کد خبر: ۱۱۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۲ دی ۱۳۹۶
سرپرست اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی سپیدان :

بکارگیری کارگران غیرمجاز مشول جریمه خواهد بود

سرپرست اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان سپیدان اعلام کرد: کارفرمایانی که ازاتباع بیگانه غیرمجاز استفاده می کنندجریمه شده خواهند شد .
به گزارش شیرازه، ابراهیم هوشمندی ،سرپرست اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی سپیدان درگفتگو باخبرنگارمااز آغاز طرح ساماندهی اتباع بیگانه در قالب طرح آمایش ۱۲ خبر داد.

ابراهیم هوشمندی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت :در این طرح که تا ۳۰ دی ماه ادامه دارد پروانه کار اتباع بیگانه دارای کارت اقامت صادر ویا تمدید می شود .
وی با تاکید بر اینکه این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد افزود : پروانه کار اتباع بیگانه دارای کارت اقامت در این طرح به مدت یک سال صادر و با تمدید می شود که هزینه صدور آن ۳۶۰ هزار تومان و هزینه تمدید ۲۵۸ هزار و۷۰۰ تومان می باشد.

هوشمندی با اشاره به اینکه اتباع بیگانه فاقد پروانه کار حق فعالیت در واحدها و بنگاههای اقتصادی را ندارد اضافه کرد گشت مشترک بازرسی متشکل از دستگاههای مرتبط فعال وبازرس این اداره نیز به طور مستمر از کارگاههای شهرستان بازرسی می نماید وچنانچه اتباع بیگانه فاقد پروانه کار در این واحدها مشغول به کار شوند جرایمی در انتظار کارفرمایان است.

وی تصریح کرد :هزینه تمدید و یا صدور پروانه کار برعهده اتباع بیگانه است اما جرایم به کارگیری آنها در بنگاههای اقتصادی و پروژه های مختلف مشمول کارفرمایانی می شود که این افراد را به کار گرفته اند .
ایشان یاد آور شد طبق ماده ۱۸۱ قانون کار :کارفرمایان ملزمند تنها اتباع بیگانه ای رابه کار گیرند که دارای پروانه کار باشند در غیر این صورت طبق این ماده قانونی جریمه خواهند شدکه مبلغ آن به ازای هر روز ۱۵۴ هزار و ۹۸۸ تومان است .

وی البته به این نکته هم اشاره کرد که استفاده از اتباع بیگانه دارای پروانه کار شامل تمامی رسته های شغلی نمی شود .

کارفرمایان در ۴ رسته شغلی از اتباع بیگانه  دارای  کارت آمایش ۱۲ شامل برخی رسته های شغلی گروه کوره پزه خانه- کارهای ساختمانی –کارهای کشاورزی ویک گروه موسوم به سایر مشاغل همچون امحای زباله مجاز ند استفاده کنند  ودر سایر مشاغل حق استفاده از اتباع بیگانه کارت آمایش ۱۲ را ندارند.

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، فارس ، غیر مجاز
نظرات بینندگان