کد خبر: ۱۲۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
امام جمعه شیراز در دیدار وزیر علوم:

فارس در زمینه آموزش عالی در جایگاهی که باید باشد قرار ندارد

امام جمعه شیراز در دیدار وزیر علوم گفت: دانشگاه شیراز از دانشگاه‌های مادر و صاحب نام کشور است؛ اما استان فارس در زمینه آموزش عالی در جایگاهی که باید باشد قرار ندارد.
به گزارش شیرازه، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در سومین روز سفر خود به فارس با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز دیدار و گفتگو کرد.

  امام جمعه شیراز در این دیدار گفت: دانشگاه شیراز از دانشگاه‌های مادر و صاحب نام کشور است؛ اما استان فارس در زمینه آموزش عالی در جایگاهی که باید باشد قرار ندارد.

آیت اله لطف الله دژکام تصریح کرد: شورای مشورتی مدیران دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان تشکیل شود تا درباره ارتقای جایگاه فارس، همفکری مناسب صورت گیرد.

آیت الله دژکام تاکید کرد: اجرای آمایش آموزش عالی مساوی با کوچک کردن و حذف واحدهای دانشگاهی نیست و اجرای این طرح باید معطوف به عدالت آموزشی باشد.

وی از وزیر علوم درخواست کرد که با بهره گیری از نظرات عالمانه و کارشناسانه، مسیر آمایش آموزش عالی به نحو احسن طی شود تا در نهایت همه مجموعه‌ها با علاقه پای کاربیایند و این طرح مهم اجرایی گردد.

امام جمعه شیراز اجرای صحیح این طرح را از مصالح استان و کشور برشمرد و تأکید کرد: در اجرای این طرح سابقه تاریخی، علمی و شأن واحدهای شهرستانی حفظ شود.

وی افزود: هیچ اصراری که طرح آمایش به شکل خاصی انجام شود، نیست، اما مهم است که از ظرفیت‌های فراوان استان فارس با بهره گیری از روش‌های علمی استفاده شود.

در ادامه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در این دیدار از حضور آیت اله دژکام در کنار مجموعه‌های دانشگاهی استان و ارائه راهکارهای سازنده قدردانی کرد.

منصور غلامی اظهار داشت: آمایش شامل مطالعه جامع همه شرایط و زمینه‌ها است و آمایش آموزش عالی باید برگرفته از آمایش سرزمینی کلان باشد که در حال حاضر امکان اجرای آن نیست.

وزیر علوم ادامه داد: هم اکنون به دنبال ساماندهی آموزش عالی کشور هستیم که مقدمه‌ای برای آمایش آموزش عالی است.

وی یادآور شد: اجرای صحیح این طرح سبب افزایش استانداردها و بهبود کیفیت می‌شود.

غلامی گفت: با اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی در حقیقت شبکه ای به هم پیوسته از مراکز آموزش عالی استان‌ها ایجاد می‌شود و مأموریت‌های توسعه‌ای با تعامل اجرا می‌گردد.

وی تصریح کرد: بحث حذف مراکز آموزش عالی هم اکنون در طرح ساماندهی مطرح نیست؛ اما مأموریت گرا شدن واحدهای مختلف و مهارت افزایی دانش آموختگان دانشگاهی مورد تأکید است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: حتماً در اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی از نظرات کارشناسان و عالمان بخش‌های مختلف بهره گیری می‌شود تا هرچه بهتر بتوان از منابع و ظرفیت‌های موجود بهره برداری کرد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان