کد خبر: ۱۱۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۱۲ دی ۱۳۹۶
مدیرکل اموربانوان وخانواده استانداری فارس:

زنان خانه دار نباید در برنامه ریزی های امور بانوان مغفول واقع شوند

دستغیب گفت: برای معرفی زنان موفق به عنوان الگو و معرفی الگوی مناسب برای زنان در عرصه های مختلف در جامعه آنطور که شایسته است عمل نشده و خیلی در این زمینه جای کار وجود دارد.

زنان خانه دار نباید در برنامه ریزی های امور بانوان مغفول واقع شوندبه گزارش شیرازه، مدیرکل اموربانوان وخانواده استانداری فارس از معرفی صد بانوی فرهیخته فارس برای کسب مسئولیت در ارگان های مختلف تا پایان امسال خبر داد.

معصومه دستغیب در نشست با اصحاب رسانه فعال در عرصه بانوان و خانواده گفت: تاکنون 20بانوی موفق برای تصدی مسئولیت‌های مختلف دراستان معرفی شدند وامیدواریم این تعداد تا پایان سال به صد نفر برسد.

وی با اشاره به حمایت استاندار فارس از حضور بانوان در عرصه های مدیریتی خاطرنشان کرد: ما در استان از نظر سهم زنان در مدیریت شروع خوبی داشتیم. در خود مجموعه استانداری سه مدیر بانو داریم و خارج از استانداری نیز مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برعهده یک بانوست علاوه بر آن7بخشدار، دومعاون فرماندار 38عضو شورای شهر و112عضوشورای روستاها 57دهیار 342نفر مشاورین و رابطین امور بانوان و خانواده در ادارات فارس نیز سهم بانوان فعال از مدیریت را نشان می دهد.

وی افزود: ما هرسه ماه یکبار پست های مدیریتی را رصد می کنیم و رشد حضور بانوان در عرصه های مدیریتی را مدنظر داربم و ازبانوان موفق خواسته ایم که با تکمیل پرسش نامه ای که به این منظور طراحی شده خود را معرفی کنند تا وقت انتخاب دست مان باز باشد. تاکنون حدود یک هزار نفر شناسایی شدند و با وجود اینکه بسیاری از انها شرایط لازم برای اتخاذ پست های مدیریتی دارند اما خودباوری لازم راندارند ومسئولیتی را نپذیرفتند.

دستغیب ابراز داشت: باوجود همه مشکلات زنان موفق زیادی داریم که شرایط مطلوبی ندارند و حمایت از انها ضروری است. مامعتقدیم برای معرفی زنان موفق به عنوان الگو ومعرفی الگوی مناسب برای زنان در عرصه های مختلفدر جامعه آنطور که شایسته است عمل نشده و خیلی در این زمینه جای کار وجود دارد.

وی تصریح کرد: شناساندن زنان توانمند و چهره های موفق با جزئیات مسیری که به رغم مشکلات طی کرده اند می تواند برای دخترانی که در معرض آسیب قراردارند راهگشا باشد.

این مقام مسئول یاداور شد: زنان خانه دار نیز مسئولیت سنگینی دارند و باید این قشر هم موردتوجه قرار گیرندودر برنامه ریزی های امور بانوان مغفول واقع نشوند. وی تصریح کرد لازم است تشکل ها و انجمن ها دراین خصوص برنامه ریزی کنند ، همین جا اعلام میکنیم دفتراموربانوان استانداری فارس امادگی حمایت از این برنامه ها را دارد.

وی همچنین از تشویق بانوان کارافرین خبر داد و گفت: برای زنانی که تمایل به کارافرینی و فعالیت در شرکت شهرکهای صنعتی دارند طی پیگیری هایی بسته حمایتی در نظر گرفته شده است امیدواریم که برای اشتغال زنانتاثیرگذار باشد.

دستغیب با بیان اینکه در یک سال اخیر 4همایش ملی و بین المللی در بحث بانوان و خانواده برگزار کردیم، تاکید کرد: برای همفکری و مشارکت وفعالیت در حوزه بانوان و خانواده امادگی تعامل با سازمان و دفاتر دولتی و غیر دولتی داریم از اصحاب رسانه هم انتظار داریم با معرفی مشکلات و اسیب ها و ظرفیت های حوزه زنان بیش از گذشته با ما همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دستغیب ، زنان
نظرات بینندگان