کد خبر: ۱۲۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خبر داد:

اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تجمیع و ساماندهی می شود

اردوهای جهادی واحدهای مختلف دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با هماهنگی و ساماندهی بیشتری اجرا می شود.
به گزارش شیرازه، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: در نشستی که با حضور جمعی از مدیران، مسوولان و نمایندگان واحدهای مجری اردوهای جهادی دانشگاه برگزار شد، نظرات و پیشنهادات اعضا با هدف بهره وری هر چه بیشتر و خدمت رسانی بهینه به مناطق محروم مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر «کوروش عزیزی» اجرای اردوهای جهادی را در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب دانست و ادامه داد: هدف از برگزاری اردوهای جهادی، خدمت رسانی به اقشاری از جامعه است که به دلایل مختلف، موفق به دریافت خدمات و سرویس های لازم اجتماعی نشده اند و به کمک این اردوهای جهادی، این فاصله جبران می شود.

او تاکید کرد: جهادگران دانشگاه علوم پزشکی شیراز باید به این نکته توجه کنند که خدمات آنها در حوزه سلامت و ارتقای سطح بهداشت خدمت گیرندگان باشد و از ورود به مباحث غیرتخصصی اجتناب کنند.

عضو هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: با توجه به طراحی و راه اندازی سامانه اختصاصی اینترنتی ثبت اردوهای جهادی دانشگاه، لازم است تا تمامی برگزارکنندگان و دست اندرکاران این برنامه، دست کم سه هفته پیش از اجرای اردو، درخواست خود را تنظیم و تمامی بندهای فرم الکترونیکی را تکمیل کنند تا این معاونت بتواند بالاترین میزان همکاری را داشته باشد.

رئیس ستاد دانشگاهی اردوهای جهادی علوم پزشکی شیراز، افزود: اردوهای جهادی می بایست با تمرکز بر ایجاد زیرساخت و بسترسازی عمقی، فضا را برای ارائه خدمات ماندگار و درازمدت و نیز توسعه بخشی منطقه ای آماده سازد.

دکتر «عزیزی» با بیان اینکه ارائه خدمات رایگان در بخش سلامت نباید موجب اختلال در قوانین و برنامه ریزی های نظام سلامت کشور شود، بر اهمیت همسویی و هماهنگی رفتار جهادگران با قوانین سیستم تاکید کرد و ادامه داد: همه واحدها می بایست به صورتی متحد و هماهنگ با یکدیگر همکاری داشته و از فعالیت های مجزا و جزیره ای خودداری شود.

شناسایی، ایجاد و تقویت سازمان های مردم نهاد به صورت محلی و نیز ایجاد فضای رسانه ای منسجم برای انعکاس اخبار عملکرد این اردوها از دیگر مباحثی بود که در این نشست، پیشنهاد و مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

در پایان این نشست، از فعالیت و تلاش های «ندا دخ»، کارشناس فرهنگی دانشگاه به پاس حدود شش سال همکاری با اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تقدیر و «علی نیساری» به عنوان کارشناس هماهنگ کننده این اردوها در دانشگاه معرفی شد.
نظرات بینندگان