کد خبر: ۱۲۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۶

افزایش سرسام‌آور قیمت مرغ به 11 هزار تومان/پرواز صعودی مرغ در آسمان صفاشهر/مرغ دولتی؛ 6200

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش تقاضا و خرید مردم در شب عید قیمت مرغ در بازار صفاشهر افزایش ناگهانی پیدا کرد.

به گزارش شیرازه،  مشاهدات میدانی خبرنگار ما حکایت از قیمت سرسام‌آور گوشت مرغ در بازار صفاشهر دارد به طوری که در برخی واحدهای صنفی قیمت مرغ به 11 هزار تومان رسیده است.

این افزایش قیمت در حالی است که در ماه‌های اخیر این فراورده پرطرفدار پروتئنی حدود 7 هزار تومان به فروش می‌رسید.

یاسر اکبری مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت خرم‌بید افزایش قیمت را قانونی دانست و گفت: متاسفانه این افزایش قیمت از طرف کشتارگاه تعیین شده است و واحدهای صنفی دخالتی در این افزایش ندارند.

وی افزود: در شب عید تقاضا برای خرید زیاد است و خواه ناخواه قیمت مرغ افزایش پیدا می‌کند.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت خرم‌بید در پاسخ به علت اختلاف قیمت در واحدهای صنفی اظهار داشت: قیمت مرغ با توجه به برند واحد صنعتی تولیدکنند متفاوت است و حداکثر قیمت مصوب در بازار امروز 10 هزار و 70 تومان اعلام شده است.

وی افزود: با فروشنده‌هایی که بیشتر از این قیمت مرغ را در اختیار مشتریان قرار دهند برخورد می‌شود.

سعیده صادقی مدیر جهاد کشاورزی درباره افزایش قیمت مرغ گفت: به علت شیوع بیماری در ماه‌های اخیر برخی مرغداری‌ها مرغ تولید نکرده‌اند و این عامل سبب کمبود مرغ در بازار و افزایش قیمت شده است.

وی افزود: جهاد کشاورزی خرم بید تا کنون برای حفظ تعادل قیمت در بازار اقدام به توزیع حدود 10 تن مرغ منجمد در بین واحدهای صنفی منتخب کرده است که 3 واحد صنفی در صفاشهر و یک واحد در قادرآباد با قیمت 6 هزار 200 تومان کار توزیع را انجام می‌دهند.

با این حال حامد یکی از شهروندان صفاشهری با گلایه از افزایش زیاد قیمت مرغ، این قیمت را ویژه استان فارس می‌دانند و می‌گوید: مرغ گرم در یزد به قیمت 6 هزار 500 به فروش می‌رسد و من برای تهیه مصرف شب عید از آنجا خرید کرده‌ام، این تفاوت قیمت باعث تعجب است، چرا در استان فارس نظارت و برنامه‌ریزی وجود ندارد.

منبع:  بام فارس

پایان پیام/



برچسب ها: خرمبید ، فارس ، مرغ
نظرات بینندگان