کد خبر: ۱۱۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۶

قصه بی پایان ارتقاء یافتن بخش زرقان به شهرستان

بخش زرقان در گذشته سومین بلدیه استان فارس بوده و ارتقای شهرستان شدن آن نیز از مطالبه جدی مردم این بخش به شمار میرود که وعده های بی نتیجه مسؤولان برای ارتقاء بخش زرقان به شهرستان نارضایتی مردم را در بر داشته است.

به گزارش شیرازه، زرقان یکی از بخش‌های شیراز در فاصله ۲۰ کیلومتری شیراز و از نظر توپوگرافی شهری است که وسط کوه‌هایی محصورشده است.

زرقان بخش تاریخی و دارای سابقه مستند یک هزار ساله است که از آن جمله کاروانسراهایی از دوره سلجوقیان، آب‌انبار و … در آن ثبت شده است و گل‌نوشته‌های هخامنشی حتی از زرقان با عنوان «رکان» نام برده‌اند.

بخش زرقان در گذشته سومین بلدیه استان فارس بوده و ارتقای شهرستان شدن آن نیز از مطالبه جدی مردم این بخش به شمار میرود که وعده های بی نتیجه مسؤولان برای ارتقاء بخش زرقان به شهرستان نارضایتی مردم را در بر داشته است.

مسؤولان مدیون مردم هستند چرا که به‌ واسطه این مردم بوده که مسؤولیت‌ها به مدیران رسیده است و  تکلیفی که بر گردن آنان است پیگیری مشکلات و سعی و تلاش برای برطرف کردن آن تا حصول نتیجه است.

تبدیل بخش زرقان به شهرستانی مجزا بسیاری از مشکلات و نیازهای شهر و شهروندان را مرتفع خواهد کرد.


دکترضرغام صادقی نماینده سابق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در مهر ماه سال ۱۳۹۱ در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی  با اشاره به طرح شهرستان شدن بخش زرقان گفته بود : این طرح پس از حدود دو سال پیگیری سرانجام توسط هیات دولت بررسی و به تصویب رسید و ظرف یک هفته آینده برای اجرا به وزارت کشور و استانداری فارس ابلاغ خواهد شد.

جعفر قادری نماینده سابق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی،در جلسه شورای اداری زرقان که  در خرداد سال ۱۳۹۳با حضور مسئولان محلی و تعدادی از مدیران کل استان فارس، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی بخش زرقان برگزار شد،از تحقق آرزوی دیرینه مردم زرقان مبنی بر ارتقای تقسیمات کشوری و شهرستان شدن آن خبر داد.

همچنین ضرغام صادقی نماینده سابق مردم شیراز در مجلس گفته بود :در جلساتی که نمایندگان استان فارس در سال ۹۲ با رئیس جمهور وقت(محمود احمدی نژاد) برگزار کردند، دستور سریع ارتقای این بخش از استان فارس به شهرستان صادر شد و به دنبال آن معاون اول رئیس جمهور نیز بر تسریع این روند تأکید کرد.

ظریفی رئیس شورای اسلامی شهر زرقان در جلسه شورای اداری بخش زرقان که ماه گذشته که در روستای بندامیر با حضور نماینگان مجلس  و فرماندار شهرستان شیراز برگزار شده بود خواستار شهرستان شدن بخش زرقان شد.

شهرستان شدن زرقان یکی از مهمترین مطالبه مردم و حق قانونی مردم بخش است و اگر شهرستان شدن زرقان عملیاتی شود بسیاری از فرصت‌های موجود در آن باعث پیشرفت این بخش می‌شود.

حالا باید دید تا کی مسئولان به دغدغه‌ی اصلی مردم این بخش توجه ویژه می‌کنند و این معضل بزرگ را حل خواهند کرد.

منبع:  زرقان ما

برچسب ها: زرقان ، فارس ، شهر
نظرات بینندگان