کد خبر: ۱۲۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۲۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۷
در آئین رونمایی از 185 اتوبوس مطرح شد:

حمل و نقل عمومی شیراز حال خوبی ندارد/ 50 درصد ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی فرسوده شده است

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل درون شهری شیراز با بیان اینکه در حال حاضر هزار دستگاه اتوبوس در سطح شیراز شهروندان را جابجا می کند، از فرسوده شدن 50 درصد ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی خبر داد و گفت: متاسفانه حمل و نقل عمومی شیراز حال خوبی ندارد.
به گزارش شیرازه، آئین رونمایی از 185 دستگاه اتوبوس نوزدهم مهرماه با حضور معاون عمرانی وزیر کشور، مقامات استانی و شهری برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل درون شهری شیراز با بیان اینکه در حال حاضر هزار دستگاه اتوبوس در سطح شیراز شهروندان را جابجا می کند، از فرسوده شدن 50 درصد ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی خبر داد و گفت: متاسفانه حمل و نقل عمومی شیراز حال خوبی ندارد.

حمیدرضا ناصری اظهار داشت: با ورود این اتوبوس های جدید 20 درصد ناوگان نوسازی شده است، اظهار داشت: این اتوبوس ها در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه نوسازی ناوگان درون شهری باید در اولویت باشد، اذعان داشت: در حال حاضر علاوه بر اینکه 300 دستگاه اتوبوس باید جایگزین دستگاه های فرسوده شود، 500 دستگاه اتوبوس دیگر مورد نیاز شهر است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل درون شهری شیراز در ادامه گفت: شیراز هزار و 500 اتوبوس لازم دارد که هم اکنون هزار دستگاه با احتساب خودروهای فرسوده در شیراز برخط هستند.

نداشتن بیمه از دغدغه های اصلی رانندگان است
ناصری به تشریح مشکلات رانندگان پرداخت و با بیان اینکه این رانندگان با خون دل و جان و پوستشان دارند خدمت می کنند و هیچ گاه به صنعت برون شهری نگاه نکردند که برای دولت و مسئولین مسئله درست کنند، اذعان داشت: نداشتن بیمه از دغدغه های اصلی این رانندگان است.

وی درخصوص بیمه رانندگان گفت: 5 سال است که همچنان این موضوع حل نشده و بیمه دغدغه اصلی رانندگان و خانواده های آنها است اما با این حال همواره پشتیبان دولت ایستاده اند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل درون شهری شیراز با اظهار اینکه سه سال است یارانه های حمل و نقل عمومی را دریافت نکرده ایم، بیان کرد: دولت از 7 سال گذشته تاکنون هیچ گونه اعتباری برای خرید اتوبوس به کلانشهر شیراز نداده و شهرداری خود اقدام به خرید کرده است.

ناصری در انتها به مشکل سوخت رانندگان اشاره کرد و گفت: سوخت رانندگان تاکسی معادل سوخت شخصی ها است، درخواست داریم مشکل سوخت رانندگان نیز حل بشود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت شیراز است، گفت: در کلانشهرها بنا بر این است که به دلیل مشکلات آلودگی زیست محیطی که ناشی از مهاجرت شهروندان و تمرکز جمعیتی زیاد است تمام تلاش خودمان را بکار بگیریم، مبنای کار ما توسعه حمل و نقل عمومی است.

نواب قائدی اظهار داشت: شهردار توجه ویژه ای بر روی خطوط بی آر تی خط یک و دو که بر زمین مانده دارد؛ البته در کنار این باید بحث هوشمندسازی را نیز در سرلوحه کارمان قرار دهیم و از روش های سنتی فاصله بگیریم.

وی افزود: مشکلات اقتصادی در کل کشور است و بخشی از پروژه های عمرانی با رکود مواجه است، اما شیراز همچنان ترافیک سنگینی دارد.

عضو شورای شهر شیراز بیان کرد: در شیراز پروژه های عمرانی که رویکرد انسان محوری دارند مورد توجه است، بر روی آنها کار می شود، در  هفته دولت هم شاهد افتتاح این پروژه ها بودیم.

استاندار فارس اظهار داشت: بهره مندی قطارشهری از 60 هزار نفر با افتتاح این دو ایستگاه به 70 هزار نفر ارتقا پیدا کرد و امروز هم با ورود این اتوبوس ها، نزدیک به 20 درصد حمل و نقل اتوبوسرانی شیراز نوسازی می شود.

معاون عمرانی وزیر کشور اظهار داشت: شهرداری از فعالیت سخت افزاری و ساخت معابر و غیره به سمت نگاه نرم افزاری آمده است.

جمالی نژاد گفت: مسائل فرهنگی بسیار موثر است؛ می دانید که رویکرد کلانشهرها در حال حاضر فرهنگ سازی در حوزه ترافیک است ولی فرهنگ سازی هم الزامات خودش را دارد چرا که این مقوله بدون داشتن ابزار خواهد بود.

وی افزود: به همین دلیل است که خیلی از کلانشهرهای کشور به سمت استفاده از حمل و نقل های ریلی و سبز رفته اند خوشبختانه شیراز هم در این حوزه پیشقدم بوده است.

مردم در حاشیه افتتاح اتوبوس های جدید، در ترافیک ماندند!
به گزارش شیرازه، در حاشیه برگزاری مراسم رونمایی از 185 اتوبوس جديد در شیراز شاهد ترافیک سنگینی بودیم که تا انتهای برگزاری مراسم ادامه داشت.

گفتنی است که خودروهای مدیران و میهمانانی که در این مراسم حضور داشتند باعث ایجاد این ترافیک شده بود.
حمل و نقل عمومی شیراز حال خوبی ندارد/ 50 درصد ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی فرسوده شده است

نظرات بینندگان