کد خبر: ۱۱۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶
مسوول بسیج دانشجویی استان فارس:

یادواره ۳۸۵ دانشجوی استان فارس برگزار می‌شود

مسوول بسیج دانشجویی استان فارس از برگزاری دومین یادواره سردار و ۳۸۵ شهید دانشجوی استان فارس در ۳۰ آذر ۹۶ در شیراز خبر داد.
به گزارش شیرازه، پیش از ظهر امروز جلسه هم اندیشی اصحاب رسانه ویژه دومین یادواره سرداران و ۳۸۵ شهید دانشجوی استان فارس در دانشگاه شیراز برگزار شد.

اسماعیل قزل سفلی با بیان اینکه شهید یک مفهوم جهانی است، اظهار داشت: در کشو‌رهای مختلف کسانی که جان خود را فدای امنیت مردم و میهن خود می‌کنند مورد تقدیر و تکریم قرار می‌گیرند و در کشور ما نیز شهدا مورد احترام و از آن جهت که مورد توسل مردم هستند جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی ادامه داد: بعد از سی و چند سال از پیروزی انقلاب اسلامی، «شهید» فصل مشترک همه‌ی دیدگاه‌های سیاسی شده است و هر موقع که مراسم تشییع شهدا بوده مردم در کوچه و خیابان‌ها حضور پیدا کردند وبا استقبال زیاد یک فضای وصف ناشدنی را ترسیم کردند.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی فارس افزود: در جنگ تحمیلی، ترورها،  فتنه ۸۸،  دفاع از حرم و برای حفظ امنیت مرزها با وجود شرایط بسیار حساس منطقه ای و جهانی شهدای بسیاری جان خود را فدا کردند و تقدسی که مردم برای شهدا قایل هستند، قابل ستایش است.

قزل سفلی در توضیح دومین یادواره سرداران و ۳۸۵ شهید دانشجوی استان فارس گفت: با هماهنگی وزارت علوم و بهداشت مسئولیت این برنامه با رئیس دانشگاه شیراز است و دبیر یادواره نیز بسیج دانشجویی استان فارس است که اعضای آن روسا و معاونین فرهنگی دانشگاه‌های استان هستند.

وی ادامه داد: تا کنون دو جلسه استانی برگزار شده و مباحث مربوط به سیاست‌گذاری و هدف‌گذاری یادواره مورد بررسی قرار گرفته است و ستاد عملیاتی نیز با محوریت دانشجویان خواهر و برادر تشکیل شده که ذیل آن ۱۲ کمیته برای سرکشی به خانواده معظم شهدا، فضای مجازی و رسانه، روابط عمومی و اطلاع رسانی، فرهنگی، هنری، علمی، اجرایی و... شکل گرفته است.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی فارس افزود: شهید شاخص این یادواره علی اکبر پیرویان است که علاوه بر شیراز در شهرستان‌های فارس نیز بیش از ۷۰ یادواره شهدا در سطح دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد و اختتامیه نیز ۳۰ آذر است.

قزل سفلی توجه به رسانه و هنر را از نقاط متمایز دومین یادواره سرداران و ۳۸۵ شهید دانشجوی استان فارس دانست و بیان کرد: در حوزه هنری دانشگاه‌ها به خصوص دانشکده هنر آماده اجرای قطعات موسیقی، شب شعر و... خواهند شد.

وی گفت: با همکاری اصحاب رسانه یادواره مجازی و رسانه ای برای شهدای دانشجو نیز انجام می‌شود.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی فارس با اشاره به سرکشی دانشجویان از خانواده‌های شهدا از ابتدای سال تحصیلی گفت: در قالب فرهنگی یک اقدام خوبی با همکاری یکی از دانشگاه‌ها انجام گرفته که کارت دانشجویی ویژه شهدای دانشجو صادر و به خانواده‌های ایشان تقدیم می‍‌شود.

قزل سفلی تصریح کرد: با جمع آوری آثار شهدا به نکات جدیدی رسیدیم که یکی از مهمترین اهداف نیز دستیابی به گنجینه اطلاعاتی شهدای دانشجو بود که متاسفانه مورد غفلت مسئولین مربوطه واقع شده بود.

وی خاطر نشان کرد: دراولین یادواره شهدای دانشجو در سال ۹۳ حدود ۱۸۰ دانشجوی شهید شناسایی شده بودند که با تلاش‌های انجام شده تعداد شهدا به ۳۸۰ نفر رسید که ۵ شهید مدافع حرم هم به آنها اضاف شدند و در بین شهدای دانشجو افراد هنرمند، مخترع، ورزشکار، فعال قرآنی،  فرهنگی، جهادی نیز بودند که در سرکشی‌ها و جمع آوری اطلاعات شناسایی شدند.

 در این نشست بر استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه و دانشکده خبر در جهت فعالیت‌های رسانه ای دومین یادواره سرداران و ۳۸۵ شهید دانشجوی استان فارس، دعوت از خبرنگاران برای سرکشی به خانواده‌های شهدا، قرار دادن ستون ثابت معرفی شهدا در رسانه ها و پیگیری مطالبات خانواده‌های شهدا تاکید شد.

منبع: فارس


نظرات بینندگان