کد خبر: ۱۲۸۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
فرماندار شيراز:

شیراز آماده میزبانی از مسافران نوروزی می‌شود/ با هم‌افزایی تشکل‌های غیردولتی کارتن‌خواب‌ها ساماندهی شوند

فرماندار شيراز خواستار انجام اقداماتی یکپارچه و هماهنگ در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی این شهرستان شد و بر عدم موازی کاری دستگاه‌های عضو این ستاد تاکید کرد.
شیراز آماده میزبانی از مسافران نوروزی می‌شود/ با هم‌افزایی تشکل‌های غیردولتی کارتن‌خواب‌ها ساماندهی شوند
به گزارش شیرازه، محمدرضا اميري يكشنبه ٢٨بهمن در جلسه ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي شهرستان شيراز تاکید کرد که تعلل و كم توجهي در برنامه‌ريزي‌هاي ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي پذيرفته شده نيست .

وی با بيان اينكه برنامه ريزي‌هاي خوبي در اين ستاد براي ايام نوروز ٩٨ شكل گرفته است، افزود: فارس و كلانشهر شیراز در كشور به دليل وجود مناظر طبيعي و مفاخر ادبي و تاريخي، هر ساله يكي از مقاصد اصلي گردشگري داخلي و خارجي محسوب مي‌شود .

فرماندار شیراز ادامه داد: با توجه به نوسانات ارزي، استقبال و ورود گردشگران خارجي به اين كلانشهر كمتر شده است اما در عين حال با توجه به نزول رحمت الهي در سراسر فارس، پيش‌بيني مي‌شود بيش از گذشته شاهد حضور مسافران و گردشگران داخلي باشيم به همين دليل ضرورت دارد كه برنامه‌ريزي ويژه‌اي در حوزه ستاد تسهيلات سفر انجام شود .

امیری خاطرنشان كرد: ستاد سفرهاي شهرستان شيراز طي سال‌هاي گذشته رتبه برتر را كسب كرده که در این راستا انتظار می‌رود خدمات مطلوب‌تری نسبت به سال‌های پیش ارائه کند.

وی همچنین خواستار رفع نقاط ضعف ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی با استفاده از تجارب گذشته شد .

با هم‌افزایی تشکل‌های غیردولتی کارتن‌خواب‌ها ساماندهی شوند

فرماندار شیراز با اشاره به اينكه این کلانشهر چشم كشور در گردشگري است، تصريح كرد: زيبنده شیراز نيست كه كارتن خواب داشته باشد. نیاز به وجود کمیته و راه‌اندازی تشكل‌هاي غيردولتي داریم تا با هم‌افزايي بتوان این موضوع را ساماندهی کرد .

امیری عنوان کرد: وجود كارتن خواب‌ها نه به لحاظ انساني و نه سيما و منظر شهري زيبنده كلانشهر شيراز نيست .

وی همچنین به حجم ترافيك ورودي شيراز در دروازه قرآن اشاره و بیان کرد: باید در زمان پیک مسافر بخشی از ترافیک این ناحیه به خیابان‌های اطراف منتهی شود .

فرماندار شیراز یادآور شد: اگر نانوایی برای کشیک در ایام نوروز اعلام آمادگی کند اما در زمان نیاز واحد خود را تعطیل کند با برخورد جدی مواجه خواهد شد .

معتادان از استان‌های مجاور وارد شیراز می‌شوند

عزت‌الله جهانخواه، معاون برنامه‌ريزي و توسعه منابع انساني فرمانداري شيراز نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: براساس تجربه سال‌هاي گذشته در ورودي دروازه قرآن با يك ترافيك سنگين مواجه مي‌شويم .

وی گفت: باتوجه به اینکه دروازه قرآن شیراز به یک منطقه گردشگري و تفرجگاهي تبديل شده لذا نیاز است که ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در این باره چاره‌انديشي کند.

جهانخواه همچنین اظهار کرد: اقدمات خوبي سال‌هاي گذشته در بحث کارتن‌خواب‌ها انجام شده اما در ايام نوروز مشاهده می‌شود تعدادی معتاد متجاهر و كارتن خواب از استان‌ها و شهرستان‌هاي مجاور وارد شيراز مي‌شوند که باید در این خصوص نیز اقدماتی در دستور کار قرار گیرد .

رئیس جامعه هتلداران استان فارس نیز در ادامه این جلسه با تصریح کرد: اگر به تکمیل ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی در ایامی مانند نوروز توجه نشود، سرمايه هتل‌ها و مهمان‌پذیرها پایمال خواهد شد .

حسن سیادتان با اعلام آمادگی هتل‌ها و مراکز اقامتی برای اسکان مسافران و گردشگران نوروزی به استان فارس و شهر شیراز، افزود: متاسفانه چند سالی است که در فارس شاهد ارائه خدمات رایگان اقامتی به بعضی افراد هستیم در حالی‌که در استان‌هایی مانند تبریز و اصفهان اینگونه نیست و هيچ مكان اقامتي رايگان در اختیار افراد قرار داده نمی‌شود .

مزارعي، مسئول اسكان فرهنگيان آموزش و پرورش شيراز نیز با بیان اینکه مانور رزمايش نوروز ٩٨ از ٢٥ تا ٢٧ اسفند برگزار مي‌شود، از آمادگي تمام دستگاه‌هاي خدمات‌رسان از جمله نيروي انتظامي، اورژانس و ...خبر داد .

وی ادامه داد: در بحث فضاي تلاش کرده‌ایم که امسال تمام بيلبوردها و راهنماي اسكان فرهنگيان يكدست انجام شود .

مزارعی ادامه داد: برای اسکان مسافران نورزوی تنها مدارس، کمپ‌ها، هتل‌ها، مهمانسراها و سالن‌های ورزشی مربوط به شهرداری شیراز مجاز به اسکان مسافر هستند و برای دیگر مراکز مجوز اجازه اسکان صادر نشده است .

وی با تاكيد بر اينكه اولويت اسکان با مهمانسراها و هتل‌هاست، افزود: ٥٢٠ واحد آموزشي با ظرفيت بيست هزار كلاس در نوروز ٩٨ پذيراي حضور مسافران خواهد بود .

اژدري، دبیر ستاد سفرهای نوروزی شهرداری شیراز نیز با اشاره به آماده سازی سه هزار تخته چادر با شش سالن ورزشی برای نوروز 98، گفت: چهار كمپ ثابت در چهار ورودي شهر شيراز و استقرار 100 کانکس نیز برای اسکان مسافران پیش‌بینی شده است .

عدم استقبال سرمایه گذاران از ساخت مهمانپذیر

فرهادي، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مهمانپذیرهای فارس نیز بیان کرد: مهمان‌پذیرهای استان ظرفیت 9 هزار تخت در فصل پیک سفر با اسکان 14 هزار نفر را دارند .

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر حتی یک مورد سرمایه‌گذاری در بخش مهمانپذیر به دلیل عدم استقبال مسافر نداشته‌ایم، زیرا برای سرمایه‌گذار سود ده نیست .

وی با بیان اینکه چند سالي است كه در فارس و شيراز وجود خانه مسافر باعث بروز مشکلاتی شده است، عنوان کرد: نه تنها مساعدتي در اين حوزه نشده بلکه سال‌هاست به دنبال تسهيلات تك رقمي هستيم که تاکنون محقق نشده است .

در ایام نوروز نیز خدمات درمانی در تمام مراکز درمانی فارس ارائه می‌شود

محمدجواد مرادیان، رئیس اورژانس فارس و دبیر ستاد تسهیلات سفرهای وروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه بیان کرد: از دو ماه قبل جلسات ستاد سفر و آمادگي مراكز درماني برای ارائه خدمات مطلوب به بیماران در ایام نوروز در دستور کار قرار گرفته است .

وی گفت: از ابتداي اسفندماه تا 16 فروردین تمام مراکز درمانی فارس آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی است .

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: هرساله لیست مراکز اسکان و ورزشگاه‌های مجاز به دانشگاه علوم پزشکی ارسال و علاوه بر تمهیدات ایمنی این مراکز، تجهیزات درمانی هم در مجاورت آنها مستقر می‌کنیم .

مرادیان به مباجث ايمني و بازديد از مكان‌هايي كه براي اسكان مسافران نوروزي 98 پیش‌بینی شده هم اشاره و یادآور شد: مسئولان بازرسي از كمپ‌ها و مراكز اسكان تلاش می‌کنند تا از خطر گازگرفتگي مسافران با گاز مونواكسيد كرين جلوگيري کنند .

وی همچنین به وجود بعضی غرفه‌هاي بخش خصوصي که كام مسافران را تلخ مي‌كند و موجب مسمويت آنها در ایام نوروز می‌شود هم اشاره و عنوان کرد: گاهی اوقات دیده شده که بخش خصوصي با ايجاد غرفه‌هايي در ورودي اماكن تاريخي اقدام به فروش اغذيه‌هايي مي‌كنند كه از نظر واحد بهداشت و درمان غيرقانوني است که امسال در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی با آنها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان