کد خبر: ۱۲۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴:۲۴ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
امام جمعه شیراز در نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی:

در بحث حقوق بشر باید حمله کننده باشیم نه دفاع کننده/ استفاده از فضای رسانه ای برای تحقق اهداف انقلابی

امام جمعه شیراز با بیان اینکه آمریکایی ها در جهت آسیب زدن به ما، نادانسته فضا و امکانات رسانه ای شان را در اختیار مان گذاشته اند لذا باید این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم، گفت:باید طبل رسوایی آمریکا را به صدا در بیاوریم و با خارج کردن دشمن از صحنه حقوق بشر، ما مدعیِ حقوق بشر از آنها شویم.
به گزارش شیرازه، سومین نشست تخصصی در بحث حقوق بشر باید حمله کننده باشیم نه دفاع کننده/ استفاده از فضای رسانه ای برای تحقق اهداف انقلابی حقوق بشر آمریکایی از منظر رهبر معظم انقلاب شامگاه یکشنبه (28 مرداد) در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد.

امام جمعه شیراز با قرائت آیه 23 سوره مائده و اشاره به بیانات رهبری مبنی بر اینکه در برخورد با دشمنان و دشمنی هایشان باید حمله کننده باشیم نه دفاع کننده، گفت: باید با توکل به خداوند متعال و با حمله، دشمن را از میدان بیرون کنیم.

آیت الله لطف الله دژکام بیان کرد: لازم است مطالبی که در این جلسه مطرح می شود به تناسب وضعیت دنیا باشد نه اینکه فرصتمان را برای اطلاع رسانی صرف کنیم در حالیکه همین مطالب را می توان با یک جستجو در اینترنت پیدا و مطالعه کرد.

وی با تاکید بر اینکه ما از دشمن خیلی عقب هستیم، خطاب به حاضرین جلسه اظهار داشت: امروز اطلاع رسانی کار ما نیست چرا که ما همگی افسران جنگ نرم رهبر انقلاب هستیم، باید ببینیم که جواب دشمن را چگونه باید بدهیم که کوس رسوایی آمریکا زده شود اما متأسفانه در این مورد ضعف داریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه امروزه جانشین امام راحل ما می گوید بر سر دشمنان بریزید و نترسید، اما برخی دست و دلشان می لرزد و ترسو هستند، تاکید داشت: تنها از خدا بترسید که اینگونه پیروز میدان خواهید بود.

وی همچنین اظهار داشت: پس از فروپاشی شوروی، آمریکا مدعی قدرت هژمون دنیا شد و تصور داشت که بر همه کره زمین تسلط دارد، قادر است هر کاری که می خواهد انجام بدهد و می گوید که در ناحیه سیاسی، نظامی، اجتماعی و حقوق بشر این هژمونی را ایجاد کرده ایم و به واسطه آن علاوه بر قدرت، سلطه و توجیه داریم.

خداپنداری آمریکا/ شیبِ روز افزون فروپاشیِ سیطره آمریکایی
امام جمعه شیراز بیان کرد: آمریکا با رفتاری که دارد خود را خدا تصور می کند چرا که می گوید هرکاری که ما می کنیم درست است و کسی نباید سوالی درباره عملکرد ما داشته باشد.
دژکام در ادامه گفت: هر چه از این فروپاشی می گذرد شیب فروپاشیِ سیطره آمریکایی بیشتر می شود؛ این موضوع را رهبر انقلاب بارها مطرح کرده اند اما افرادی که با موسایِ زمان هم عصر بوده اند زوالِ آمریکا را باور ندارند.

استفاده از فضای رسانه ای برای تحقق اهداف انقلابی
امام جمعه شیراز با بیان اینکه آمریکایی ها بواسطه رسانه ای که در دست داشته اند توانستند اهداف خود را پیش ببرند و مدعی حقوق بشر باشند در حالیکه خودشان اولین ناقض این حقوق هستند، بر اهمیت بهره برداری از فضای رسانه ای در راستای محقق کردن اهداف انقلابی خود تاکید داشت.

وی افزود: آمریکایی ها در جهت آسیب زدن به ما، نادانسته فضا و امکانات رسانه ای شان را در اختیار مان گذاشته اند بنابراین باید از این فضا بهترین و بیشترین بهره را بجوییم، این تهدید را به فرصتی برای پیش بردن اهداف خود تبدیل کنیم و با رساندن صدایمان به دنیا، طبل رسوایی شان را به صدا در بیاوریم و با خارج کردن دشمن از صحنه حقوق بشر، ما مدعیِ حقوق بشر از آنها شویم.

دژکام با تاکید بر اینکه ماذنه مسجد طراز انقلاب اسلامی باید از آمریکای لاتین تا آن ‌طرف ژاپن را طی کند، تصریح کرد: نباید نگران رساندن پیغاممان باشیم چر که اگر ما کار خودمان را انجام دهیم افراد هم صدایی وجود دارند که برای ما نقش رسانه را خواهند داشت و در این مسیر یاری مان می کنند.

تاکید بر ایجاد شبکه در مساجد/ جذب مخاطب میلیونی در فضای مجازی همچون سلبریتی ها
نماینده ولی فقیه در فارس اظهار داشت: نباید از سر و صدای تو خالی آمریکا ترسید چرا که رهبر ما با نگاه دقیق و نافذشان می‌گویند که این ‌ها چیزی ندارند لذا ما باید با شجاعت وارد میدان عمل شویم.

وی در ادامه گفت: نشستن و دست روی دست گذاشتن تنها پشیمانی به بار می آورد و ما را به سرنوشت بیابان گردی و سردرگمی 40 ساله بنی اسرائیل دچار خواهد کرد.

امام جمعه شیراز با ابراز تاسف از اینکه ما در ایران شبکه نیستیم، اذعان داشت: تاکنون باید شبکه روحانیت، مساجد و غیره شکل می گرفت تا صداهایمان از رسانه های سنتی که منبرها هستند با استفاده از رسانه مدرن به دنیا مخابره شود.

وی با اعلام اینکه آتش به اختیار یعنی اینکه هرکسی هر کاری که از دستش بر می ‌آید باید انجام دهد؛ صفحات مجازی پر از اطلاعاتی است که با استفاده از آن می توانیم جوابمان را بارگزاری کنیم، افزود: باید با حضور فعال در فضای مجازی مسئولیت مان به عنوان افسران جنگ نرم را به خوبی ایفا کنیم و همانند سلبریتی هایی که چند میلیون مخاطب دارند ما نیز مخاطب میلیونی داشته باشیم.
نظرات بینندگان