کد خبر: ۱۲۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
عضو شورای شهر شیراز خبر داد:

تصویب بازنگری در طرح ساماندهی باغات قصرالدشت

شهرداری شیراز بر اساس مصوبه شورای شهر مجاز به بازنگری در طرح ساماندهی باغات قصردشت شد؛ شهرداری بایستی طرح ساماندهی باغات قصردشت در سطح راهبردی را بازنگری و ظرف مدت دو هفته برای تصویب نهایی به شورای شهر ارسال کند.
به گزارش شیرازه، لیلا دودمان بیست و هشتم فروردین ماه در جلسه علنی شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود با اشاره به سیل اخیر، بیان کرد: باید گامی به عقب برداریم و سازوکارها و رویه های اجرایی و قانونی و همچنین نقاط ضعف و اشتباه را بازخوانی کنیم تا بتوانیم با اصطلاح قواعد و رویه های نادرست، برای بهره گیری بیشتر از نعمت های بیکران و همواره جاری آماده تر شویم.

عضو شورای شهر شیراز گفت: آنچه اهمیت دارد میزان آمادگی ما برای دریافت رحمت و نعمت‌های الهی است و اگر ما نتوانیم از آن برخوردار شویم باید به دنبال ریشه‌های آن در رفتارها، تصمیم‌ها و برنامه‌ریزی های خودمان بگردیم.

وی افزود: فاجعه‌ از دست دادن هموطنان ما در حادثه سیل شیراز، دل های بسیاری را داغدار کرد و مقصران این پیشامد حتما باید در پیشگاه قانون و وجدان پاسخگو باشند، اما این مهم را در حیطه‌ وظایف دستگاه قضایی است.

دودمان خاطرنشان کرد: آنچه در عمل شاهد بودیم، مصداق بارزی از عدم آمادگی شهروندان، مسئولان و زیر ساخت ها بود؛ برای گذار از این وضعیت هم باید به ریشه شناسی این وضعیت بپردازیم و هم گام هایی عملیاتی در جهت تغییر و اصلاح آن برداریم.

عضو شورای شهر شیراز اذعان داشت: اگر در سطح مسئولان شاهد عدم آمادگی هستیم، باید تعارف را کنار بگذاریم و رویه های شایسته گزینی را بر موافق محوری ترجیح دهیم و مسئولیت را به فردی واگذار کنیم که شایستگی لازم داشته باشد.

وی افزود: در زمینه تاب آوری شهری و وضعیت زیر ساخت ها نیز باید با بازنگری مناسب و کارشناسانه در نظام های جامع شهری متناسب با تغییرات اقلیمی، اجتماعی و جمعیتی، شهری مقاوم در برابر خطرات احتمالی بسازیم.

دودمان اعلام کرد: بر اساس اطلاعاتی که از مسیرهای سیل در شیراز ثبت شده است، باید اقدام به تصحیح نقشه ها و مسیر ها کرده و نظام نظارت جامعی را برای آن تدوین و اجرا کنیم.

به گزارش شیرازه، شهرداری شیراز بر اساس مصوبه شورای شهر مجاز به بازنگری در طرح ساماندهی باغات قصردشت شد؛ شهرداری بایستی طرح ساماندهی باغات قصردشت در سطح راهبردی را بازنگری و ظرف مدت دو هفته برای تصویب نهایی به شورای شهر ارسال کند.

شهرداری شیراز موظف شد موارد ارسالی به کمیسیون ماده پنج را در سامانه شفافیت شهرداری شیراز منتشر کند.

لازم به ذکر است طرح جمعی از اعضای شورای شهر شیراز مبنی بر انتشار اطلاعات موارد کمیسیون ماده شهرداری شیراز در سامانه شفافیت با قید یک فوریت به کمیسیون شهرسازی و معماری این شورا ارجاع شد.

بررسی و تصویب طرح‌ های تفصیلی شهری و تغییرات آن از جمله هرگونه تغییر کاربری اراضی از جمله وظائف کمیسیون ماده پنج شورای عالی شهرسازی به ریاست استاندار هر استان است.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با یک فوریت لایحه شهرداری شیراز مبنی بر مساعدت مالی و تجهیزاتی به مناطق سیل‌ زده موافقت کردند.

این لایحه جهت بررسی بیشتر به کمیسیون های برنامه و بودجه و کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ارجاع شد.
نظرات بینندگان