کد خبر: ۱۳۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۲۵ تير ۱۳۹۸
نماینده عالی قوه قضائیه در فارس:

وکلا یکی از پایه های مهم تحقق اتقان آرای دادگستری هستند

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: کانون وکلای دادگستری استان فارس از هیأت مدیره منصف و با تجربه ای برخوردار است و همین امر زمینه رشد و تعالی این مجموعه و ارتباط مناسب با مجموعه قضایی استان در راستای احقاق حقوق مردم ایجاد کرده است.

به گزارش شیرازه، رئیس کل دادگستری استان فارس در مراسم تحلیف 40 نفر از کارآموزان وکالت ضمن تبریک دهه کرامت با اشاره به تعامل خوب کانون وکلای دادگستری و مجموعه قضایی استان گفت: کانون وکلای دادگستری استان فارس از هیأت مدیره منصف و با تجربه ای برخوردار است و همین امر زمینه رشد و تعالی این مجموعه و ارتباط مناسب با مجموعه قضایی استان در راستای احقاق حقوق مردم ایجاد کرده است.

 حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در ادامه این مراسم که با حضور هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری،اعضای شورای قضایی استان و جمعی از مسئولین استان برگزار شد از تداوم و استمرارآموزش به عنوان شاه کلید رشد پیشرفت کارآموزان و وکلا یاد کرد و افزود: باید نقش آموزش را همه ما جدی بگیریم و همواره با مطالعه و شرکت در مباحثه های حقوقی دانش خود را به روز کنیم چرا که رشد علمی وکلا و قضات در نهایت به تحقق عدالت منجر خواهد شد.

 وی همچنین از آمادگی مجموعه قضایی استان در راستای بهره از ظرفیت علمی و پژوهشی وکلا به خصوص در انعکاس تحلیل های کاربردی در امر اصلاح و تنقیح قوانین خبر داد.

 وی با تأکید بر تقویت مسائل اعتقادی گفت: تقویت مسائل اعتقادی و اذعان به این که فرصت خدمت در عرصه عدالت با لطف الهی شامل ما شده است می توان اراده و انگیزه های خدمت به مردم و افراد ناتوان و دفاع از مظلوم را افزون کرد.

 رئیس شورای قضایی استان فارس با اشاره به شأن والای حرفه قضاوت وکالت گفت: این دو حرفه از جایگاه، اهمیت و شأن ویژه ای برخوردارند و لازم است وکلای جوان ضمن آگاهی کامل از شأن خود به عنوان یک وکیل رعایت همه شئون وکالت و احترام به جایگاه قضاوت را در همه ابعاد را مد نظر و سرلوحه کار خود قرار دهند.

 نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در ادامه با اشاره به دوران تحول در دستگاه قضایی کشور یکی از شاخص های مهم تحول را اتقان آراء خواند و خاطرنشان کرد: ما در دادگستری نیازمند اتقان آراء هستیم و وکلا یکی از پایه های مهم تحقق این هدف می باشید.

 حجت الاسلام والمسلمین موسوی از دفاع قانونمند و علمی و ارائه لوایح مستند و مستدل از سوی وکلا به عنوان ابزارهای مهم اتقان آراء در محاکم یاد کرد و تصریح نمود: ما در مجموعه قضایی استان آماده برگزاری جلسات نقد آراء با حضور صاحبنظران هستیم.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت به نقش ویژه وکلا در سوق دادن پرونده ها به سمت و سوی صلح و سازش اشاره کرد و افزود: وکلا نقش ویژه ای در امر صلح و سازش در پرونده ها وحتی جلوگیری از تشکیل پرونده دردستگاه قضایی دارند.

 رئیس کل دادگستری استان همچنین خواستار توسعه امر معاضدت و کمک به گسترش نهاد داوری شد و بیان داشت: توسعه و تقویت نهاد داوری می تواند از جمله زمینه های دیگر همکاری دوجانبه مجموعه قضایی و کانون وکلای دادگستری باشد.

 این مقام ارشد قضایی استان فارس همچنین بر همکاری کانون وکلای دادگستری در اجرای برنامه های پیشگیری از وقوع جرم و با محوریت آگاهی بخشی،فرهنگ سازی در رعایت قانون و آموزش های حقوقی و قضایی تأکید کرد.

 رئیس کل دادگستری استان فارس در پایان خواستار نظارت دقیق هیأت مدیره کانون در رعایت  تعرفه وکالت شد و تأکید کرد: قانونگذار محدوده تعرفه وکالت را مشخص کرده و وکلا باید بر اساس همان تعرفه دولتی قراردادهای خود را تنظیم نمایند.


نظرات بینندگان