کد خبر: ۱۲۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
معاون شهردار شیراز خبر داد:

بهره‌برداری از ۱۶۰۰ میلیارد ریال پروژه‌ی شهرداری شیراز

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز گفت: پروژه های شهرداری شیراز با تمام توان در راستای تاکیدات شهردار محترم و حمایت اعضای محترم شورای اسلامی شهر در تمام ابعاد دنبال می شود.
به گزارش شیرازه، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: همزمان با هفته‌ی دولت عملیات اجرایی پروژه‌های بزرگراهی در شیراز آغاز خواهد شد.

حسین آرگیو با تبریک ایام امامت و ولایت و اشاره به همزمانی این مناسبت با هفته‌ی دولت گفت: در این ایام خجسته، عملیات اجرایی ۲ پروژه‌ی بزرگراهی در شیراز با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به قرار داشتن در آستانه‌ی دومین سال فعالیت شورای پنجم، گفت: طی یک سال گذشته با همدلی شورا و شهرداری و مدیریت خوب مهندس اسکندرپور، پروژه‌های شهرداری از رکود خارج شد به‌طوریکه در ۲ برهه‌ی زمانی دهه‌ی فجر سال قبل و اردیبهشت امسال شاهد افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌هایی بودیم؛‌ حال آنکه محدودیت‌های مالی نیز مشهود بوده است.

 آرگیو تصریح کرد که تنگناهای مالی و موانعی که نوسانات اقتصادی ایجاد کرده و می‌کند موجب کُندی در اجرای پروژه ها نشده است.

معاون شهرداری شیراز در ادامه توضیح داد: عملیات اجرایی دو پروژه بزرگراه گلبهار در توسعه ی جنوب شیراز و یک بزرگراه در امتداد بزرگراه حسینی الهاشمی به سمت آزادراه اصفهان به شیراز به مناسبت این ایام آغاز می شود.

معاون شهردار شیراز با اشاره به ایام مبارک اعیاد قربان و غدیرخم و هفته دولت افزود: پل اصلی تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی با تلاش مداوم همکاران در شهرداری شیراز و کارگران و مهندسان زیر بار ترافیک می رود تا نقطه ی تلاقی بزرگراه کمربندی به بلوار ایمان که در زمان اجرای پروژه و قبل از آن به یک گره ترافیکی تبدیل شده بود، افتتاح شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی در فاز بعدی این پروژه تا تکمیل آن و بقیه پروژه در راستای تکمیل رینگ شهری با قدرت ادامه می یابد افزود: پروژه های شهرداری شیراز با تمام توان در راستای تاکیدات شهردار محترم و حمایت اعضای محترم شورای اسلامی شهر در تمام ابعاد دنبال می شود.

 آرگیو همچنین به دیگر پروژه های قابل افتتاح در این ایام شامل بهبود فضای شهری، پیاده روسازی، آسفالت معابر اصلی و فرعی، اصلاح طرح های هندسی، احداث بوستان زیبای جوان و ...، احداث پل هوایی عابرپیاده، احداث نمازخانه، اجرای شبکه های برق، آب و تاسیسات در بوستان ها و برخی پروژه های حوزه خدمات شهری اشاره کرد.

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز با اشاره به تاکید مدیریت شهری بر حمل و نقل ایمن و پاک در راستای توجه ویژه به مسایل زیست محیطی از افتتاح 2 ایستگاه غدیر و فرصت شیرازی در مسیر خط یک قطار شهری به ارزش بیش از 1000میلیارد ریال نیز خبر داد.

گفتنی است 24 پروژه با اعتباری بالغ بر 1600 میلیارد ریال افتتاح و 2 پروژه بزرگراهی با اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال کلنگ زنی می شود.
نظرات بینندگان