کد خبر: ۱۲۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۰ آبان ۱۳۹۷

ضرورت اجرای پایش سلامت و حرکات اصلاحی در پارک‌ها‌ و سازمان‌ها/ بسته‌های فرهنگی و ورزشی در توسعه ورزش همگانی فارس تدوین شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس خواستار تدوین بسته‌های فرهنگی، ورزشی و سلامت در توسعه و ترویج ورزش همگانی شد.

به گزارش شیرازه، بتول معلم در دیدار با اعضای هیئت رئیسه هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس اظهار داشت: ورزش همگانی به عنوان یک اصل باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد و در این زمینه نیز نیازمند این هستیم تا در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان فارس نسبت به تدوین بسته‌های فرهنگی، ورزشی و سلامت اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: در این زمینه آماده‌ایم تا در یکی از جلسه‌های کارگروه‌های سلامت و امنیت غذایی میزبان مسئولان هیئت ورزش‌های همگانی فارس بوده و در حضور دستگاه‌های متولی به بحث و تبادل نظر در مورد نحوه اجرای بسته‌های فرهنگی، ورزشی و سلامت بپردازیم.

وی از انجام کار تیمی در هیئت ورزش‌های همگانی و کسب رتبه نخست کشور توسط این هیئت قدردانی کرد و گفت: آماده حمایت از توسعه ورزش‌های همگانی هستیم و بدون شک این مهم ارتقاء نشاط اجتماعی و همبستگی بین مردم را به همراه دارد و باید بیشتر در خانواده‌ها فرهنگ‌سازی شود.

معلم تصریح کرد: معتقدیم باید طوری برنامه‌ریزی شود که ورزش همگانی در دورترین نقطه استان فارس به یک فرهنگ تبدیل شود و مردم به سمت ورزش تشویق شوند تا در پی آن نیز آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش یابد.

در این نشست سیروس پاک‌فطرت مشاورعالی فدراسیون و رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس نیز با بیان اینکه شعار اصلی این هیئت ارتقاء سلامت و شادابی مردم در سطح جامعه است، اظهار داشت: یکی از معضلات اصلی جامعه امروز کم تحرکی و یا بی‌تحرکی است که باید در این زمینه بیش از پیش برای تشویق مردم برای انجام ورزش فرهنگ‌سازی شود.

وی با بیان اینکه چاقی نیز رو به افزایش است، تصریح کرد: این موضوع در بین دانش‌آموزان رخنه کرده و در حال چاق شدن هستند که باید با تشویق آنان و ایجاد تحرک این نقش کلیدی را به خوبی ایفا کنیم.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس گفت: بسیاری این هیئت را با پیاده‌روی می‌شناسند و این در حالی است که بالای ۶۰ رشته ورزشی در آن فعال است.

پاک‌فطرت با تاکید بر اینکه هیئت ورزش‌های همگانی با محوریت سند تحول، تعالی و آینده‌نگری در حال اجر است افزود: در این زمینه دو کتاب تدیون شده و براساس کتاب جدید اجرای 35 طرح در دست اقدام است.

مشاور فدراسیون ورزش‌های همگانی بیان کرد: این هیئت با همکاری دستگاه‌های دولتی و خصوصی آماده اجرای طرح‌های سند تحول فدراسیون در استان فارس است که در این راستا استانداری به عنوان دستگاه‌ هماهنگ‌کننده می‌تواند نقش موثری ایفا کند.

همچنین رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس از مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی خواستار اجرای طرح‌‌هایی از جمله اجرای پایش سلامت و حرکات اصلاحی در پارک‌ها‌ و سازمان‌ها به همراه کمک در توسعه باشگاه‌های همگانی شد.

در این نشست عبدالله حقیری معاون مدیرکل اموراجتماعی استانداری فارس، مریم جوانمردی نایب رئیس، محسن ناصر دبیر، افشین جان‌پولاد کارشناس مسئول اجرای طرح‌های سندتحول هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس به ارائه مباحث خود در زمینه توسعه ورزش‌های همگانی پرداختند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان