کد خبر: ۱۲۷۶۲۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
نایب رئیس شورای شهر شیراز در گفتگو با شیرازه:

قانون «منع مداخلات دولتی در معاملات» در کجای این مملکت اجرا می شود؟!/ برخی مدیران اصولگرا نیز بی‌قانونی می‌کنند

نایب رئیس شورای شهر شیراز گفت: بروید در وزارتخانه ها ببییند چند نفر از وزرا و معاونان وزرا شرکت هایشان طرف قرارداد دولت است؛ این قانون منع مداخلات دولتی در کجای این مملکت اجرا می شود؟!
قانون «منع مداخلات دولتی در معاملات» در کجای این مملکت اجرا می شود؟!/ برخی مدیران اصولگرا نیز بی‌قانونی می‌کنند
به گزارش شیرازه، اخیرا گزارشی درخصوص قراردادهای میلیاردی و تجارت رانتی در شهرداری شیراز در خبرگزاری فارس منتشر شد که اذعان داشت شرکتی که صاحب امتیاز آن معاون گردشگری منطقه آزاد کیش است، قراردادهای چندصد میلیون تومانی با شهرداری شیراز دارد.

در این گزارش آمده بود که «شرکت چاوش دید» با صاحب امتیازی علیرضا قائدیان (رئیس ستاد ائتلاف لیست امید در انتخابات شورای شهر شیراز) که در آبان ماه 96 به عنوان معاون گردشگری منطقه آزاد کیش منصوب شده بر خلاف قانون «منع مداخلات کارکنان دولت در معاملات» بصورت مکرر در مزایده‌های مختلف شهرداری شیراز شرکت و برنده چندین مزایده میلیاردی در شیراز شده است.

ابراهیم صبوری نایب رئیس شورای شهر شیراز در گفتگو با شیرازه در مورد قائدیان و شرکت چاوش دید گفت: قائدیان تنها مدیری بوده که به قانون عمل کرده، یعنی به محض اینکه مدیر دولتی شده سهام شرکتش را واگذار کرده است.

وی افزود: شما بروید در وزارتخانه ها ببییند چند نفر از وزرا و معاونان وزرا شرکت هایشان طرف قرارداد دولت است؛ این قانون منع مداخلات دولتی در کجای این مملکت اجرا می شود؟!

نایب رئیس شورای شهر شیراز بیان کرد: اصلاح طلبان علاوه بر اینکه قانون مدار هستند، می دانند عده ای سیاسی کار و مغرض هستند که آنها را بدنام کنند.

صبوری با اظهار اینکه چند مدیر از خود این آقایان را در همین استان بشمارم که شرکت هایشان در بخش های مختلف طرف قرارداد است، اذعان داشت: سازمان بازرسی اطلاعات همه این ها را دارد!

عضو شورای شهر شیراز گفت: برخورد سیاسی با اینگونه مسائل و حساس و آشفته کردن ذهن افراد و مردم نسبت به یک لیست و جریان کار درستی نیست.

وی افزود: در گزارش نوشته شده قانون منع مداخلات دولتی (مبنی بر اینکه شرکت یک مدیر دولتی نمی تواند طرف قرارداد دولت باشد) مورد اشاره قرار گرفته، این در حالی است که قائدیان تنها با فاصله چند روز پس از اینکه مدیر دولتی شده صفر تا صدِ سهام خود را به احسان الله نیک آئین واگذار کرده است.

نایب رئیس شورای شهر شیراز نظر خود درباره قراردادهای منتشر را اینگونه بیان کرد: قراردادها به اسم و امضای نیک آئین امضا شده و این موضوع بدان معنا است که قائدیان دیگر مسئولیت و اختیاری در آن شرکت ندارد.

صبوری بر عدم وجود هیچ گونه ارتباطی بین قائدیان و شرکت چاوش دید تاکید داشت و گفت: با یک استعلام از شرکت متوجه این تغییرات خواهید شد.

وی افزود: قائدیان میلیاردها تومان قرارداد در این شهر با شورا و شهرداری در زمان اصولگراها داشته است؛ در آن برهه ما اصلاح طلبان را در هیچ  کار مدیریتی راه نمی دادند لذا همه ما به مشاغل شخصی و خصوصی وارد شدیم.

نایب رئیس شورای شهر شیراز در پاسخ به اینکه فکرنمی کنید در زمان شما (اصلاح طلبان) نیز روال به همین منوال بود و افرادیی از جناح دیگر را بکارگیری نکردید، بیان کرد: خیر؛ الان بیش از 70 درصد مدیران در شهرداری و استان اصولگراها هستند و از بین 200 مدیر شهرداری تنها 10 الی 15 نفر اصلاح طلب هستند.

صبوری در پاسخ به اینکه آیا اسناد منتشر شده را قبول دارید یا نه، گفت: بله و دقیقا طبق همان اسناد مشخص می شود که قائدیان هیچ سهمی ندارد و تمامی مسئولیت خود در شرکت را واگذار کرده است.

این عضو شورا گزارش نوشته شده را مغرضانه، سیاسی و بدون ملاحظه تقوا دانست و گفت: شما اگر جریان اصلاحات راقبول ندارید عملکردشان را نقد کنید؛ ما مشکلات و کم کاری زیادی در سال گذشته داشته ایم که می توانید آنها را بگویید چرا می روید سراغ چیزی که جایگاهی ندارد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
0
جناب صبوری حتما در انتخابات بعدی هم رای می اورید اما بهتر است نام لیست امید را تغییر دهید چون ما جوان ها همیشه دنبال چیز های جدید هستیم اسم هر چه قشنگ تر رای هم بیشتر
همام
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
0
کجاست قوه قضاییه؟ مگر همین سخن اقرار به جرم و اصرار بر آن نیست؟ دیگر باید از این شورا ترسید. مبارک آنهایی که به این افراد رای دادند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
0
کدام انسان احمق باور می کند عای رضا قائدیان شکت بلیغاتی با آن همه در آمد را با فردی واگذار کند
جنا علی رضا خان یک کار بر گذاشته تا براساس آن مشکل قانونی اش را حل کند و نکته مهم تر اینکه صاحب امتیاز که مسول قرار دادها و دخل خرج را دارد خودایشان هستند و آنچه باید توجه کرد مدیر مسوولی که اجرایی و پاسخکویی موارد اجرایی از نظر قانون تبیلغات است را به آقای نیک آئین واگذار کرده است لذا بهتر است جناب صبوری اولا قانون را خوب درک کننند و ثانیا اگر کسی تخلف می کند ملاک تخلف برای نفر بعد نیست و ضمن اینکه کسی که از متخلف دفاع می کند اگر خودش سهیم نیست و منفعتی نمیبرد چرا دفاع می کند پس هر کس از تخلف دفاع و آ را تایید کند خود متخلف است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
0
اگر حرف آقای صبوری درست هم باشد چرا در این مناقصه های کلان و نون و آب دار شرکتی که قبلا!؟ مربوط به آقای قائدی بوده برنده شده است!!!!!!!!!!!؟