کد خبر: ۱۲۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
معاون فضای مجازی سازمان صدا و سیمای فارس:

اپلیکیشن جامع شبکه فارس رونمایی می‌شود/ امکان دانلود برنامه‌های شبکه فارس فراهم شد

خورشید سوار از رونمایی اپلیکیشن جامع شبکه فارس و آرشیو زمانی این رسانه در اولین گردهمایی فعالان فضای مجازی خبر داد.
اپلیکیشن جامع شبکه فارس رونمایی می‌شود/ امکان دانلود برنامه‌های شبکه فارس فراهم شد

به گزارش شیرازه، علی خورشیدسوار، معاون فضای مجازی سازمان صدا و سیمای فارس در نشست خبری با اشاره به برگزاری اولین گردهمایی فعالان فضای مجازی در فارس گفت: این همایش روز پنجشنبه دوم اسفند از ساعت 9 صبح در تالار فرهنگیان برگزار خواهد شد. در این مراسم از اپلیکیشن جامع شبکه فارس و آرشیو زمانی این رسانه رونمایی خواهد شد.

وی توضیح داد: اپلیکیشن جامع شبکه فارس امکان برقراری ارتباط آنلاین مخاطب با شبکه را برقرار می‌کند و مبنای آن ارتباط مخاطبان شبکه‌های اجتماعی با تلویزیون است که در مراسم شب یلدا، مراسم 22 بهمن و نام‌نویسی جاماندگان اربعین روی پرچم از این آپ استفاده شد.

خورشیدسوار از راه اندازی تلویزیون اجتماعی در شبکه فارس خبر داد که با رویکرد شبکه بومی سازی امکان استفاده از پتانسیل شهروند خبرنگار را فراهم ساخته است و افزود: این تلویزیون اجتماعی کاملا دانش بنیان است و توسط کارشناسان جوان صدا و سیما فارس طراحی شده است و نوعی صرفه جویی ارزی هم به دنبال دارد چراکه هزینه تمام شده آن حدود 20 میلیون تومان بوده است درحالی که نسخه‌های خارجی بسیار گران‌تر هست و برای اولین بار است که در کشور ارتباط آنلاین مخاطب با شبکه در مرکز فارس برقرار می‌گردد و ارتباط یک طرفه و سنتی را به سمت ارتباط دوسویه سوق داده است.

معاون فضای مجازی سازمان صدا و سیمای فارس همچنین از رونمایی از سامانه آرشیو زمانی سایت صدا و سیمای این مرکز خبر داد و گفت: امکان پخش و دانلود برنامه‌ها تا 16 روز قبل فراهم شده است که در راستای پاسخگویی به نیاز مخاطب این اقدام انجام شده است.

خورشید سوار با تصریح اینکه قدرت رسانه‌های عمودی یعنی انتشار خبر از حاکمیت به لایه‌های پایین جامعه کاهش یافته و خبر از میان توده‌های مردم تولید و منتشر می‌شود، گفت: مرکز صدا و سیمای فارس تولید محتوای خوبی دارد و برای عقیم نماندن این محتواها و انتشار آن به شبکه سایبری مردمی که مقدمات آن در سازمان فضای مجازی سپاه فجر فراهم شده است، نیاز دارد و این دو سازمان با قرار گرفتن در کنار هم به هم‌افزایی و اثرگذاری بیشتر گام برمی‌دارند.

وی با اشاره به تبلیغ حضور مرضیه هاشمی در پوسترهای اولیه همایش گفت: حضور ایشان قطعی اعلام شده بود اما به دلیل همزمان شدن یکی از برنامه‌های زنده تلویزیونی با این همایش آمدن ایشان هنوز قطعی نشده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، مجازیست
نظرات بینندگان