کد خبر: ۱۳۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۰۴ دی ۱۳۹۸

بزگراری دومین رویداد استارتاپ ویکند استهبان

بزرگترین رویداد کارآفرینی شهرستان به مناسبت هفته پژوهش با همکاری مرکز رشد استهبان، سایر دانشگاه های سطح شهرستان، مراکز آموزشی و انجمن مهارت و کارآفرینی برگزار گردید.
به گزارش شیرازه به نقل از خبرنگار استهبان آنلاین، دومین رویداد استارتاپ ویکند استهبان مورخ27 آذر98 به مدت 3 روز همزمان با هفته پژوهش و با همکاری مرکز رشد استهبان، سایر دانشگاه های سطح شهرستان ،مراکز آموزشی و انجمن مهارت وکارآفرینی در محل دانشگاه آزاد اسلامی استهبان برگزار گردید. 

دومین رویداد استارتاپ ویکند استهبان برگزار شد

صفاری، دبیر فنی این استارتاپ در گفتگو با خبرنگار ما گفت: استارتاپ ویکند ( Startup Weekend) یک رویداد آموزشی - تجربی در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار میگردد. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه علاقه مند به حوزه کارآفرینی و استارتآپ شامل ایده پردازان، برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب ها،متخصصین و طراحان گرافیک گرد هم میآیند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هرگروه ایدهایی را اجرا کند و کسب و کار خود را استارت بزنند. هدف از برگزاری این رویداد تقویت اکوسیستم کارآفرینی از طریق آموزش علمی و عملی به افراد مشتاق با راه اندازی کسب و کار شخصی و اجرایی کردن ایده های خود مطابق با اصول علمی کسب و کار می باشد. 

وی در ادامه افزود : استارتاپ ویکند استهبان به صورت استانی به همراه کارگاه های مختلف آموزشی در حوزه کسب و کار و برپایی نمایشگاه توانمندی های پژوهشی شهرستان در روز های پایانی آذر ماه توسط انجمن مهارت و کار آفرینی و مرکز رشد فناوری با همکاری دانشگاه ها وادارات شهرستان در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردید .

 صفاری در مورد حضور کودکان در این استارتاپ گفت: نکته جالبی که در سالن و روی سن به چشم میخورد حضور پرشور و با انگیزه ی بچه های کم سن و سال در مقطع تحصیلی دبستان بودن بود که برای بیان ایده خود حضور داشتند .

 وی در مورد سخنرانان این مراسم گفت: این رویداد با سخنرانی کوچک زاده ریاست دانشگاه پیام نور و سخنرانی شاهسونی بخش دار مرکزی استهبان آغاز گردید . پس از آن مهندس ثریا مسئول مرکز رشد استهبان توضیحاتی را در مورد این رویداد ارائه دادند و در مراسم اختتامیه پس از سخنرانی انگیزشی جواد اتشی ، مالک بزرگ ترین مزرعه عقرب دنیا و اتمام ارائه ۱۶ تیم برتر ، کمالی سروستانی ، فرماندار استهبان از اعضای اجرایی و شرکت کنندگان قدردانی کرد. 

صفاری در مورد داوری این رویداد به خبرنگار ما گفت: داورهای این رویداد بزرگ دکتر شفیعی مدیر موسسات پارک علم وفناوری ٬ دوراندیش ریس مرکز رشد جهرم ٬  دکتر واقفی استاد کارافرینی دانشگاه دولتی استهبان٬ دکتر سعیدی کیا  ٬ جواد آتشی کارآفرین برتر استان ٬  کوچک زاده ریاست دانشگاه پیام نور استهبان ٬ کامران آزاد دبیرکانون کارآفرینی استان فارس بودند . 

او در پایان این مصاحبه گفت: استقرار و پذیرش در مرکز رشد واحد های فناوری شهرستان استهبان ،ارائه تسهیلات مالی و معنوی جهت راه اندازی کسب و کار و هماهنگی با سازمان های ذی صلاح جهت اخذ مجوز های مورد نیاز از فوائد حضور در این رویداد بزرگ بود.

اطلاعات بیشتر این برنامه از طریق سایت sw-est.ir   قابل دسترسی می باشد .
نویسنده :
محمد حسین مدحت
نظرات بینندگان