کد خبر: ۱۲۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷

تفاوت گلکسی اس 9 با قدیمی ترها

شایعات و اخبار پراکنده حکایت از آن دارند که سامسونگ کهکشانی بعدی اش یعنی گلکسی اس 9 را باز هم زودتر معرفی و عرضه می کند تا بتواند طی ماه های....

به گزارش شیرازه، اگرچه انتظار نمی رود سامسونگ تغییرات اساسی و بنیادی را در طراحی پرچمدار آتی خود اعمال نماید، اما احتمالاً دیگر ابعاد گلکسی اس 9 در مقایسه با نسل قبلی خود ارتقاء پیدا کنند.

در ادامه به شش مورد از این تغییرات قابل پیش بینی می پردازیم که بر اساس شایعات اخیر شکل گرفته اند.

1- دوربین دوگانه

تفاوت گلکسی اس 9 با قدیمی ترها

سال گذشته انتظار داشتیم دوربین دوگانه برای نخستین بار در گلکسی اس 8 به کار برود، اما این اتفاق نیفتاد و گلکسی نوت 8 به این قابلیت مجهز شد. امسال هیچ بهانه ای وجود ندارد و گلکسی اس 9 باید به ماژول دوربین دوگانه تجهیز گردد، موضوعی که توسط مینگ-چی کو هم تأیید شده است.

سامسونگ اخیراً حسگرهای جدید 24 و 12 مگاپیکسلی را معرفی کرده و در شرایط کم نور هم به خوبی عکس می گیرند و از سیستم فوکوس Dual Pixel برای ثبت تصاویر پرتره بهره می برند، شبیه به وضعیتی که در گوگل پیکسل 2 می بینیم.

2- تغییرات جزئی در طراحی

تفاوت گلکسی اس 9 با قدیمی ترها

حسگرهای دوربین جدیدی که سامسونگ معرفی کرده بسیار نازک تر از قبل هستند و بنابراین انتظار می رود سال آینده با کهکشانی باریک تری روبرو باشیم، ضمن اینکه کمپانی کره ای می تواند بیرون زدگی دوربین را از بین برده و سطحی یکدست و زیبا را در پشت گلکسی اس 9 به وجود آورد.

3- سیستم تاچ In-Cell

تفاوت گلکسی اس 9 با قدیمی ترها

سامسونگ قصد دارد برای هر دو مدل گلکسی اس 9 از فناوری لمسی in-cell استفاده کند. تکنولوژی OLED انعطاف پذیر موسوم به Y-OCTA لایه حساس به لمس را با خود پنل نمایشگر ترکیب کرده و ضخامت آن را کاهش می دهد.

امسال گلکسی اس 8 از این قابلیت بهره می برد اما مدل پلاس و همچنین گلکسی نوت 8 از لایه تاچ مجزا و عادی استفاده می کردند. حالا ظاهراً سامسونگ بر موانع تولید غلبه کرده و سال آینده چنین تبعیضی در کار نخواهد بود.

4- چیپست های جدید 7 نانومتری اسنپدراگون 845 یا اگزینوس 9810

تفاوت گلکسی اس 9 با قدیمی ترها

هر ساله با معرفی سری جدید گلکسی اس، چیپست های جدیدی هم وارد بازار می شوند و امسال هم چنین وضعیتی انتظار می رود. سامسونگ به تازگی اعلام کرد که توسعه فناوری 7 نانومتری را به پایان رسانده و آماده تولید انبوه است، بنابراین به احتمال فراوان گلکسی اس 9 و مدل پلاس آن با چیپست های 7 نانومتری عرضه شوند.

خبر خوب برای طرفداران سامسونگ (و خبر بد برای دنیای موبایل) این است که سامسونگ باز هم تا چند هفته تولیدات چیپست اسنپدراگون 845 را در انحصار خود گرفته است.

5- هم-پردازنده موتور عصبی

تفاوت گلکسی اس 9 با قدیمی ترها

کوالکام چند وقتیست که کیت توسعه نرم افزاری (SDK) برای موتور پردازش عصبی خود را عرضه کرده و گفته می شود سامسونگ هم از چنین تراشه ای در چیپست اگزینوس خود استفاده می کند، بنابراین انتظار می رود قابلیت های هوش مصنوعی گلکسی اس 9 در حوزه ترجمه همزمان، دستیار صوتی یا الگوریتم های پیشرفته تشخیص اشیاء بسیار بهتر از قبل باشد.

6- ماژول اسکن سه بعدی چهره

تفاوت گلکسی اس 9 با قدیمی ترها

واحد پردازش عصبی را می توان در حوزه امنیت و برای اسکن چهره یا عنبیه چشم نیز به کار گرفت، رویکردی که اپل در آیفون 10 پیاده سازی کرده است. البته تحلیلگران می گویند اپل در این زمینه چند سالی از رقبای اندرویدی اش جلوتر است اما سامسونگ ثابت کرده که هیچگاه میدان رقابت را خالی نمی کند، بنابراین تعبیه این فناوری در گلکسی اس 9 دور از انتظار نیست.

7- بورد اصلی فشرده و کوچک

تفاوت گلکسی اس 9 با قدیمی ترها

سامسونگ احتمالاً گلکسی اس 9 را به بوردهای جدیدی مجهز می کند که اجزا را به هم نزدیک تر نموده و ابعاد نهایی را کاهش می دهند. بدین ترتیب فضای بیشتری برای تعبیه مابقی قطعات باقی می ماند.

اگر همه چیز به خوبی پیش برود، سامسونگ می تواند باتری قوی تری را در کهکشانی بعدی اش به کار گیرد که حتماً خبر خوبی برای کاربران و طرفداران کمپانی کره ای خواهد بود.

8- حسگر کیفیت هوا

تفاوت گلکسی اس 9 با قدیمی ترها

در میان حسگرهای متنوعی که در دنیای موبال حضور دارند، عضو جدیدی به نام «حسگر زیست محیطی» نیز به چشم می خورد که می تواند ذرات معلق و آلاینده را در هوا تشخیص دهد. شاید آگاهی از کیفیت هوا تأثیر مثبتی در زندگی ما نداشته باشد، اما ابزار تبلیغاتی خوبی در دست شرکت های سازنده موبایل خواهد بود.

9- فیلمبرداری سوپر اسلوموشن

خبرها از دستیابی سامسونگ به سنسور دوربین جدیدی حکایت دارند که می تواند نرخ فیلمبرداری حیرت انگیز 1000 فریم بر ثانیه را ارائه دهد، قابلیتی که در چند موبایل اخیر سونی به چشم می خورد. بنابراین شاید گلکسی اس 9 بتواند نخستین رقیب ژاپنی ها در این زمینه باشد.

منبع: دیجیاتو
نظرات بینندگان