کد خبر: ۱۲۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۱۹ مهر ۱۳۹۷
در دیدار شهردار شیراز با آیت الله کلانتری مطرح شد:

اشراف بر نیازهای مردم ماندگاری کارهای فرهنگی را بیشتر می کند/ تلاش برای خدمت بدون نگاه سیاسی

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ندیشه محوری و اشراف بر نیازهای مردم ماندگاری کارهای فرهنگی را بیشتر می کند و همواره باید با اخلاص برای شهروندان برنامه ریزی کرد.
به گزارش شیرازه، حیدراسکندر پور شهردار شیراز با نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری دیدارکرد.

آیت ا... علی اکبر کلانتری در این دیدار وجود مساجد در محلات را فرصت دانست وافزود: ایجاد فضای معنوی وآرامش در میان شهروندان از برکات مساجد در شهر است و پایگاه های مطلوبی برای اجرای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است.

وی کار فرهنگی را لطیف وحساس دانست و گفت: کوچکترین غفلت باعث به وجود آمدن چالش های بزرگ و در بعضی اوقات وارد کردن صدمات جبران ناپذیر در برخواهد داشت و متولیان امر باید نظارت بیشتری براین امور داشته باشند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انجام اقدامات فرهنگی نباید احساسی و مقطعی باشد،خواستار برنامه ریزی برای اجرای رویدادهای مهم و ماندگار فرهنگی ومذهبی درشهر شیرازشد.

رییس جامعه اساتید حوزه های علمیه فارس افزود: اندیشه محوری و اشراف بر نیازهای مردم ماندگاری کارهای فرهنگی را بیشتر می کند و همواره باید با اخلاص برای شهروندان برنامه ریزی کرد.

وی گفت:وضعیت نقاط حاشیه نشین کلان شهر شیراز نگران کننده است ومی طلبد دستگاه های متولی توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند و براساس مطالعه و نیاز سنجی در این مناطق خدمات خود را عرضه نمایند.

آیت ا... کلانتری بابیان اینکه در مقطع حساسی قرارگرفته ایم تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران نتیجه مجاهدت علما ومردم ،نثارخون هزاران شهید والامقام و از خود گذشتگی جانبازان وایثارگران است، پس همه با هرنوع گرایش سیاسی باید در پی موفقیت و تحکیم نظام برمبنای اندیشه های امام خمینی(ره) و فرامین مقام معظم رهبری باشیم وچنانچه به قدر نیاز کار نکنیم فضا را برای نفوذ دشمن فراهم کرده ایم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر نقش حوزه های علمیه در فعالیت های مذهبی و فرهنگی، خواستار تقویت ارتباط سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری با طلاب و روحانیون و استفاده از ظرفیت آنان در برطرف کردن معضلات فرهنگی و اجتماعی شد.

وی مشورت با علما را از ویژگی های شخصیتی شهردار شیراز دانست و خطاب به وی گفت: ازجنابعالی می خواهم آنرا تقویت کنید و فرهنگ محور،عالم محور و ارزش محور بودن را سرلوحه کار قراردهید.

 تلاش برای خدمت بدون نگاه سیاسی
در ابتدای این دیدار حیدر اسکندرپور شهردار شیراز بابیان اینکه در حال حاضر بیش از هزار و صد نفر از کارکنان شهرداری را فرزندان وخانواده شهداء ،جانباز و ایثارگر تشکیل داده است افزود: همواره بر تکریم شهروندان در ارائه خدمات تاکید داشته و داریم.

اسکندر پور تصریح کرد: تلاش کرده ایم فارغ از طیف بندی های سیاسی،شهرداری مسیر کاری و عادی خود را طی نماید.

شهردار شیراز گفت: با وجود مشکلات مالی حاکم بر شهرداری ها و کاهش اعتبارات که عمدتا به واسطه کم شدن ساخت وساز و صدور پروانه های ساختمانی است ، در حال حاضرپروژه های شهرداری فعال است که برای دهه فجر امسال شاهد بهره برداری از تعدادی از پروژها در شیراز خواهیم بود.

وی افزود: همواره در شهرداری به دنبال کار وخدمت هستیم و تلاش مدیران مجموعه بر افزایش روند خدمات رسانی بیش از پیش به شهروندان است.
نظرات بینندگان