کد خبر: ۱۳۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۲ - ۲۴ تير ۱۳۹۸

بخش كودكانه حرم شاهچراغ افتتاح شد

همزمان با ایام دهه كرامت، بخش كودكانه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) طی مراسمی افتتاح شد.
به گزارش شیرازه، به‌مناسبت دهه پرفضیلت کرامت، بخش کودکانه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) امروز، ۲۴ تیرماه با حضور جمعی از معاونین و مدیران این حرم مطهر افتتاح شد.

«كودكانه حرم» مکانی است که در راستای احترام به زائران خردسال با هدف ارتقا بخشیدن و آموزش مهارت‌های دینی در جوار بارگاه مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) طراحی و اجرا شده است.
کودکان پس از پذیرش در بدو ورود توسط خادمان واحد کودک به بخش مخصوص خردسالان وکودکان هدایت می‌شوند. بخش خردسالان شامل نقاشی، استخر توپ، حلقه‌های هوش و سایر بازی های متنوع است. بخش کودکان نیز شامل نقاشی موضوعی، کتابخوانی، قصه‌گویی، داستان‌های قرآنی و دیگر بخش‌های هیجان‌انگیز است.
بخش کودکانه حرم مطهر شاهچراغ(ع) واقع در صحن مطهر همه روزه صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۲ و عصر ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای کودکان است.
در کنار این بخش، بوستان کودک نیز با فضایی شاد و جذاب و اجرای برنامه‌های متنوع و آموزنده در قالب غرفه‌های مسابقه، نقاشی، بازی و سرگرمی، کتابخوانی، قصه‌گویی، تئاتر و نمایش سایه در بخش خردسالان و کودکان همه روزه صبح و عصر افتخار خدمت به زائران کوچک مشرف شده به سومین حرم اهل بیت(ع) را دارد.
به‌منظور آشنایی کودکان با شخصیت و مقام والای حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) برنامه‌های متنوعی در قالب‌های مختلف همچون تئاتر سایه، روایت‌گری و قصه‌گویی تهیه شده است که به‌صورت ویژه جهت گروه‌های زائرین مشرف شده در قالب اردوهای دانش‌آموزی اجرا می‌شود.
مسئولان مدارس و مراکز فرهنگی - آموزشی در طول سال می‌توانند با هماهنگی با واحد کودک حرم مطهر، نسبت به تعیین وقت جهت تشرف گروه‌های مختلف دانش‌آموزان در رده سنی کودکان(مقطع پیش دبستانی و ابتدایی) به حرم مطهر و استفاده از برنامه‌های مختلف اقدام كنند.
واحد کودک حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع) در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان مشرف شده به آستان مقدس، در طول ایام سال ویژه برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته است که می‌توان به برگزاری بزرگترین جشن عبادت جنوب کشور با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر دانش‌آموز دختر ۹ ساله، استقبال از زائرین کودک سومین حرم اهل بیت(ع) و سراسر کشور در طول سال و اجرای برنامه در مناسبت‌های مختلف برای کودکان همچون عید نوروز، دهه کرامت و ولایت، ماه محرم و صفر، شب‌های قدر، جشن روزه اولی‌ها ویژه دختران تازه به سن تکلیف رسیده در ماه مبارک رمضان و جنگ‌های شاد مذهبی اشاره کرد.
انتهای پیام

نظرات بینندگان