کد خبر: ۱۲۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۷ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۷

بزرگراه "شیراز ـ مرودشت" پرترددترین محور استان فارس/ 9 درصد خودروهای ترددکننده در فارس سرعت غیرمجاز داشته‌اند

احمدی با بیان اینکه در حال حاضر در همه محورهای استان فارس ترافیک روان در جریان است، گفت: در بزرگراه "شیراز ـ مرودشت" با حجم بالای ورود و خروج خودرو روبه‌رو هستیم.

به گزارش شیرازه، حمید احمدی مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر در همه محورهای استان فارس ترافیک روان در جریان است، اظهار داشت: در بزرگراه "شیراز - مرودشت" با حجم بالای ورود و خروج خودرو روبه‌رو هستیم. 

وی با بیان اینکه روز دوشنبه 28 اسفندماه پر تردد‌ترین محور در ورودی شیراز محور «مرودشت- شیراز» و پس از آن "شیراز- مرودشت" بوده که اوج تردد آن در ساعت 14 تا 15  با ثبت 3 هزار و 142 تردد بوده است، گفت: با بررسی بیشتر آمار ترددها در محور مذکور از ساعت 12 تا 20 بیشترین خودروها به شهر شیراز وارد یا از آن خارج شده‌اند. 

احمدی با بیان اینکه با شروع موج اول سفرهای نوروزی متوسط تردد ساعتی خودرو در محورهای مواصلاتی فارس افزایش یافته و به 479 خودرو در ساعت رسیده است، خاطرنشان کرد: 12 درصد از این خودروها وسیله نقلیه سنگین بوده است. 

 وی بیان کرد: تخلفات ثبت شده در محوهای مواصلاتی استان فارس در 24 ساعت گذشته 2 هزار و 395 خودرو بوده که از مسافران عزیز درخواست می‌شود سرعت مطمئنه را رعایت کنند تا سفری آرام و ایمن داشته باشند.  

احمدی بیان کرد: 9 درصد خودروهای ترددکننده در فارس سرعت غیرمجاز داشته‌اند تا جایی که در مقاطعی در محور "کازرون - شیراز" متوسط سرعت به 105 کیلومتر در ساعت رسیده است. 

وی با بیان اینکه استان فارس در روز 28 اسفند پس از تهران، مازندران، البرز و گیلان  رتبه پنجم در تردد خودرو را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: 28 اسفندماه 40 درصد ترددهای کل کشور مربوط به این 5 استان بوده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس افزود: در ایستگاه‌های ورود و خروج استان بیش‌ترین تردد ورودی در محور «شهرضا- آباده» و پس از آن محور «گچساران – نورآباد» و در محورهای خروجی"آباده - شهرضا" و «نورآباد – گچساران» پرترددترین محورها هستند. 

احمدی عنوان کرد: در روز گذشته از دروازه‌های ورودی استان 62 هزار و 966 خودرو عبور کرده و 57 هزار و 283 خودرو خارج شده‌اند. 

وی عنوان کرد: بیشترین پلاک خودرو غیربومی تردد‌کننده در فارس به ترتیب مربوط به استان‌های «هرمزگان»، «کهگیلویه و بویراحمد»، «مازندران»، «بوشهر» و «تهران» بوده است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان