کد خبر: ۱۲۹۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
مدیر حفط نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس مطرح کرد؛

مبارزه با هجوم ملخ ها در منابع طبیعی/ داراب، زرین دشت و لامرد در اولویت مبارزه

مدیر حفط نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: ملخ‌های صحرایی که به برخی مناطق استان هجوم آورده اند به اراضی کشاورزی وارد نشده و مبارزه با آن‌ها در اراضی منابع طبیعی در حال انجام است.
به گزارش شیرازه، مدیر حفط نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: ملخ‌های صحرایی که به برخی مناطق استان هجوم آورده اند به اراضی کشاورزی وارد نشده و مبارزه با آن‌ها در اراضی منابع طبیعی در حال انجام است.

حمید دبیری افزود: بیش از هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی استان فارس سم پاشی شده و مبارزه با این آفت کشاورزی همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر سم پاشی اراضی منابع طبیعی در شهرستان داراب بیش از ۱۵۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی در سه پرواز هواپیمای سم پاش، سمپاشی شده است.

دبیری با اشاره به این که سه شهرستان داراب، زرین دشت و لامرد بیش از سایر شهرستان‌های استان با هجوم ملخ‌ها مواجه هستند تاکید کرد: مقابله با ملخ‌های صحرایی در شهرستان‌هایی که بیشتر با این آفت مواجه شده اند در حال انجام است.

ملخ‌های زرد رنگ صحرایی (دریایی)، گروهی از ملخ‌های پرنده هستند که بزرگی آن‌ها به ۱۵ سانتی‌متر می‌رسد و در زمره مضرترین آفات نباتی به شمار می‌آیند.
 هر دسته پروازی متراکم این ملخ ها شامل ۵۰ میلیون ملخ است و می‌تواند روزانه ۱۰۰ تن از پوشش گیاهی را از بین ببرد.
ملخ صحرایی می‌تواند ۶ تا ۲۰ ساعت بدون وقفه با سرعت وزش باد ۱۲ تا ۱۲۰ کیلومتر برساعت پرواز کند.
ارتفاع پرواز دسته جات ملخ صحرایی از ۱۰۰ تا هزار متر گزارش شده و در روز‌های آفتابی و گرم این ارتفاع افزایش می‌یابد.

خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

نظرات بینندگان