کد خبر: ۱۲۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۷
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با شیرازه:

دفترچه تامین اجتماعی در همه بیمارستان‌های شیراز پذیرش می‌شود/ به زودی مشکل بیمه سلامت حل خواهد شد/ نگرانی درخصوص تامین دارو در استان وجود ندارد

دکتر اجرایی گفت: با رایزنی‌های انجام شده، دفترچه بیمه تامین اجتماعی در تمام بیمارستان‌های شیراز پذیرش می‌شود و به زودی مشکل بیمه سلامت نیز حل خواهد شد.

به گزارش شیرازه، اغلب بیمارستان‌های مشهور خصوصی و خیریه‌ای شیراز از سوم شهریورماه به دلیل مطالبات سنگین خود از بیمه سلامت و تامین اجتماعی، از پذیرش دفترچه بیمه خودداری کرده که این موضوع در کنار صف انتظار طولانی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های دولتی موجب بروز مشکلات جدی برای بیماران و خانواده آنان شده است.

دکتر اکبر اجرایی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه درخصوص عدم پذیرش دفترچه در بیمارستان‌های خصوصی ضمن تایید این موضوع که وقتی شخصی حق بیمه پرداخت می‌کند توقع دارد که از خدمات آن بهره‌مند شود، گفت: به لحاظ قانونی دانشگاه علوم پزشکی نمی‌تواند بیمارستان‌های خصوصی را مکلف کند که با کدام یک از بیمه‌ها قرارداد ببندند اما از آنجا که این دانشگاه متولی سلامت و درمان مردم است و نباید مردم بجز درد بیماری، گرفتار مشکلات دیگر نیز باشند به صورت جدی به موضوع ورود کرده و تاکنون دکتر بهادر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیش از ده جلسه با وزیر و معاونان وزیر برای رفع مشکل دیدار و رایزنی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه از هیچ اقدامی برای رفع مشکل بیمه‌ها و پذیرش دفترچه بیماران کوتاهی نکرده است، گفت: تاکنون برای حل مشکل جلسات متعددی با مدیران بیمه‌های تامین اجتماعی و بیمه سلامت برگزار شده و در استانداری فارس نیز با حضور استاندار فارس مشکلات بیمه‌ای و راهکارها تحلیل و بررسی شده است. حتی با حضور دکتر ایمانیه و مسئولین دانشگاه جلسه‌ای با مدیران بیمارستان‌های خصوصی برگزار و مذاکراتی انجام شد.

دفترچه تامین اجتماعی در همه بیمارستان‌های شیراز پذیرش می‌شود/ به زودی مشکل بیمه سلامت حل خواهد شد/ نگرانی درخصوص تامین دارو در استان وجود ندارد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه براساس فرآیند اداری که وجود دارد به طور معمول چندماه طول می‌کشد که اسناد درمانی به بیمه‌ها ارسال، ثبت و سپس پرداخت شود، گفت: در گذشته شرکت‌های پخش دارو و فروشندگان تجهیزات پزشکی نیز برای دریافت مطالباتشان چندین ماه به بیمارستان‌ها فرصت می‌دادند اما متاسفانه با تغییر شرایط ارزی و عدم ثبات اقتصادی، آنان نیز ارائه خدماتشان را منوط به دریافت نقدی کرده‌اند که مشکلاتی در تامین نیاز بیمارستان‌ها ایجاد کرده است.

اجرایی تصریح کرد: بیمه سلامت در سال جاری اعتبار خوبی دریافت کرد و توانست مطالبات بیمارستان‌ها تا خرداد 97 را تسویه کرده و مرداد و شهریور را نیز به زودی پرداخت خواهد کرد اما متاسفانه اعتبارات بخشی از مطالبات سال 96 هنوز تخصیص نیافته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه با رایزنی‌های انجام شده اکنون دفترچه بیمه تامین اجتماعی در تمام بیمارستان‌ها پذیرش می‌شود، گفت: به زودی مشکل عدم پذیرش دفترچه بیمه سلامت نیز رفع خواهد شد.

ایجاد محدودیت در پرداخت هزینه از سوی بیمه‌ها موجب طولانی شدن صف انتظار بیماران شده است

وی در پاسخ به سوالی درخصوص طولانی بودن صف انتظار پذیرش در بیمارستان‌های دولتی گفت: طبق قانون جدید، بیمه‌ها برای پرداخت میزان هزینه در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی سقف تعیین کرده‌اند که این باعث ایجاد محدودیت در تعداد پذیرش بیمار و به دنبال آن طولانی شدن صف انتظار شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز درخصوص وضعیت دارو نیز توضیح داد: اکنون در داروهای عمومی هیچگونه کمبودی وجود ندارد و نیاز دارویی استان تامین می‌شود البته ممکن است برخی داروخانه‌ها تمام انواع یک دارو را در داروخانه موجود نداشته باشند.

حضور متخصصین در شهرستان‌ها به زودی قطعی می‌شود

اجرایی در بخش دیگری از این گفتگو درخصوص علت کمبود پزشک متخصص در برخی شهرستان‌های فارس نیز توضیح داد: معمولا اوایل سال تحصیلی جدید به دلیل قبولی متخصصین در مقاطع بالاتر یا اتمام دوره طرح آنان، جابجایی‌هایی وجود دارد اما طی دو هفته آینده حضور برخی متخصصین در هریک از شهرستان‌ها با اولویت قطب‌های درمانی قطعی می‌شود.

انتهای پیام

نظرات بینندگان