کد خبر: ۱۲۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
در آئین معارفه مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس مطرح شد:

استان فارس نیازمند سند توسعه فرهنگی است/ اهالی فرهنگ گیر مدیران سیاسی افتاده اند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، کار کردن در حوزه فرهنگ در شیراز را کار سختی عنوان کرد و گفت: اهالی فرهنگ گیر ما مدیران سیاسی افتاده اند؛ باید با آنها مدارا کنیم چرا که روح لطیفی دارند.
استان فارس نیازمند سند توسعه فرهنگی است/ اهالی فرهنگ گیر مدیران سیاسی افتاده اند
به گزارش شیرازه، آئین معارفه مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس شامگاه شنبه (29 اردیبهشت) با حضور معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعدادی از نمایندگان مجلس و برخی از مسئولان استانی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.

در این مراسم بهزاد مریدی با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مسئولیت فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تودیع و صابر سهرابی به عنوان سکان‌دار این حوزه معارفه شد.

فرج الله سهرابی در این مراسم با اظهار اینکه استان فارس نیازمند سند توسعه فرهنگی است، گفت: باید اصلی ترین قابلیت های توسعه و مسائل اصلی استان ها را بشناسیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، کار کردن در حوزه فرهنگ در شیراز را کار سختی عنوان کرد و افزود: اهالی فرهنگ گیر ما مدیران سیاسی افتاده اند؛ باید با آنها مدارا کنیم چرا که روح لطیفی دارند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شیراز دارای ظرفیت های فرهنگی  هنری غنی است، گفت: در صورتی که از این ظرفیت ها به بهترین شکل استفاده شود این کلان شهر همچنان می تواند پایتخت فرهنگی باشد.

سید هادی حسینی اظهار داشت: شهری چون شیراز باید مدیری در حوزه فرهنگ و ارشاد داشته باشد که یک سر و گردن از بقیه بالاتر باشد و در میان مسئولان استان مانند چراغی بدرخشد.

وی تصریح کرد: فضای شیراز در فقر فرهنگی سپری می کند، باید زیرساخت لازم فراهم شود تا شیراز آنگونه که شایسته است دیده شود.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: شیراز را باید با مردمش دید، مردم نیز به شادی و نشاط نیاز دارند.

حسینی در ادامه گفت: 12 ماه سال همه اش محرم و صفر نیست، جامعه همانگونه که به گریه نیاز دارد محتاج خنده و شادی نیز است.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ مشکلاتی وجود دارد که باید اصلاح شود، اظهار داشت: در تشکل ها و نهادهایمان ساختار درستی نداریم؛ هر کسی را باید مطابق جرمش مجازات کرد نه بیشتر.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکل منابع را از دیگر مسائلی عنوان کرد که باید درست شود و گفت: در حالی از ما مسئولیت ها را می خواهند که منابع در اختیار ما قرار نمی گیرد.

حسینی بیان کرد: در زمان انقلاب فکر می کردیم فرهنگ ما غنی است و رفتیم دارایی مان را در جای دیگری سرمایه گذاری کردیم اما الان فهمیده ایم که موفقیت در همه حوزه ها، منوط بر داشتن فرهنگ خوب است؛ الان بسراغ فرهنگ آمده ایم که دیگر سرمایه و پولی نیست!

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: راهبری فرهنگ جز با عشق ممکن نیست، با عشق و علاقه آمده ام تا در عرصه فرهنگ خدمت کنم.

صابر سهرابی درادامه بیان کرد: در چهارچوب سیاست‌های دولت تدبیر و امید کارها را پیش خواهیم برد، در این راستا از اهالی فرهنگ و هنر برای پیشرفت در این حوزه بهره خواهم برد تا غبار بی مهری از چهره اهالی فرهنگ و هنر زدوده شود.

به گزارش شیرازه، نشان مفاخر فرهنگ استان فارس به مدیر کل سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس( بهزاد مریدی) اهدا شد.

نظرات بینندگان