کد خبر: ۱۱۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۹ - ۳۰ آذر ۱۳۹۶
استاندار فارس در جلسه شورای آموزش و پرورش استان:

تاکید بر رعایت اصل عدالت در نظام آموزشی/ به پرورش استعدادهای برتر در همه مناطق استان توجه شود/ ایده‌های برجسته تجاری‌سازی شوند

تبادار گفت: امکان استفاده از مراکز پرورش و تحصیل استعدادهای برتر باید برای همه افراد دارای استعداد خاص در سطح استان امکان پذیر باشد.

تاکید بر رعایت اصل عدالت در نظام آموزشی/ به پرورش استعدادهای برتر در همه مناطق استان توجه شود/ ایده‌های برجسته به سمت تجاری‌سازی سوق داده شوندبه گزارش شیرازه، اسماعیل تبادار در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه توجه به نظام عام آموزش و پرورش باید در اولویت قرار گیرد، افزود: اگر متولیان امر آموزش و پرورش به تقویت پایه های آموزش عام بپردازند، تفکیک مدارس به تیزهوشان و غیر تیزهوشان به گستردگی امروز چندان معنا نخواهد داشت و نگرانی خانواده ها بابت شرایط بهتر تحصیلی نیز برطرف خواهد شد.

تبادار با اشاره به اینکه توجه به استعدادهای برتر همواره باید در دستور کار نظام آموزشی قرار داشته باشد، خاطر نشان کرد: آنچه درخور اهمیت است توجه به چگونگی یافتن این استعداد های برتر و در واقع ملاک های سنجش این دانش آموزان است.

وی ادامه داد: براساس نظرات کارشناسان آموزش و پرورش استان در سال های گذشته رشد کمی مدارسی با عنوان استعدادهای درخشان از رشد کیفی این مدارس سبقت گرفته و سبب رشد بیش از حد آن ها شده است.

استاندار فارس با تاکید بر اهمیت در نظر گرفتن اصل عدالت در نظام آموزشی، گفت: امکان استفاده از مجتمع هایی که به عنوان مرکز پرورش و تحصیل استعدادهای برتر راه اندازی می شود، باید برای همه افراد دارای استعداد خاص در سطح استان امکان پذیر باشد.

وی با اشاره به طرح کاهش کمی، مدارس تیزهوشان یا استعدادهای برتر، تصریح کرد: به گفته کارشناسان این طرح به معنای حذف مدارس استعدادهای درخشان نیست بلکه هدف از اجرای آن افزودن بر کیفیت این مدراس و سنجش دقیق دانش آموزان با استعداد های مختلف و همچنین هدایت آنها به سمت استعداد های خاص هر دانش آموز است.

تبادار خاطر نشان کرد: در صورت تحقق این طرح، شرایط تحصیل با کیفیت، راحت و آسان برای همه دانش‌آموزان مهیا خواهد شد.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت توسعه اقتصاد دانش بنیان، گفت: شرایط عصر حاضر به گونه ای است که باید توجه به جوانان پویا و با دانش و ایده برجسته اساس کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: رسیدن این دانش های برجسته به مرحله تجاری سازی گره گشای توسعه کارآفرینی، اشتغال و رونق اقتصادی در هر جامعه ای است.

بنابراین گزارش، المیرا کیومرثیان به عنوان جوانترین کارآفرین کشور و دارای چندین رتبه برتر در المپیاد های بین المللی و جشنواره خوارزمی به تشریح فعالیت های خود و همکارانش در قالب اجرایی کردن طرح بازیافت فلزات گران قیمت پرداخت. استاندار فارس پس از تقدیر از این جوان کارآفرین از مسئولان مربوطه استان خواست شرایط حضور وی در جلسات شورای اشتغال استان و بهره گیری از نظرات و راهکارها و ایده های وی را فراهم کنند. تبادار نیز در روزهای آینده از واحد تولیدی این بانوی جوان کارآفرین بازدید خواهد کرد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان