کد خبر: ۱۲۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۰۸ دی ۱۳۹۷

شهر گل و بلبل مقصد مسافران خمار

معاون شهردار شیراز گفت: مستندات محکمی داریم که از استان های همسایه معتادان متجاهر جمع آوری شده و با اتوبوس به شیراز می‌آورند.
به گزارش شیرازه، جلسه هم اندیشی مسئولان استان فارس برای اجرای طرح ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر شیراز به میزبانی شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.

ابراهیم صبوری نایب رئیس شورای شهر شیراز در این جلسه گفت: بهزیستی به صورت ویژه در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر و متکدیان مسئولیت دارد و شهرداری و بقیه سازمان ها باید در کنار بهزیستی مشارکت کنند.

صبوری با اشاره به آمادگی شورای شهر در راستای همکاری با سایر نهادها در این زمینه افزود: شورای شهر همواره شهرداری را ملزم به پیگیری این مسائل کرده است.

وی ادامه داد: به منظور راه اندازی مراکز دیگر در کنار مراکز ماده ۱۶ بودجه‌ای در ردیف بودجه سال آینده پیش بینی خواهد شد.

در این مراسم محمد رضا محمد حسن پور معاون خدمات شهرداری شیراز گزارشی از عملکرد شهرداری شیراز برای جمع آوری و نگهداری معتادان خیابانی ارائه کرد و گفت: طبق قانون بهزیستی مسئول نظارت و سازماندهی معتادان متجاهر یا خیابانی است و شهرداری نیز در کنار آن مشارکت دارد.
وی اضافه کرد: سال گذشته مرکز ماده ۱۶ با بیش از ۸ میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری این نوع معتادان در محل بیمارستان سلامی تجهیز شده امابهزیستی به بهانه نبود اعتبار خود را فقط مسئول نگهداری ۲۴۰ معتاد می‌داند.

معاون شهردار شیراز ابراز کرد: برای نگهداری معتادان زن در شیراز مرکزی تجهیز شده اما بهزیستی از پذیرش آنان خودداری می کند.

وی افزود: مستندات محکمی هم در شهرداری و هم در ستاد مبارزه با مواد مخدر استان داریم که از دیگر استان های همسایه معتادان متجاهر جمع آوری شده و با اتوبوس به شیراز می‌آورند.

محمد حسن پور با بیان اینکه افراد تحصیل کرده تا مقطع دکترا در بین معتادان متجاهر وجود دارند بر حفظ کرامت آنها تاکید کرد و گفت: هفته گذشته مقام‌های مسئول ماده ۱۶ را به شیراز دعوت کردیم و قول مساعد دادند ظرفیت پذیرش را ۵۰۰ نفر دیگر در شیراز افزایش دهند.

  موسوی مدیرکل بهزیستی فارس نیز گفت: اداره کل بهزیستی به دلیل محدودیت منابع امکان پذیرش بیش از ۲۴۰ نفر معتاد متجاهر را ندارد در حالی که شهرداری نزدیک به ۳۶۰ نفر معتاد را به مراکز ماده ۱۶ تحویل داده است.

وی ادامه داد: بهزیستی وظایف دیگری هم دارد و خدمات دیگری هم ارائه می‌کند و نمی‌تواند همه توان خود را درگیر موضوع معتادان متجاهر کند.

وی افزود تا زمانی که اعتبار لازم از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تامین نشود اجازه نمی‌دهیم بیشتر از ۲۴۰ معتاد در مراکز ماده ۱۶ نگهداری شود.

مدیرکل بهزیستی افزود: از وظایف شهرداری است که در حوزه معتادان متجاهر ورود کند.
خبرجنوب
نظرات بینندگان