کد خبر: ۱۳۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۲۴ تير ۱۳۹۸

بتن غلطکی RCCP جایگزین آسفالت می‌شود

برای نخستین بار در مرودشت بتن غلطکی RCCP جایگزین آسفالت خواهد شد.
به گزارش شیرازه، پروژه روسازی به شیوه بتن غلتکی (RCCP) برای نخستین‌بار در شهرستان مرودشت به اجرا در می‌آید.

سیدمهدی مکّی شهردار مرودشت در بازدید  خود از این پروژه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه بتن غلطکی باهدف کاهش هزینه‌های خرید و تأمین قیر و آسفالت معابر صورت می‌پذیرد و از استحکام و ماندگاری مطلوب‌تری برخوردار است.

وی بیان داشت: در فاز اول بتن غلطکی (RCCP) در بلوار شهید دشتکی به متراژ 4000 مترمربع بااعتباری بالغ‌بر 1.800.000.000 ریال در حال اجراست.

شهردار مرودشت خاطرنشان کرد: بتن غلطکی روشی نوین برای ساخت روسازی جاده‌های ویژه وسایل نقلیه و راه‌هایی با تردد و سرعت کم و خیابان‌های شهری و بین‌شهری با قابلیت سرعت اجرای بالا است. ضمناً در این نوع روسازی امکان اجرای آسفالت با ضخامت حداقلی نیز وجود دارد و همچنین از مزایای این روش عدم نیاز به استفاده از لایه بین است.

مکّی در ادامه افزود: پس از اتمام رسیدن عملیات بتن غلطکی (RCCP) این بلوار راه ارتباطی بین فرهنگ شهر و مسکن مهر ولایت، ثبت‌احوال و بلوار پهلوان نجاتی برقرار و کاهش ترافیک خواهد شد.

رهام پیکری، فرماندار شهرستان مرودشت نیز ضمن بازدید از پروژه روسازی به شیوه بتن غلطکی (RCCP) واقع در محور بلوار شهید دشتکی و تقدیر از مجموعه عوامل شهرداری بیان داشت: این اقدام یکی از کارهای بسیار خوب و نوین است که جایگزین آسفالت خواهد بود و ضمن دارا بودن مزیت‌های قابل‌توجه در درازمدت با توجه به روش‌های ترمیم آن هزینه بسیار کمی را می‌طلبد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان