کد خبر: ۱۲۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۱ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
مشاور امور مجلس دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در شیراز:

با سلاح فرهنگی در جنگ اقتصادی می‌توان روحیه امید را به جامعه تزریق کرد

مشاور امور مجلس دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت:باید به فرهنگ به عنوان یک سلاح نگاه کرد که عقبه جنگ اقتصادی ما را پوشش می‌دهد.
به گزارش شیرازه، مشاور امور مجلس دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در آئین پایانی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی که روز دوشنبه در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار شد، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم ترویج کتابخوانی در حد شعار باقی نماند و به عمل برسد، نه فقط سالی یکبار، بلکه در سال چندین بار باید از این قبیل جشنواره‌ها برای سنین و اقشار مختلف برگزار شود.

امیرابراهیم رسولی با بیان اینکه علی‌رغم همه مشکلات در زمینه اقتصادی، این ملت در طول تاریخ تلاش کرده است با آنچه که دارد خود را وفق دهد، افزود:‌ نهاد کتابخانه‌ها و ریاست آن تلاش می‌کنند که با همه کم‌وکاستی‌ها و شرایطی که همه با آن عجین هستیم، فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهند.

مشاور امور مجلس دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر همین اساس نوع برخورد با مراجعین در حوزه فرهنگ را بسیار مهم دانست و با اشاره به بازدید خود از قدیمی ترین کتابخانه شیراز وهمچنین کوچکترین کتابخانه تصریح‌ کرد:‌ آنچه امروز توجه مرا جلب کرد نوع برخورد کرامت‌آمیز همکارانم در استان فارس با مراجعین بود؛ چراکه نوع برخورد در حوزه فرهنگ حساس‌تر است و باید به‌گونه‌ای رفتار شود تا مراجعه‌کننده رغبت پیدا کند باز هم برای مطالعه کتاب به کتابخانه بیاید و این خود در ترویج فرهنگ کتابخوانی یک قدم محکم و درست است.

وی با بیان اینکه همه می‌دانیم نسل امروز در کشور با بمباران فضای مجازی روبه‌روست، گفت: در این زمینه یا باید دست روی دست گذاشت و یا باید اقدام درست انجام داد و این قبیل جشنواره‌ها حتماً در این رقابت نقش دارد؛ به شرطی که نسل امروز را درک کنیم.

رسولی معتقد است اقتضای نسل امروز متفاوت از گذشته است و مسئولان استان و کشور باید این موضوع را دانسته و در مقابل هجوم فرهنگی دشمن جایگزین فرهنگی داشته باشند که همان ایجاد انگیزه است.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات وجود دارد اما قابل ترمیم هستند، یادآور شد: دوستان در مجلس و دولت باید توجه داشته باشند اگر بارها شعار جنگ اقتصادی در این روزها مطرح می‌شود، با سلاح فرهنگی دراین شرایط می‌توانیم روحیه امید را به جامعه تزریق کنیم؛ در شرایطی که هر روز یک اخبار اقتصادی منفی شنیده می‌شود، در حوزه فرهنگ اگر برنامه داشته باشیم، می‌توانیم برای نسل امروز روزنه‌های امید ایجاد کرده و التیامی بر مشکلات آنها باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید به فرهنگ به عنوان یک سلاح نگاه کرد که عقبه جنگ اقتصادی ما را پوشش می‌دهد؛ نسل امروز باید به حوزه کتاب و کتابخوانی تشویق شوند، اما باید تجهیزات لازم را هم برای آنها فراهم کرد. وقتی فضای کتابخانه گرم است وحداقل های رفاهی هم فراهم نیست چطور می توان انتظار داشت یک جوان گوشه خنک خانه را رها کند و به کتابخانه برود.

رسولی با تاکید بر اینکه در کنار شعار ترویج کتابخوانی و ارتقای معنویات باید جوایز مادی این جشنواره ها هم رشد یابد خواستار توجه متولیان به ضرورت افزایش رقم جایزه برگزیدگان اینگونه جشنواره ها شد.
نظرات بینندگان