جمله وظايف هميشگي رهپويان انقلاب اسلامي است، گفت: دفاع بموقع از حق سخت‌ترين كار است و هر كس توانايي تشخيص حق و دفاع از آن را در شرايط مختلف داشته باشد، سخت‌ترين كار و بالاترين جهاد را انجام داده است و اين گونه افراد قطعا از ايمان بالايي برخوردار هستند.
 
وي جنگ تحميلي هشت ساله، فتنه سال 88 و برخي مشكلات سياسي، فرهنگي و اقتصادي موجود را به عنوان نمونه اي از دشمني‌ها در برابر انقلاب اسلامي نام برد و تصريح كرد: علاوه بر دشمني‌هايي كه همواره در حق انقلاب اسلامي صورت مي‌گيرد، با آفت‌هاي مهمي در مسير انقلاب براي مديران و مسئولان كه بايد همواركننده راه انقلاب باشند، مواجه هستيم.
 
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در همين زمينه افزود: برخي از همين آفت‌ها باعث شد افرادي كه زماني در مسير انقلاب قرار داشتند، از آن خارج شده و حتي در صف مقابل انقلاب قرار بگيرند.
 
جعفري دنياگرايي به جاي آخرت‌گرايي و ترجيح دنيا در برابر دين را از جمله اين آفت‌ها برشمرد و تصريح كرد: خودمحوري به جاي خدامحوري و ولايت‌محوري و مسلط شدن عجب و غرور بر اشخاص از جمله آفت‌هايي است كه در اثر جهاد نكردن مدام با نفس اماره، گريبان‌گير افراد جامعه و بويژه مسئولان موثر در نظام  مي‌شود.
 
وي با بيان اينكه افراد و مسئولان هر چه داراي جايگاه موثرتر و تعيين‌كننده‌تري باشند بيشتر در معرض آفت‌هاي نفساني قرار مي‌گيرند، گفت: اگر به طور مداوم، در حال جهاد و مبارزه با نفس نباشيم، عجب و غرور بر ما مسلط مي شود و بنا به قول قرآن، شيطان بر ما مسلط شده و از مسير حق خارج مي‌شويم.
 
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه وجود برخي ديدگاه‌هاي اعتقادي، فرهنگي و سياسي در بين برخي از افراد اطراف رئيس‌جمهور نگراني‌هايي را براي دلسوزان انقلاب ايجاد كرده است، به مديريت دقيق رهبر انقلاب در مهار بحران اخير اشاره كرد و گفت: تلاش و مديريت خوب رهبر انقلاب مانع از اين شد كه اين مسئله به اصلي‌ترين مسئله كشور تبديل شود؛ هر چند كه اين مسئله در ذهن بسياري از دوستداران ولايت مي‌ماند و پاك نخواهد شد.
 
جعفري با بيان اينكه جريان انحرافي حاضر در بخش خصوصي دولت، از طريق پول و مطامع دنيايي در صدد يارگيري است، گفت: اين جريان براي دستيابي به اهداف خود و اثرگذاري در انتخابات آينده از طريق پول و رانت دهي به دنبال يارگيري است.
 
وي در پايان سخنان خود تاكيد كرد: اتفاقات مهم در تاريخ اسلام نظير حادثه عاشورا و غيبت امام زمان(عج) براي اين رخ داد كه مردم و امت اسلامي به صورت واقعي قدر نعمت ولايت را ندانستند و تجربه آن وقايع، امروز سبب درس آموزي و عبرت انقلاب اسلامي باشد و همه ما نه تنها در قول، بلكه در عمل، بر اساس سياست ها و تدابير ولي فقيه عمل كنيم و مسئولان نيز در اختلافات خود، نظرات مقام معظم رهبري را فصل الخطاب بدانند؛ در اين صورت است كه جامعه ديني و انقلابي ما، بويژه مديران ارشد آن، امتحان خود را نزد خداي متعال بخوبي پس مي دهند  و زمينه هاي ظهور بيشتر و بهتر فراهم مي شود.
انتهاي پيام/25
 
برچسب ها: جهاد-حق-
نظرات بینندگان