کد خبر: ۱۳۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۲ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸
پنج شنبه ها با شهدا؛

مروری بر زندگی نامه شهید «سيد محمد کاظم ديده ور»

در جريانات انقلاب از بدو مبارزات تا ورود امام فعالانه همگام با برادر شهيدش «سيد محمد جواد» و ديگر دوستان و مردم فعاليت وافري داشت ...
شهيد سيد محمد کاظم ديده ور در یکم مرداد ماه 1339 در کازرون دیده به جهان گشود. از همان اوان کودکي علاقه وافري به فراگيري علوم اسلامي داشت و در مکتبِ پدري مؤمن و در دامن مادري پاکدامن ، دلسوز پرورش يافت .
در سن شش سالگي قدم به عرصه ي علم گذاشت. دوران ابتدايي را در مدرسه دولتي مجتهد با موفقيت سپري کرد . دوره راهنمايي را در مدرسه کورش و متوسطه را در هنرستان صنعتي اصفهان در رشته اتومکانيک گذراند و دیپلم خود را اخذ کرد.

 در جريانات انقلاب از بدو مبارزات تا ورود امام فعالانه همگام با برادر شهيدش «سيد محمد جواد» و ديگر دوستان و مردم فعاليت وافري داشت . با آغاز جنگ تحميلي حق عليه باطل عزم خود را جزم کرده و با عضويت در سپاه پاسداران عازم سنگرهاي جبهه هاي جنوب مي شود و در آن جا دلاورانه به نبرد با صداميان کافر هم دوش با ديگر برادران سپاهي بسيجي مي جنگد و با شرکت در چندين عمليات رشادت هاي زيادي از خود بر جاي مي گذارد حتي «محمدکاظم» مجروح مي شود و چند روز در بيمارستان بستري مي شود و پس از بهبودی نسبی مجدد عازم جبهه مي شود .

او هميشه آرزو داشت در راه خدا و اسلام شهيد شود و آرزوي شهادت را در سر مي پروراند تا سرانجام در یکم بهمن ماه 1365در عمليات کربلاي 5 در منطقه عملياتي شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سينه در تاريخ دعوت معبود يگانه خویش را لبيک مي گويد شهد شهادت را مي نوشد و به آرزوي ديرينه اش يعني شهادت مي رسد و پیکر پاکش در گلزار شهداي سيد محمد نوربخش در همجوار برادرش و ديگر همرزمان به خاک سپرده مي شود . روحش شاد
نظرات بینندگان